Twitter advies en/of tips gevraagd.....

1
Ik ben een klein beetje aktief op twitter begonnen. Maar heb zo mijn bedenkingen, heb wel het idee dat er een groot stuk van mijn doelgroep zou kunnen zitten. Alleen in mijn vakgebied is bijna geen nieuws te vertellen en als ik iets verloot via bijv. facebook wordt er niets geretweet of wat dan ook. Vraag me af of het wel "sociale" media is.

Dan weet ik niet of het aan mij ligt, maar heb het idee dat het een groot prijzencircus is waar heel veel wordt weggegeven en heel veel twitters gaat of dat de koffie koud wordt :?
Misschien zie ik het erg zwart/wit maar vraag me ondanks dat af, wat ik er aan kan verbeteren ten opzichte wat ik nu doe. Af en toe twitteren dat ik nieuwe artikelen heb en een verloting op facebook, af en toe mensen retwitteren, alleen bij mij wordt er niet geretwitterd...

Ik sta open voor suggesties!!

Groetjes Marja

Re: Twitter advies en/of tips gevraagd.....

2
HappyGirl schreef:Ik ben een klein beetje aktief op twitter begonnen. Maar heb zo mijn bedenkingen, heb wel het idee dat er een groot stuk van mijn doelgroep zou kunnen zitten. Alleen in mijn vakgebied is bijna geen nieuws te vertellen en als ik iets verloot via bijv. facebook wordt er niets geretweet of wat dan ook. Vraag me af of het wel "sociale" media is.

Dan weet ik niet of het aan mij ligt, maar heb het idee dat het een groot prijzencircus is waar heel veel wordt weggegeven en heel veel twitters gaat of dat de koffie koud wordt :?
Misschien zie ik het erg zwart/wit maar vraag me ondanks dat af, wat ik er aan kan verbeteren ten opzichte wat ik nu doe. Af en toe twitteren dat ik nieuwe artikelen heb en een verloting op facebook, af en toe mensen retwitteren, alleen bij mij wordt er niet geretwitterd...

Ik sta open voor suggesties!!
Commerciële Twitter-accounts die alleen maar twitteren over uitbreidingen van het assortiment of speciale aanbiedingen, zijn stierlijk vervelend. Die worden zelden geretweet en snel ontvolgd. Persoonlijk heb ik het ook niet zo op Twitter-accounts die voornamelijk links naar Facebook droppen; gebruik dáárvoor dan Facebook zelf, niet Twitter.

Het is helemaal niet slecht om te laten zien dat er een mens achter een webwinkel en een Twitter-account zit. Mik niet op kopers maar vooral op medemensen; dan worden enkele van die mensen vanzelf volgers en kopers of bevelen ze je aan bij andere mensen.
StoreCore.io

3
Ik begrijp het voor een groot gedeelte, echter hoe zou ik me dan moeten opstellen om op de medemensen te richten? Ik vind het zelf ook mega vervelend, sta in de file, zit op de bank mijn koffie wordt koud...etc. Wat zou je dan bijv. kunnen twitteren?
Ik vind het iets aparts hoor dat twitteren.

By the way thanks voor de inbreng!!

Groetjes Marja
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
RicardoV schreef:Het is geen verplichting hé. Als je niks nuttigs te twitteren hebt dan kan je wellicht beter niets op dat moment twitteren.

Tja dat is natuurlijk ook een optie... :D
Het gekke is, ik doe bijna niets en krijg nog steeds volgers erbij :?

6
Er zijn wel website waar bijvoorbeeld mensen hun creatie opzetten als ze een armband gemaakt hebben.
Jij kan dan twitteren dat je een leuk ontwerp gezien hebt. (En dat je de rode kralen ook net in je assortiment hebt) Dat laatste niet te veel doen...
Geen sites noemen waar ze kralen verkopen maar alleen hun creatie laten zien.
bijvoorbeeld: koninginnedag-sieraden

7
PaulG schreef:Er zijn wel website waar bijvoorbeeld mensen hun creatie opzetten als ze een armband gemaakt hebben.
Jij kan dan twitteren dat je een leuk ontwerp gezien hebt. (En dat je de rode kralen ook net in je assortiment hebt) Dat laatste niet te veel doen...
Geen sites noemen waar ze kralen verkopen maar alleen hun creatie laten zien.
bijvoorbeeld: koninginnedag-sieraden
Thanks voor de tip PaulG !!!

8
Wat wellicht ook iets is, Pinterest.

Wellicht ongeveer hetzelfde als twitter maar dan meer gericht op afbeeldingen. Kun je al je creaties de wereld in sturen. Is nog niet echt bekend in Nederland, maar je kan er eens naar kijken.

9
RicardoV schreef:Wat wellicht ook iets is, Pinterest.

Wellicht ongeveer hetzelfde als twitter maar dan meer gericht op afbeeldingen. Kun je al je creaties de wereld in sturen. Is nog niet echt bekend in Nederland, maar je kan er eens naar kijken.
Ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan. Thanks RicardoV !

Iedereen bedankt voor alle tips.

10
Ik laat mensen zelf op social media vooral een 'kijkje achter de schermen' zien.
Dus als er een levering is binnen gekomen, maak ik even een foto met mijn telefoon en deel ik die als een soort 'sneak preview'.

En ik meng me soms in gesprekken over onderwerpen die mij of mijn bedrijf aangaan (houd hashtags in de gaten), maar soms gaat het ook nergens over. Ik heb ook een privé twitter account, dus probeer het wel zo veel mogelijk 'on topic' te houden met mijn zakelijke twitter account.

Soms twitteren klanten dat ze hun bestelling hebben ontvangen, dan kan ik daar nog even kort op reageren met de vraag of alles naar wens is, of bijvoorbeeld door ze nog eens te vragen of ze product X ook zo fijn vinden. Of als ze een compliment geven, dan RT ik dat weer (zo ben ik dan ook wel ;) ).

Er zijn ook mensen die via twitter een vraag stellen over een product, of die gewoon even iets van zich willen laten horen. En ik onderhoud op die manier ook contact met diverse weblogs en PR-relaties.

Uitgangspunt is wel dat je iets toevoegt. Twitter is bij uitstek een 'gun' medium; de knop 'ontvolgen' is zo aangeklikt, dus zorg dat je een band opbouwt met jouw volgers. Volg ze terug, kijk wat hun interesses zijn en of je daarop in kunt haken. En ga vooral niet spammen, als mensen zien dat er een persoon achter het bedrijf zit, dan gaan ze vanzelf wel op je site rondneuzen.

Ik doe zelf overigens ook sporadisch RT-acties, maar die vallen bijna altijd tegen.

Facebook is trouwens meer geschikt voor wat langere updates, maar daar kan je weer minder vaak op één dag iets plaatsen. Jij doet iets met kralen toch? Dan zou je op facebook bijvoorbeeld heel goed kunnen uitleggen hoe je een bepaalde ketting/armband/oorbel maakt, met voorbeeldfoto's erbij. Of je kunt een actie opzetten waarbij bezoekers foto's van hun eigen creaties (met jouw kralen) insturen, en elke maand wint de leukste inzending een prijs. Ik noem maar wat. De mogelijkheden zijn eindeloos ;);

Succes!