Dag allemaal,
Ik wil op korte termijn gaan starten met mijn webwinkel.
Nu laat ik zowieso al een ssl-certificaat installeren op mijn webwinkel. Nu wil ik uiteraard miijn eigen pc's ook beveiligen. Ik dacht er aan, om naast een ssl-beveiliging en mijn pc beveiliging, er nog McAfee secure op mijn website te plaatsen. Eigenlijk heb ik nooit nagedacht over andere software. Waarom wil ik graag McAfee secure; ik wil graag laten zien aan de klant dat mijn site beveiligd is ( naast zo'n ssl-certificaat ).
Toch is alles niet zo simpel als ik dacht. Ik had vragen gesteld aan McAfee, maar die verwezen mij naar de site van Site advisor / webmaster. Kom uiteindelijk geen stap verder. Ze geven aan dat het 'gratis' is, maar kijk je even verder en dan ontdek je dat dit niet het geval is. Ook kan je nergens informatie vinden voor bedrijven met daarbij de kosten.
Ook verder geen goede uitleg en Internet Explorer blokkeert om de haverklap de site.
Toen las ik een stuk over dat McAfee er voor zorgt dat je pc trager gaat lopen. Het is echter maar één mening en ik wil het produkt, omdat ik hier geen kennis van heb, niet zomaar afkraken.
Ook vind ik McAfee secure een vaag verhaal.
Nu vraag ik mij af welke pc beveiligingspakketten ik het beste kan nemen en die er niet voor zorgen dat mijn pc te traag loopt en die wel heel goed beveiligen. Ik ben een zzp-er en ik heb echt niet het geld om voor honderden euro's een pakket aan te schaffen. Wie heeft tips / ideeën en wat zijn jullie ervaringen ?
p.s.) Een familielid van mij had echt grote problemen om een antivirusprogramma te verwijderen. Weten jullie welke programma's deze problemen geven ?
Re: Beveiliging pc, webwinkel
2Waarschijnlijk haal je 2 dingen door elkaar: de veiligheid van je webwinkel en die van je eigen computer. Een webwinkel staat normaal gesproken op een server bij een hostingbedrijf. Die zorgen voor de beveiliging. De vraag is dan eerder: waar breng ik mijn webwinkel onder. Je eigen computer kun je zelf beveiligen met software. Vaak is die software al inbegrepen bij je internetabonnement.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
Re: Beveiliging pc, webwinkel
3Dank je wel Cardexchange. Ik ben inderdaad in de war geraakt. Heeft er mee te maken, dat ik bij sommige webwinkels McAfee Secure zag staan. Ik ging er toen vanuit, dat ik zoiets moest installeren ter beveiliging.
Kort voordat ik jou mailde, realseerde ik mij dat ik natuurlijk gewoon bij zo'n hostingbureau moet zijn, aangezien zij immers mijn data opslaan.
Uiteraard moet ik ook gewoon mijn site SSL beveiligen en mijn eigen pc's.
Er zijn veel pakketten en zodra je op zakelijk gaat klikken, dan betaal je ineens fors meer dan een particulier pakket. Zojuist klikte ik op een professioneel pakket die veel minder opties / tools in zich had dat een pakket voor particulieren, terwijl ik bijna 2x zoveel betaalde.
Aangezien ik mijn pc ook voor privé ga gebruiken en ik toch gewoon een starter ben zonder personeel, neem ik gewoon een pakket voor thuisgebruik. ( Werk immers ook vanuit huis met een magazijn elders. )
Kort voordat ik jou mailde, realseerde ik mij dat ik natuurlijk gewoon bij zo'n hostingbureau moet zijn, aangezien zij immers mijn data opslaan.
Uiteraard moet ik ook gewoon mijn site SSL beveiligen en mijn eigen pc's.
Er zijn veel pakketten en zodra je op zakelijk gaat klikken, dan betaal je ineens fors meer dan een particulier pakket. Zojuist klikte ik op een professioneel pakket die veel minder opties / tools in zich had dat een pakket voor particulieren, terwijl ik bijna 2x zoveel betaalde.
Aangezien ik mijn pc ook voor privé ga gebruiken en ik toch gewoon een starter ben zonder personeel, neem ik gewoon een pakket voor thuisgebruik. ( Werk immers ook vanuit huis met een magazijn elders. )