Je bezoekers vragen waarom ze niet besteld hebben?

1
Hallo Mede Webwinkeliers!

Kan je klanten die zich wel geregistreerd hebben maar niks besteld hebben vragen waarom ze niets hebben besteld?
Ik kan zien wat ze in het winkel wagentje hebben staan, maar hebben er verder niks mee gedaan.

Ik weet niet helemaal hoe ik de vraag moet stellen maar kan je het maken om je klant een bericht te sturen met die vraag? En zo ja hoe kan dat netjes?

Doen jullie dat?

Alvast bedankt!

Re: Je bezoekers vragen waarom ze niet besteld hebben?

4
Wij doen dat wel.
Hebben er een plugin voor op onze server staan.

Als iemand een account aanmaakt, maar niet binnen bv 21 dagen iets besteld. Of als iemand z'n winkelwagen vult maar niet binnen 14 dagen besteld.

Dan krijgen ze een hele nette email of we ze eventueel ergens mee kunnen helpen en of alles duidelijk is.
4.6% van de mensen die een email krijgen, kopen alsnog gewoon.
Van de rest horen we simpelweg niets meer.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Je bezoekers vragen waarom ze niet besteld hebben?

5
Ik vraag me af of het wettelijk is toegestaan om klanten hierover te benaderen.

In sommige gevallen heeft een klant zich aangemeld voor een nieuwsbrief, maar dat wil niet zeggen dat je ze zomaar mag mailen of berichtten met de vraag of ze iets niet begrijpen.

Persoonlijk vind ik het erg opdringerig.

Re: Je bezoekers vragen waarom ze niet besteld hebben?

8
RicardoV schreef:Vistaprint o.a. spamt je mailbox vol met berichten wanneer je een artikel in je winkelwagen hebt gezet maar nooit hebt afgerekend.

Zeer vervelend. O.a. een reden om de bestelling überhaupt niet door te laten gaan. Als je het doet, laat het bij één mail..

Volledig mee eens. VistaPrint dramatiseert het allemaal. LET OP! U loopt korting mis!...

Maar ik wil me klant vriendelijk vragen waarom niet besteld is. Niet alleen omdat ze dan wel kopen maar om aan te passen waarom ze niet kopen.

Re: Je bezoekers vragen waarom ze niet besteld hebben?

9
Ja Vistaprint is erg... door het spammen wil ik daar niet eens meer in de buurt komen :o

Ik vraag me ook af of je klanten wel mag benaderen als ze bijvoorbeeld hebben aangegeven dat ze geen nieuwsbrief willen ontvangen.
Dat gebeurd bij ons dus, als klanten al een account aanmaken en niets bestellen dan geven ze ook aan dat ze geen nieuwsbrief willen. Dit zegt dus eigenlijk dat ze niet lastig gevallen willen worden met mailtjes van de webwinkel, toch?

Ik moet zeggen het zou er ook zomaar aan kunnen liggen hoe je het ene mialtje opstelt ;)

Re: Je bezoekers vragen waarom ze niet besteld hebben?

11
Jan Speelgoedboer schreef:Zou het ook kunnen dat, indien een bezoeker niet verder komt dan iets in het winkelmandje te plaatsen, ze bij afsluiten te vragen of ze hun bestelling willen afmaken?
Wat je vaak ziet is een soort van enquête die je op het begin krijgt wanneer je een site bezoekt. Aan het eind kun je er dan voor kiezen, wanneer je de site verlaat (of niet..) om deze in te vullen. Kun je dus ook ingaan op deze feiten.

Re: Je bezoekers vragen waarom ze niet besteld hebben?

12
In principe doen we dat niet. Echter vorige week toch gedaan want, persoon had zich geregistreerd maar niks besteld. Wij hebben hem toen een zeer nette e-mail gestuurd en daar een leuke reactie op terug gehad. Hij is eigenaar van een Engelse pub, past dus precies in ons straatje :D
Hij zocht iets wat nergens anders verkrijgbaar is in NL, en wij verkopen het. Binnenkort gaan we rond de tafel zitten en kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen :)
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!

Re: Je bezoekers vragen waarom ze niet besteld hebben?

13
Inderdaad! Daar let ik dan ook wel op. En al die klanten die zich aanmelden geven aan geen nieuwsbrief te willen ontvangen.

