ideal kosten

1
Stel je heb een aantal artikelen die maar 3,-euro kosten,iemand besteld er maar 1 via ideal,de kosten,even uit mijn hoofd ik dacht 1.18 euro gaan daar vanaf,dan hou je natuurlijk helemaal geen winst over..
Hoe doen jullie dat met artikelen van een paar euros.

2
Kun je je product ook bundelen in een pakket van 5 stuks?
Dat je er dus niet eentje kunt kopen, maar je als klant er automatisch 5 krijgt als je het product besteld?

De klant betaald dan dus ook geen 3, maar 15 euro.

Als het een virtuele dienst is, probeer dan strippenkaarten of abonnementen te verkopen o.i.d.
[size=75][url=http://www.zonwering-rolgordijnen.nl/rolgordijnen-verduisterend]Rolgordijnen verduisterend op maat gemaakt[/url][/size]

3
De kosten voor ideal hangen af van je provider. Via Mollie is dit 1 euro. Als je rechtstreeks via Ideallite de betaling laat verzorgen betaal je 65 ct per transactie. Dus dan wordt het een ander verhaal.

Anders zul je toch een modus moeten zoeken in de verkochte aantallen en de kosten van verzenden moeten meenemen in je marge. Dan heb je bij enkele verkopen minder marge en zul je daar genoegen mee moeten nemen. (net als een echte winkel)
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

4
Oke het is mij nu wat meer duidelijk,ik zal even gaan googlen over mollie en ideallite.
Ik had het wel in mijn hoofd over een minimale afneme.

Bedankt voor jullie info.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
ik weet niet wat voor artikelen het zijn en of je webshop echt alleen van die items afhankelijk is. Maar je kunt de kosten natuurlijk gewoon doorberekenen naar de klant (of deels). Of een minimum order bedrag instellen. Of idd minimaal per 3 of 5 stuks gaan leveren.

Vindt 1,18 idd een hoop geld. En dan moet je toch ook nog verzendkosten en verpakkingskosten al of niet doorberekenen.

6
Ik ben niet van plan om maar alleen artikelen te verkopen van een paar euro,er zullen er wel een aantal bij zitten.
Maar ik moet wat ik al zei,nog even nalopen wat exact de kosten worden van ideal/mollie.
Ik vroeg mij af hoe men dit aanpakte,of kon aanpakken.
Een minimale order bedrag wat jij ook al zei,dat zat ook al een beetje in mijn hoofd.
Ik zou alleen willen werken met het betalen via:
ideal
overmaken
paypal

7
Ik ga iDeal Lite gebruiken van de Rabobank. Dat is 65ct per transactie, of 55ct als de klant ook bankiert via de Rabobank. Ik ga de bedragen deels verwerken in de prijs van de artikelen. Ik vind het onprettig om naast de verzendkosten ook nog eens een bedrag te benoemen voor de betaaldienst bij het afronden van een bestelling.

Ik ga gebruik maken van iDeal lite (65/55ct), Paypal (3,4% + 35ct) en een overschrijving. Dat laatste is het goedkoopste, je kan misschien ook kiezen om in plaats van iets aan te rekenen voor de andere manieren een korting te geven bij de keus voor een reguliere overschrijving? Het is maar een idee.

8
Papiri schreef:en een overschrijving. Dat laatste is het goedkoopste.
Is een normale bankoverschrijving ook nog steeds het goedkoopste als je ook je eigen uren die je besteed aan het uitpluizen van de ontvangen betalingen op je bankrekening, mee rekent?

Mensen kunnen soms rare omschrijvingen bij een betaling neerzetten. Dat je geen flauw idee meer hebt, bij welke order die betaling nu eigenlijk hoort :roll:
Een gewone overschrijving is de meest tijdrovende betaalmethode voor de webwinkelier. Dus eigenlijk de duurste ipv de goedkoopste.
[size=75][url=http://www.zonwering-rolgordijnen.nl/rolgordijnen-verduisterend]Rolgordijnen verduisterend op maat gemaakt[/url][/size]

9
Ja ik heb zelf liever betalingen via de andere kanalen maar als je enkel naar de transactieprijs kijkt, dan is het de goedkoopste manier. Dat is wat ik bedoelde :wink:

10
Let wel, formeel moet je een betaling via Ideallite ook controleren. Er is geen sprake van directe terugkoppeling naar de shop. Je krijgt een mailtje, maar bent zelf verantwoordelijk voor de controle voor een geslaagde betaling.

