Vinden van je webwinkel

1
Ik ben helemaal niet technisch daarom even een vraagje, als je een webshop huurt van bijv. biedmeer kom je dan automatisch in google te staan zodat ze je kunnen vinden?????
PS of moet je daar altijd voor betalen
GR Maureen

2
Google zal je na een tijdje inderdaad automatisch indexeren, dit kost je geen cent. Hoe hoog je in google komt te staan heb je zelf voor een groot deel in de hand.

Google maar eens op SEO of te wel search engine optimation.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

3
Inderdaad, SEO is het toverwoord hier. Heel simpel gesteld komt het er eigenlijk op neer dat je zoveel mogelijk informatie moet geven naar je klanten toe omtrent jouw spulletjes. Dus niet enkel de produktbeschrijvingen.

En pas op dat je niet intrapt in die sites die je voor geld wel even aanmelden bij allerlei zoekmachines etc.. totaal overbodig.

4
Ik heb het niet 100% eens met verkoper, je moet inderdaad geen geld gaan geven voor het aanmelden van je site op allerlei andere sites.
En content daar draait het inderdaad om, Google zal je dan wel vinden.

Maar het kan helemaal geen kwaad om zelf wat tijd te investeren in linkbuilding enz.

Op dit forum staan er tal van gratis manieren waardoor je meer bezoekers naar je site kan halen. Let op, de gouden formule staat hier helaas ook niet tussen. Het is zoeken, uitproberen, opnieuw zoeken en opnieuw uitproberen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Vindbaarheid Google Webwinkel

6
Maureen Visscher schreef:Ik ben helemaal niet technisch daarom even een vraagje, als je een webshop huurt van bijv. biedmeer kom je dan automatisch in google te staan zodat ze je kunnen vinden?????
PS of moet je daar altijd voor betalen
GR Maureen
Beste Maureen,

Heel goed dat je die vraag stelt want dit is eigenlijk één van de belangrijkste aspecten van een webwinkel business; vindbaar zijn. Elke webwinkel ondernemer zou zich hier uitgebreid in moeten verdiepen. Het vindbaar maken van je webwinkel wordt ook wel "zoekmachine optimalisatie" genoemd en dat is niets anders dan je webwinkel zodanig verbeteren, optimaal maken, dat de zoekmachines hem goed kunnen vinden.

Hieronder heb ik een link geplaatst naar een YouTube video waarin jouw vraag wordt behandeld/toegelicht. Ik stel voor dat je na het bekijken van de video alle vragen stelt die je hebt, ook als je onduidelijk termen tegenkomt waarvan je wilt weten wat ze precies betekenen.
http://www.youtube.com/watch?v=GQ6cuOnCykU

In essentie gaat het allemaal om het bouwen van backlinks. Dat zijn links op internet die naar jouw webwinkel verwijzen. Simpelgezegd moeten er zoveel mogelijk op het web de URL van jouw webshop staan en dan het liefst alleen op relevante plaatsen.

Heb je een een web winkel met kleding, zorg er dan voor dat je URL van je webshop (je link) zoveel mogelijk om kleding websites of blogs komt te staan. Hoe meer links naar je shop verwijzen, hoe beter je webwinkel gevonden zal worden.

Hier wordt ook wat uitgelegd over de vindbaarheid van je webwinkel in Google:

http://webhosting-website.blogspot.com/ ... inden.html

Er zijn vast meer mensen die vragen hebben over Google, vindbaarheid webshop en dergelijke onderwerpen. Plaats gerust je vraag hieronder en dan beantwoord ik hem graag.

Ik zal hier binnenkort zowiezo nog wat meer informatie over plaatsen.


Update - Nog meer informatie.

Verstuur een sitemap naar Google voor betere vindbaarheid

Uiteindelijk ben je als webwinkelier voor een groot deel afhankelijk van Google. Via dit kanaal ga je namelijk de meeste bezoekers ontvangen. Daarom is het van belang Google te helpen met het vinden van de pagina's waaruit je webwinkel bestaat.

Met een sitemap maak je in feite een bestand aan waarin alle URL's staan weergegeven zodat ze makkelijker toegankelijk zijn voor Google. In plaats van dat Google zelf alle pagina's van je webwinkel moet zoeken, vertel je nu als het ware aan Google precies welke URL's ze vindbaar moeten maken. Daardoor zal je beter vindbaar zijn in de Google zoekmachine.

Dus stap 1 is een sitemap aanmaken en versturen naar Google.
Begin daar maar mee. Laat hieronder een vraag achter als je die hebt.
Check voor info: websitesupporters.com/op-een-gemakkelijke-manier-een-sitemap-maken.html
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.