Stel dat ik in mijn webshop 1 dropshipper heb en daarnaast artikelen van onze leverancier waar wij zelf bestellen en dan leveren.
De klant koopt schoenenpoets. (deze order gaat naar de dropshipper waar we contact hebben)
De klant koopt schoenen. (dit product kopen we van onze leverancier in voor de klant)
Nu worden er twee artikelen gekocht die van twee verschillende leveranciers afkomstig zijn.
Hoe ga ik dit regelen met de verzendkosten? Iemand enig idee?
Re: Verzendkosten bij meerdere dropshippers/leveranciers.
2Goede vraag. Hier gaan wij ook mee te maken krijgen. Dus ik wacht met je mee op antwoord haha
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
3Wat heb je zelf al bedacht?
Je kan:
- Verlies nemen
- Voorraad uitbreiden door de tijd heen
- Hoge verzendkosten
- Langere levertijd
Je kan:
- Verlies nemen
- Voorraad uitbreiden door de tijd heen
- Hoge verzendkosten
- Langere levertijd
4Ik heb zelf bedacht om dan geen dropshipping te nemen. Maar zelf te bestellen bij onze leverancier en dan vervolgens naar de klant toe.
Nadeel is dan langere levertijd (of hogere kosten indien we snel willen leveren, is minder efficient qua verzending)
Moment dat het drukker gaat worden kun je dan overwegen om zaken op voorraad te gaan nemen. Willen we toch naar toe. En je kunt iedere dag bij je leverancier bestellen en laten verzenden. Je zult meerder bestellingen kunnen combineren waardoor de verzend kosten lager gaan worden.
Nadeel is dan langere levertijd (of hogere kosten indien we snel willen leveren, is minder efficient qua verzending)
Moment dat het drukker gaat worden kun je dan overwegen om zaken op voorraad te gaan nemen. Willen we toch naar toe. En je kunt iedere dag bij je leverancier bestellen en laten verzenden. Je zult meerder bestellingen kunnen combineren waardoor de verzend kosten lager gaan worden.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Er is nog een optie (misschien is dat wel wat RicardoV bedoelt met langere levertijd) maar dit kan ook: als je vaker de dropship artikelen besteld krijgt dan maak je (bv wekelijks) een verzamelbestelling bij die leverancier. Die laat je naar jezelf sturen. Als je dan voor 5 klanten 1 pakket laat komen en dan bijvoegt bij hun bestelling schoenen dan betaal je maar 1 x dubbele verzendkosten. (je neemt dan zelf geen voorraad maar besteld wat er besteld is door meerdere klanten)
Kan je klant niet wachten tot dat de schoenenpoets binnen is dan stel je voor dat je extra verzendkosten berekend omdat het in 2 delen verzonden moet worden (reden is dat je er net doorheen bent en het volgende week weer binnen verwacht), dan laat je ze bij betalen. De meeste hebben hier begrip voor. Vaak willen mensen dan wel wachten. Als je maar binnen 30 dagen levert dan blijf je binnen de wet maar dat is voor veel klanten een beetje te lang, probeer de levertijd daarom zo kort mogelijk te houden.
Op den lange duur, als je weet wat loopt zou ik deze artikelen wel op voorraad nemen.
Succes!
Kan je klant niet wachten tot dat de schoenenpoets binnen is dan stel je voor dat je extra verzendkosten berekend omdat het in 2 delen verzonden moet worden (reden is dat je er net doorheen bent en het volgende week weer binnen verwacht), dan laat je ze bij betalen. De meeste hebben hier begrip voor. Vaak willen mensen dan wel wachten. Als je maar binnen 30 dagen levert dan blijf je binnen de wet maar dat is voor veel klanten een beetje te lang, probeer de levertijd daarom zo kort mogelijk te houden.
Op den lange duur, als je weet wat loopt zou ik deze artikelen wel op voorraad nemen.
Succes!