Graag feedback op mijn hondentassen webwinkel

1
Beste allen,

Ik heb sinds 1 weekje mijn hondentassen webwinkel live staan. Vond het erg leuk om het op poten te zetten en heb er ook best veel aandacht aan besteed. Echter zoals met alles waar je lang mee bezig bent zie je dingen over het hoofd. Om die reden wil ik jullie ook vragen om jullie ongezouten kritiek te geven. MIjn shop is benaderbaar via:

http://www.dogbag.nl

Thanx alvast!!!

Groetjes,

Deliveren

Re: Graag feedback op mijn hondentassen webwinkel

2
Allereerst moet ik zeggen dat de site visueel gezien erg prettig is om naar te kijken. Alle onderdelen staan in mijn ogen op de juiste plek. Ik kan op het eerste gezicht niet iets vinden wat me heel erg tegenvalt. Hoe actief ben je op Google? De site is niet zo 1-2-3 te vinden via Google.

Klein puntje: Het overzicht onder ''stijl'' mist alleen nog foto's voor de 3 productgroepen, maar dat zijn details.

Ziet er tot zover prima uit!

3
Beste Benjamin,

Superdank voor je feedback en je compliment!

Onder stijl moet ik inderdaad nog wat foto's toevoegen ziet er een beetje karig uit zo. Ga ik doen zodra ik tijd heb.

Wat betreft Google, hier ben ik juist actief mee bezig. Heb al adwords draaien. En wordt op bepaalde relevante zoekwoorden ook wel gevonden. Echter heb dus 1 grote misser gemaakt: het robots.txt bestand niet correct gemaakt. Nu worden allerlei vreemde urls met een ? erin ook geindexeerd. Ben als een gek bezig om met webmastertools die troep uit de index te krijgen. Heb mijn robots.txt bestand ook aangepast door een Disallow: /*? aan toe te voegen.

Ben er dus nog lang niet :-(
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Zou inderdaad ook nog aan seo teksten werken, heb zelf bij het bedrijf waar ik werk ondervonden hoe belangrijk het is voor een website en haar vindbaarbheid. Vind het ook een website die erg 'clean' is en dat is erg prettig. Daarnaast is de naam van je webshop perfect, want als iemand op zoek is naar een tas voor zijn of haar hond dan komt hij of zij snel uit bij dog bag. Veel succes verder.
Faith gives you power

7
Wat bedoel je met url's met een ? erin weghalen?
Alles wat google vind is meegenomen en die moet je niet uit de (google)index halen.
Zorg dat google weet welke echte pagina erbij hoort.
Gebruikt hiervoor link rel="canonical" (Zoek op google voor meer info)

8
Beste Paul,

Dit zijn de zogenaamde categorie pagina's waarop mensen kunnen sorteren of kunnen door kunnen klikken. Zie bv volgende voorbeeld

http://www.dogbag.nl/hondentassen-stijl/fashion
http://www.dogbag.nl/hondentassen-stijl/fashion?page=2

De 2de url ontstaat dus zodra mensen dus doorklikken naar de 2de overzicht.

Kan ook zijn dat ik dit nog moet instellen in mijn cms. Ppff beetje jammer dat ik dit niet eerder gefixt heb :-(

Dank nogmaals voor de feedback! Leuk forum dit zeg.

Groetjes,

Deliveren

10
Hoi Paul,

Maar ziet google die pagina's dan niet als duplicated content als ik ze laat staan? Want in feite zijn dit gewoon dezelfde pagina's alleen anders opgeroepen. Als ik webmastertools kijk dan staat er onder HTML verbeteringen ook dat ik hieraan moet werken omdat de title's en meta's van deze pagina's gelijk aan elkaar zijn. Ofwel google snapt dus niet dat dit eigenlijk 1 pagina is.

Hoor graag wat je hiervan denkt.

Groetjes,

Deliveren

13
Hoi, net effe gespiekt.

- Logo is erg leuk!
- Mooi effect als je met je muis over de producten gaat.
- Goede omschrijving bij de producten.

- Er is geen achteraf betaalmethode.
- Persoonlijk zou ik het ook will zien hoe mijn hond er in past? Dus een foto van een tas met een hond erin. Deze foto's zijn ook heel duidelijk hoor, maar het geeft net dat beetje extra. :wink:

14
Beste Ilonajoy,

Hartelijk dank voor je feedback!

1. Wat betreft het achteraf betalen dat wil ik inderdaad nog toevoegen. Dat hoop ik met de tijd ook te gaan doen!

2. Wat betreft de hond in de tas: inderdaad dat zou echt te tof zijn. Alleen heb ik geen hond die daar in past :-) Mocht jij een hondje hebben die model wil staan dan mag hij/zij bij deze solliciteren :-)

Groetjes,

Derya

15
Deliveren schreef:
2. Wat betreft de hond in de tas: inderdaad dat zou echt te tof zijn. Alleen heb ik geen hond die daar in past :-) Mocht jij een hondje hebben die model wil staan dan mag hij/zij bij deze solliciteren :-)
Geloof me, dat gaat 'm niet worden. 30 kg hond is beetje zwaar om in een tasje mee te nemen :wink:

17
Hallo Deliveren,
puur uit nieuwsgier even gekeken:
ik vind het aanbod overzichtelijk en aantrekkelijk gepresenteerd.
Alles wat nodig is, kan ik makkelijk vinden.
Ook op een tablet komen de foto's goed over.
De hele pagina komt ook als een geheel over.

... alleen jammer, dat ik geen hond heb.

Succes François

18
Beste Francois,

Dank voor je compliment & feedback!

Ik heb de foto's zelf gemaakt in mijn fotostudio (lees garage) met een simpele digitale camera. Wel met 2 professionele daglichtlampen erbij (die waren vrij prijzig). Heb weinig kaas gegeten van fotografie dus valt ook voor een amateur goed te doen. Raad dit dan ook iedereen aan. Vaak zijn fabrikant-foto's van lage kwaliteit en bovendien weinig uniek omdat iedereen ze gebruikt. Je eigen foto's schieten is ook goed voor je seo omdat je unieke content hebt. Het kost wel tijd, maar als het goed is fotografeer je het grootste deel toch maar 1x.

Groetjes,

Deliveren