Sinds gisteren staat er op mijn website een cookiebar, maar sindsdien krijg ik helemaal geen statistieken meer. Ik kan geen gegeven monitoren, dit is toch een must?
Ik weet dus uberhaupt niet of er bezoekers op mijn site zijn....

Vandaag en gister ook op het nieuws, van de 16 grootste sites slechts een aantal die het vermelden en slechts 1 die expliciet een acceptatie vraagt.frafra schreef:Ik kijk eerlijk gezegd nog de kat uit de boom. Ben bang dat het alleen maar mensen zal afschrikken.
Ben sowieso pas een paar grote sites tegengekomen die het wel vermelden.
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
Dat is dan een brevet van onvermogen voor Winkelkarretje: voor het bijhouden van statistieken heb je helemaal geen cookie nodig.Ludger schreef:Wij maken gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken.
Roep dat niet te snel! Uitgebreide bezoekersstatistieken kunnen heel verklarend werken als je website niet de gewenste acties opleveren. Alleen de bezoekersaantallen leveren vaak meer vragen op dan dat ze beantwoorden.Ludger schreef:Het minimale wat ik wil zien is het aantal bezoeken.
We hebben het hier over statistieken. De opbouw van je website, je usability en je manier van bezoekers aantrekken zorgt voor conversie. Conversie = bezoeker doet de gewenste actie op website, daar heb je geen statistieken voor nodig. Pas als je de conversie wil analyseren, dan komen de statistieken van pas, en dan heb je aan alleen de droge bezoekersaantallen helemaal niks, je kan er alleen een conversie-ratio uitpoepen, maar een ratio zegt nog weinig zonder achtergrond informatie.Ludger schreef:Maar zonder bezoekersaantallen ben je ook nergens. Je hebt dan geen weet van je conversie.
Dat kost mij een gehele VPS bij een VPS boer. Ik heb meer dan 150 websites online wat het voor mij de moeite waard maakt. Persoonlijk zou ik Piwik nooit op dezelfde server draaien als waar de gemeten website op staat, helemaal als het om een shared server gaat. Als jouw website 1000 bezoekers op een dag heeft worden ook minimaal 1000 keer de Piwik stats aangetikt.veke schreef:hoeveel extra data verkeer ga je hebben met Piwik? (als je er al een aparte server voor gebruikt - kost dus toch ook geld)
Piwik maakt gebruik van cookies om die gedetailleerde bezoekers informatie te genereren. Door de Do-Not-Track functie in te schakelen in de instellingen worden er geen cookies meer geplaatst en wordt er geen gedetailleerde info meer opgeslagen. Het cookievrij maken van een website is sowieso goed mogelijkNOP Webdesign schreef: Of begrijp ik dit PiWik concept niet goed? Het wel / niet gebruiken van cookies is vrij irrelevant... Als je gedetailleerde bezoekers gegevens wilt, sla je gegevens over de gebruikers op en dien je daar dus van te voren expliciet om toestemming voor te vragen, ook zonder cookies...