Ik heb gelezen dat het het handigste is om de inkoopkosten per een bepaalde periode te berekenen, bijvoorbeeld per maand. Ik weet echter nog niet hoe het zal gaan lopen en wanneer ik opnieuw zal bestellen. Ook zijn er extra kosten die ik, nu ik aan het opstarten ben, dien te betalen voor een heel jaar. Ik kan die bedragen wel heel gekunsteld door 12 gaan delen, maar volgens mij kom ik dan niet realistisch uit. Als ik volgende maand helemaal geen bestellingen doe, hoe verwerk ik dan toch die maand aan vaste kosten? Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel, ik vind het moeilijk uit te leggen.
Het lijkt me handig een vaste kostprijs per artikel te hebben, maar volgens mij ontkom je er niet aan dat dit enorm schommelt, alleen al i.v.m. wisselende verzend- en invoerkosten, afhankelijk van de grootte van de bestelling. Dan heb je dus twee exemplaren van hetzelfde artikel in je voorraad, die een verschillende kostprijs hebben. Lijkt me niet zo tof, maar misschien is dit wel gewoon de dagelijkse werkelijkheid en moet ik daar maar gewoon mee dealen en alles tot in de puntjes bijhouden..? Lijkt me dat je bij een kostprijs niet aan natte vingerwerk mag gaan doen.
Sorry voor mijn warrige post, ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.