Hey beste noorderburen.
Mijn vrouw en ik zijn op het idee gekomen om in bijberoep een webshop te runnen over baby kledij en accessoires, maar dit terzijde.
Ik vind helaas nergens een Belgisch forum ontremd het webshop gebeuren, dus vroeg me af of er iemand er eentje kende?
Het enige wat tot nu toe in orde is, is het idee dat we het willen doen en hoe het ongeveer allemaal in elkaar zit (denk ik toch).
De vragen :
Waar kunnen we het best eens gaan kijken voor een webshop te huren in België? (support mijnwebwinkel.nl België?)
Zijn er beurzen of dergelijke in België om in contact te komen met leveranciers?
Alle hulp is echt welkom, wij hopen een launch in Q1-Q2 2013, wat tot nu toe nog haalbaar blijkt.
Oh en, wat is ongeveer het budget dat nodig is? Stock moet je vermoedelijk zelf aankopen en dan verzenden, of handelt de leverancier dit af..
Alle info = Welkom!
Mvg,
Maho.
Re: Informatie Webshop België gezocht (Start - Einde)
2Er is geen Belgisch forum voor webwinkels (toch geen die de moeite waard is)
Voor Webwinkelsoftware hetzelfde.
Dus doe zoals vele Belgen en zoek alles in Nederland.
(ben zelf een Belg die hopelijk online gaat ergens in 2012)
Voor Webwinkelsoftware hetzelfde.
Dus doe zoals vele Belgen en zoek alles in Nederland.

(ben zelf een Belg die hopelijk online gaat ergens in 2012)
3Ja België is blijkbaar niet zo sociaal bezig op dit vlak, vind hier best wel veel info terug 
Alvast bedankt...

Alvast bedankt...
4Hallo en welkom 
Wat ik mij nu afvraag, bestellen Belgen veel online? of staat dat in België nog echt in de kinderschoenen?
Succes met het verdere opbouwen van jullie plan, en ik hoop oprecht dat het een succes gaat worden.
Groet van een NL Brabander.

Wat ik mij nu afvraag, bestellen Belgen veel online? of staat dat in België nog echt in de kinderschoenen?
Succes met het verdere opbouwen van jullie plan, en ik hoop oprecht dat het een succes gaat worden.
Groet van een NL Brabander.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5De meeste Belgen kopen nog niet online, maar denk dat er verandering aan het komen is.
De Belgen die al online kopen, kopen volgens mij toch 70% in NL of D ipv. België. (omdat er meer keus is en het in NL goedkoper is).
Ik ga deze week een camera kopen + lichtent en lampen voor mijn webshop, bij een NL webshop.
Denk wel dat we voor 1000 a 2000 euro per jaar online kopen (kan wel zijn dat het mindert omdat we ook soms voor onze verbouwing online kopen)
We kopen online, niet uit gemakzucht, maar omdat we zo gemakkelijk 500 euro per jaar uitsparen. (mooi voorbeeld, we kochten een buggy voor de baby online voor 130 euro, dezelfde staat in een stenen winkel voor 230 euro)
Ik spreek wel over Vlamingen, denk dat de Walen meer in Frankrijk kopen.
De vraag is hoe lang de mensen nog in NL of B gaan kopen. Een vriend van mij koopt al veel rechtstreeks van China of India. (met gratis transport, snap niet hoe ze het doen aan die prijzen)
Ik zie de Europese economie nog ten onder gaan. (zeker voor standaard goederen)
De Belgen die al online kopen, kopen volgens mij toch 70% in NL of D ipv. België. (omdat er meer keus is en het in NL goedkoper is).
Ik ga deze week een camera kopen + lichtent en lampen voor mijn webshop, bij een NL webshop.
Denk wel dat we voor 1000 a 2000 euro per jaar online kopen (kan wel zijn dat het mindert omdat we ook soms voor onze verbouwing online kopen)
We kopen online, niet uit gemakzucht, maar omdat we zo gemakkelijk 500 euro per jaar uitsparen. (mooi voorbeeld, we kochten een buggy voor de baby online voor 130 euro, dezelfde staat in een stenen winkel voor 230 euro)
Ik spreek wel over Vlamingen, denk dat de Walen meer in Frankrijk kopen.
De vraag is hoe lang de mensen nog in NL of B gaan kopen. Een vriend van mij koopt al veel rechtstreeks van China of India. (met gratis transport, snap niet hoe ze het doen aan die prijzen)
Ik zie de Europese economie nog ten onder gaan. (zeker voor standaard goederen)
6Mijn ervaring is dat in Belgie het webshoppen nu niet echt als iets 'vertrouwd' gezien word.
Ik heb veel vrienden in Belgie wonen en we komen er vaak. Op TV, radio en andere media werd tot zeker ongeveer een jaar geleden actief geinformeerd aan consumenten om voor erg goed op letten en dergelijke.
Het werd nog net niet zwart gemaakt en bestempeld als gevaarlijk. Maar het scheelde niet veel.
Nu is dat gelukkig aan het veranderen.
Maar nog steeds adviseren veel banken om niet online dingen te betalen / kopen omdat dit heel fraudegevoelig zou zijn.
Ik weet dat er veel grappen over onze Zuiderburen gemaakt worden, maar echt.... ze zijn niet dom en weten zelf goed wat wel en wat niet gevaarlijk zou kunnen zijn.
Helaas wordt het nu nog een beetje klein gehouden.
Ik merk wel dat er meer vertrouwen begint te komen van de Belgische consument en dat ze wat makkelijker dingen aanschaffen dan een paar jaar geleden.
Wij zijn al 8 jaar actief op de Belgische webshop markt.
Voorheen hadden we een eigen Belgisch telefoonnummer en zelfs een Belgisch rekeningnummer.
Maar sinds we daarmee gestopt zijn en alleen maar met onze Nederlandse gegevens online zijn is het drukker geworden.
Toeval? Misschien.
Ik ben in ieder geval blij met onze Belgische klanten.
Nu de verzendkosten voor pakketjes nog omlaag
Ik heb veel vrienden in Belgie wonen en we komen er vaak. Op TV, radio en andere media werd tot zeker ongeveer een jaar geleden actief geinformeerd aan consumenten om voor erg goed op letten en dergelijke.
Het werd nog net niet zwart gemaakt en bestempeld als gevaarlijk. Maar het scheelde niet veel.
Nu is dat gelukkig aan het veranderen.
Maar nog steeds adviseren veel banken om niet online dingen te betalen / kopen omdat dit heel fraudegevoelig zou zijn.
Ik weet dat er veel grappen over onze Zuiderburen gemaakt worden, maar echt.... ze zijn niet dom en weten zelf goed wat wel en wat niet gevaarlijk zou kunnen zijn.
Helaas wordt het nu nog een beetje klein gehouden.
Ik merk wel dat er meer vertrouwen begint te komen van de Belgische consument en dat ze wat makkelijker dingen aanschaffen dan een paar jaar geleden.
Wij zijn al 8 jaar actief op de Belgische webshop markt.
Voorheen hadden we een eigen Belgisch telefoonnummer en zelfs een Belgisch rekeningnummer.
Maar sinds we daarmee gestopt zijn en alleen maar met onze Nederlandse gegevens online zijn is het drukker geworden.
Toeval? Misschien.
Ik ben in ieder geval blij met onze Belgische klanten.
Nu de verzendkosten voor pakketjes nog omlaag

Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers
Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers
Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen
7Paar boeiende reply's hier!
Ach, ik ben zelf 25jaar en koop toch al occasioneel iets online sinds mijn pubertijd denk ik toch. Zelf heb ik een Visa genomen rond mijn 20 voor online gebruik, met een limiet op van 600€ indien ze toch gestolen word of dergelijke.
Dus zelfs al ken ik het online gebeuren al iets beter als de gemiddelde Belg, ben ik blijkbaar toch nog voorzichtig in wat ik doe.
Maar, PC banking is het laatste jaar echt wel doorgegroeid voor wat ik weet in België, dus het vertrouwen groeit blijkbaar met het oudere publiek.
En in het verre buitenland bestellen, dat is de komende jaren nog niet aan de orde voor het grote publiek. Zelf heb ik wel al wat ervaring met Canada ivm Playstation 3 games vroeger, dit werkte best goed.
Maar, mijn grote vraag blijft nog steeds. Wij wensen echt meer info, en hoe gezellig dit forum ook is ik vind het tot nu toe niet zo overzichtelijk als nieuwe gebruiker, maar zou graag meer te weten komen van jullie.
Dus, als iemand misschien wat threads kan doorlinken? Beurzen voor leveranciers e.d. wekt onze interesse momenteel wel!
Alvast bedankt,
Maho.
Ach, ik ben zelf 25jaar en koop toch al occasioneel iets online sinds mijn pubertijd denk ik toch. Zelf heb ik een Visa genomen rond mijn 20 voor online gebruik, met een limiet op van 600€ indien ze toch gestolen word of dergelijke.
Dus zelfs al ken ik het online gebeuren al iets beter als de gemiddelde Belg, ben ik blijkbaar toch nog voorzichtig in wat ik doe.
Maar, PC banking is het laatste jaar echt wel doorgegroeid voor wat ik weet in België, dus het vertrouwen groeit blijkbaar met het oudere publiek.
En in het verre buitenland bestellen, dat is de komende jaren nog niet aan de orde voor het grote publiek. Zelf heb ik wel al wat ervaring met Canada ivm Playstation 3 games vroeger, dit werkte best goed.
Maar, mijn grote vraag blijft nog steeds. Wij wensen echt meer info, en hoe gezellig dit forum ook is ik vind het tot nu toe niet zo overzichtelijk als nieuwe gebruiker, maar zou graag meer te weten komen van jullie.
Dus, als iemand misschien wat threads kan doorlinken? Beurzen voor leveranciers e.d. wekt onze interesse momenteel wel!
Alvast bedankt,
Maho.