Anders kom je in duurdere Ideal varianten. Maar als de shop draait als een tierelier kan dat natuurlijk altijd nog.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

11
Sterker nog bij de Rabobank lite versie krijg je niet eens een mailtje.
(ABN doet dit wel) Bij de Rabobank moet je inloggen in het ideal dashboard en daar kijken of de transactie succesvol is.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

12
eentje schreef:Sterker nog bij de Rabobank lite versie krijg je niet eens een mailtje.
(ABN doet dit wel) Bij de Rabobank moet je inloggen in het ideal dashboard en daar kijken of de transactie succesvol is.
Ja dat moet ik bij de ING ook. Ik vind het ook niet het meest overzichtelijke systeem. Het is toch duidelijk nog gericht op "techneuten" met al die codes. Nou is het heus niet zo moeilijk om de juiste 3 codes uit je hoofd te kennen die een betaling bevestigen, maar gewoon een kolommetje achter het verkoop-ID met "betaling bevestigd" ofzo zou een stuk handiger zijn.

Misschien maar even de tip toespelen aan ING eigenlijk. ;) Maar idd, op dit moment kost een iDEAL betaling mij eigenlijk net zoveel tijd als een overschrijving.

14
eentje schreef:Sterker nog bij de Rabobank lite versie krijg je niet eens een mailtje.
(ABN doet dit wel) Bij de Rabobank moet je inloggen in het ideal dashboard en daar kijken of de transactie succesvol is.
Vreemd, ik gebruik ook iDeal Lite voor onze hosting en dan krijg ik echt een mailtje van iDeal Lite van de Rabobank. Maar je blijft wel zelf verantwoordelijk om de betaling ook te controleren.

Maar de klant merkt daar niets van, het is alleen wat meer werk.

Je kunt kiezen tussen terugkoppeling middels xml of middels email.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

15
Oh wat verwarrend, misschien hebben sommige mensen dat niet ingesteld ofzo? Vind het wel fijn om te horen dat je tóch een berichtje krijgt via de Rabobank :)

16
ariebruinsma schreef:
eentje schreef:Sterker nog bij de Rabobank lite versie krijg je niet eens een mailtje.
(ABN doet dit wel) Bij de Rabobank moet je inloggen in het ideal dashboard en daar kijken of de transactie succesvol is.
Vreemd, ik gebruik ook iDeal Lite voor onze hosting en dan krijg ik echt een mailtje van iDeal Lite van de Rabobank. Maar je blijft wel zelf verantwoordelijk om de betaling ook te controleren.

Maar de klant merkt daar niets van, het is alleen wat meer werk.

Je kunt kiezen tussen terugkoppeling middels xml of middels email.
Weet je zeker dat dat lite is en niet Rabo iDEAL kassa?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

17
Hier ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.
Ik gebruik namelijk ook IDeal lite van de Rabobank, maar ik krijg ook geen mailtje :?

18
Zucht:

Uit de Handleiding van iDeal Lite van de Rabobank:
Belangrijk:
Met iDEAL Lite ontvangt u niet altijd korte tijd na een betaling met iDEAL een bevestiging per e-mail. Het
duurt bijvoorbeeld langer als een klant het bevestigingsscherm van de betaling al bij de bank afsluit of de
statusnavraag pas later een eindstatus oplevert. Daarom dient een website die gekoppeld wordt met
Rabo iDEAL Lite altijd de gegevens te bewaren van elke bestelling waarvoor een betaling is ingestuurd!
Aan het einde van elke dag wordt bij iDEAL Lite van alle nog openstaande transacties automatisch een
eindstatus voor u nagevraagd. Als u het eerder wilt weten, kunt u ook bij de transactiedetails in het iDEAL
Dashboard (https://ideal.rabobank.nl) de status handmatig navragen (zie ook hoofdstuk 6). Omdat de
bevestiging per e-mail niet beveiligd is, dient u van een gegarandeerde betaling, altijd de status van een
transactie in het Rabo iDEAL Dashboard te controleren! Als een snelle levering niet vereist is, kunt u er
ook voor kiezen om uit te leveren op basis van de bijschrijvingen op uw bankrekening.
Dus niet ALTIJD, maar meestal wel als de normale procedure wordt gevolgd. Vandaar dat controleverplichting bij de gebruiker (winkelier) ligt.

Maar de Rabobank mag hun documentatie op hun site wel eens wat updaten, want daar vind je bijna geen info.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

19
Ja, erg vreemd. Ik heb nog nooit een mailtje ontvangen. Maar ik controleer het gewoon even, nadat een klant een bestelling heeft gedaan.
Toch snap ik niet, dat ze schrijven dat je dus in principe een mailtje moet krijgen en dat zowel Eentje als ik nog nooit een mailtje hebben gezien :shock:

@Overigens mag de Rabobank ook hun personeel wat updaten, want toen ik daar een gesprek had, zat ze mijn vragen op de site op te zoeken. Vreemde gang van zaken vond ik dat :wink:
Verder ben ik erg tevreden over de Rabobank hoor.

20
Ik krijg alleen af en toe een mailtje als er een storing of iets ongebruikelijks is... (2x tot nu toe in anderhalf jaar Rabo iDEAL)

edit: heb het al gevonden... in het dashboard onder profiel-->certificaat is in te stellen hoe je een bevestiging wil. Daar had ik nog niets geselecteerd...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

21
Helemaal super :D
Bedankt allebei. