Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
GF87
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2012

Verzenden van België naar Nederland via parcel shops?

05 mei 2012

Hallo

Ik woon in België en ben van plan om in bijberoep een webshop te starten. Een groot deel van mijn klanten bevindt zich in Nederland wat natuurlijk een probleem geeft gezien de lage kostprijzen van de producten en de hoge verzendingskosten in België (minder concurrentie), zeker voor kleine buitenlandse verzendingen. Een contract aangaan is momenteel geen optie aangezien de hoeveelheid verzendingen voorlopig nog te klein zal zijn.

Een mogelijkheid zou zijn om via Parcel shops (dwz gewone winkels die als postkantoor dienen) te verzenden. Hierbij hoef ik geen contract aan te gaan en meestal is het goedkoper dan bij de nationale post. Voorbeeld: bij DPD kan ik voor ongeveer 10€ een pakketje verzenden tot 10kg (ruim voldoende voor mij) met track & trace. Bij bPost zou je voor een pakketje van 350gr tot 1kg al 12,45€ kwijt zijn en bij 2kg 16,60€ .... Ik heb al gevraagd naar een contract bij bPost, maar blijkbaar kun je geen gezamenlijk contract vragen voor paketten én brievenbusdozen want dat zijn twee verschillende diensten bij bPost, go figure ...

Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring had met zo'n Parcel Shops? Zijn ze betrouwbaar? Gebruiken jullie ze ook? Een andere optie is even tot de grens rijden (50km heen en terug) en daar via de dichtstbijzijnde DHL4YOU shop te versturen, maar dat is natuurlijk enkel interessant bij meerdere pakketten tegelijk.

Groeten
 
GF87
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2012

Re: Verzenden van België naar Nederland via parcel shops?

07 mei 2012

Niemand? Ik neem aan dat dit principe ook in Nederland gebruikt wordt?
 
DiveCity
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 juni 2012

Re: Verzenden van België naar Nederland via parcel shops?

08 juni 2012

TNT Nederland is voor gelijk welke bestemming dan ook het goedkoopst, en is interessant als je dicht bij de grens woont.
Voor gewone brievenbuspost naar Nederland betaal je dan tussen 1 en 2 euro per verzending, afhankelijk van het gewicht. Ook op vlak van paketten is TNT nederland interessant, naar een europees land betaal je voor paketten tot 2 kg, 13 euro. Naar Nederland zelf 6,5 euro.
Paketten voor Belgie verstuur ik via DPD, de rest gaat via TNT nederland. Eigenlijk
verzend ik goedkoper naar Nederland dan naar Belgie zelf.
Afhankelijk van het aantal paketten loont het best de moeite om 2 maal per week tot net over de grens te rijden, is voor mij een 40km heen en terug.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht