Ik maak op dit moment voor mijn winkels gebruik van Buckaroo Betaalgarant. Nu krijg ik zelf een notificatie per mail als een vordering overgedragen wordt aan het incassobureau. Dat betekent dat de klant een stuk of 5 e-mails met herinneringen en aanmaningen al heeft gehad.
Nu krijg ik per dag een aantal van deze mails en begin mij af te vragen of dat normaal is. Is het echt zo slecht gesteld met de betaalmoraal van Nederlanders tegenwoordig. Te laat betalen is iets dat kan gebeuren maar dat een groot deel van de mensen het aan laat komen op een incassobureau? Ik snap het niet. Bovendien gaat het vaak maar om heel kleine bedragen van rond de 20-25 euro.
Hoe is jullie ervaring met achteraf betalen en het aantal incasso's wat daaruit volgt. In principe heb ik er geen nadeel van, maar ben benieuwd hoe dit bij anderen gaat.
Re: Achteraf betalen -> Aantal incasso opdrachten
2Ik maak ook gebruik van Buckaroo betaalgarant en het valt mij de laatste tijd op dat klanten pas na de laatste sommatie betalen. Dat is dus na 4 weken. Het aantal incasso's valt mee.
Het zijn zowel grote als kleine bedragen.
En nog iets anders: er zijn meer afwijzingen.....
Wat me ook opvalt, vooral de laatste weken is dat het aantal rembourszendingen wat bij ons retour komt opvallend veel is. (van de laatste 6 zijn er maar 2 bezorgd)
Of dat ook met crisis (wat een rotwoord) te maken heeft??
Het zijn zowel grote als kleine bedragen.
En nog iets anders: er zijn meer afwijzingen.....
Wat me ook opvalt, vooral de laatste weken is dat het aantal rembourszendingen wat bij ons retour komt opvallend veel is. (van de laatste 6 zijn er maar 2 bezorgd)
Of dat ook met crisis (wat een rotwoord) te maken heeft??
Re: Achteraf betalen -> Aantal incasso opdrachten
3Heb je klanten die een rembourszending zo erg waarderen? Wellicht alleen voor hun aanbieden.Ilonajoy schreef:Ik maak ook gebruik van Buckaroo betaalgarant en het valt mij de laatste tijd op dat klanten pas na de laatste sommatie betalen. Dat is dus na 4 weken. Het aantal incasso's valt mee.
Het zijn zowel grote als kleine bedragen.
En nog iets anders: er zijn meer afwijzingen.....
Wat me ook opvalt, vooral de laatste weken is dat het aantal rembourszendingen wat bij ons retour komt opvallend veel is. (van de laatste 6 zijn er maar 2 bezorgd)
Of dat ook met crisis (wat een rotwoord) te maken heeft??
Als je meer dan 50% terugkrijgt schiet het natuurlijk niet op en kost je alleen maar geld.
Re: Achteraf betalen -> Aantal incasso opdrachten
4Er zijn inderdaad klanten die rembours zendingen waarderen. We hebben de bestellingen met de rembourszendingen nu zo geregeld dat de verzendkosten die wij rekenen voor rembours (13,83)vooruit betaald worden. Deze kosten worden dan verrrekend met het totaalbedrag. Op deze manier gaan wij in elk geval niet het schip in.RicardoV schreef:Heb je klanten die een rembourszending zo erg waarderen? Wellicht alleen voor hun aanbieden.Ilonajoy schreef:Ik maak ook gebruik van Buckaroo betaalgarant en het valt mij de laatste tijd op dat klanten pas na de laatste sommatie betalen. Dat is dus na 4 weken. Het aantal incasso's valt mee.
Het zijn zowel grote als kleine bedragen.
En nog iets anders: er zijn meer afwijzingen.....
Wat me ook opvalt, vooral de laatste weken is dat het aantal rembourszendingen wat bij ons retour komt opvallend veel is. (van de laatste 6 zijn er maar 2 bezorgd)
Of dat ook met crisis (wat een rotwoord) te maken heeft??
Als je meer dan 50% terugkrijgt schiet het natuurlijk niet op en kost je alleen maar geld.
Mocht dit bedrag meer zijn dan de 50% die je wettelijk vooruit mag vragen dan wordt het maximaal 50% van het orderbedrag.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!