Ik laat mensen zelf op social media vooral een 'kijkje achter de schermen' zien.
Dus als er een levering is binnen gekomen, maak ik even een foto met mijn telefoon en deel ik die als een soort 'sneak preview'.
En ik meng me soms in gesprekken over onderwerpen die mij of mijn bedrijf aangaan (houd hashtags in de gaten), maar soms gaat het ook nergens over. Ik heb ook een privé twitter account, dus probeer het wel zo veel mogelijk 'on topic' te houden met mijn zakelijke twitter account.
Soms twitteren klanten dat ze hun bestelling hebben ontvangen, dan kan ik daar nog even kort op reageren met de vraag of alles naar wens is, of bijvoorbeeld door ze nog eens te vragen of ze product X ook zo fijn vinden. Of als ze een compliment geven, dan RT ik dat weer (zo ben ik dan ook wel

).
Er zijn ook mensen die via twitter een vraag stellen over een product, of die gewoon even iets van zich willen laten horen. En ik onderhoud op die manier ook contact met diverse weblogs en PR-relaties.
Uitgangspunt is wel dat je iets toevoegt. Twitter is bij uitstek een 'gun' medium; de knop 'ontvolgen' is zo aangeklikt, dus zorg dat je een band opbouwt met jouw volgers. Volg ze terug, kijk wat hun interesses zijn en of je daarop in kunt haken. En ga vooral niet spammen, als mensen zien dat er een persoon achter het bedrijf zit, dan gaan ze vanzelf wel op je site rondneuzen.
Ik doe zelf overigens ook sporadisch RT-acties, maar die vallen bijna altijd tegen.
Facebook is trouwens meer geschikt voor wat langere updates, maar daar kan je weer minder vaak op één dag iets plaatsen. Jij doet iets met kralen toch? Dan zou je op facebook bijvoorbeeld heel goed kunnen uitleggen hoe je een bepaalde ketting/armband/oorbel maakt, met voorbeeldfoto's erbij. Of je kunt een actie opzetten waarbij bezoekers foto's van hun eigen creaties (met jouw kralen) insturen, en elke maand wint de leukste inzending een prijs. Ik noem maar wat. De mogelijkheden zijn eindeloos

;
Succes!