Mia schreef:Ja Vistaprint is erg... door het spammen wil ik daar niet eens meer in de buurt komen :o

Ik vraag me ook af of je klanten wel mag benaderen als ze bijvoorbeeld hebben aangegeven dat ze geen nieuwsbrief willen ontvangen.
Dat gebeurd bij ons dus, als klanten al een account aanmaken en niets bestellen dan geven ze ook aan dat ze geen nieuwsbrief willen. Dit zegt dus eigenlijk dat ze niet lastig gevallen willen worden met mailtjes van de webwinkel, toch?

Ik moet zeggen het zou er ook zomaar aan kunnen liggen hoe je het ene mialtje opstelt ;)

Re: Je bezoekers vragen waarom ze niet besteld hebben?

14
Hoewel ik zelf geen webshop heb, kan ik me wel inleven in zo'n klant. Ik zou het persoonlijk heel storend vinden als ik zo benaderd zou worden. Die benadering komt enkel tot stand omdat je als webwinkeleigenaar extra geld wilt binnenslepen, terwijl je geen idee van de reden van het niet afmaken van bestelling hebt. Als de klant iets niet snapt vraagt diegene het vanzelf wel en als de verzendkosten bijv. te hoog uit zouden vallen dan heeft diegene er alle reden toe om het bestelproces af te breken en zit diegene niet te wachten op ''beleefde'' mails over het hoe en waarom.
De mooiste posters koop je bij Posterhouse.nl!

Re: Je bezoekers vragen waarom ze niet besteld hebben?

15
johnverbeek schreef:Hoewel ik zelf geen webshop heb, kan ik me wel inleven in zo'n klant. Ik zou het persoonlijk heel storend vinden als ik zo benaderd zou worden. Die benadering komt enkel tot stand omdat je als webwinkeleigenaar extra geld wilt binnenslepen, terwijl je geen idee van de reden van het niet afmaken van bestelling hebt. Als de klant iets niet snapt vraagt diegene het vanzelf wel en als de verzendkosten bijv. te hoog uit zouden vallen dan heeft diegene er alle reden toe om het bestelproces af te breken en zit diegene niet te wachten op ''beleefde'' mails over het hoe en waarom.

Het gaat mij niet zo zeer om het extra geld wat ik ermee verdien bij deze klant. Maar om het te voorkomen bij de volgende klant.
Als de klant aangeeft ik vind de verzend kosten te hoog! Ga ik er alles aan proberen te doen dat de volgende klant dat gevoel niet heeft.
En als je het niet vraagt kom je er niet achter!?

Re: Je bezoekers vragen waarom ze niet besteld hebben?

17
Het gaat mij niet zo zeer om het extra geld wat ik ermee verdien bij deze klant. Maar om het te voorkomen bij de volgende klant.
Je kan het eigenlijk alleen doen voor extra geld, het verkopen van de winkelwagen.
Vragen om uitleg moet je niet doen, het gaat je niets aan waarom ze stoppen. Zou ik ook niet beantwoorden. Maar de reden dat ze gestopt zijn kan bijvoorbeeld gewoon zijn dat er iemand (aan)belde en de sessie verliep en ze iets anders ging doen.
Gewoon vergeten dus. Dat kan je met een nette e-mail opvangen. En er moet ook gewoon instaan dat als ze niets doen de bestelling geannuleerd wordt.
Wens ze daarna een prettige dag en hopelijk tot een volgende keer.

Re: Je bezoekers vragen waarom ze niet besteld hebben?

18
hallo mede forum gebruikers,

nu ik dit onderwerp lees, vraag ik in het algemeen hoe ik kan zien of er winkelwagentjes staan die gevuld zijn en de order toch niet besteld.

in mijn onderhoud tools van mijn winkel heb ik niet het idee dat ik daar iets over kan vinden.
graag enige verheldering is dus wel gewenst. :)
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc

Re: Je bezoekers vragen waarom ze niet besteld hebben?

19
j.hooijenga schreef:nu ik dit onderwerp lees, vraag ik in het algemeen hoe ik kan zien of er winkelwagentjes staan die gevuld zijn en de order toch niet besteld.

in mijn onderhoud tools van mijn winkel heb ik niet het idee dat ik daar iets over kan vinden.
Bij professionele webwinkelsoftware kun je inderdaad zien wie er online zijn, waar ze zich bevinden, wat ze in hun winkelwagentje hebben, enzovoort. Daarnaast heeft goede software uitgebreide historische gegevens in de vorm van sitestatistieken.
StoreCore.io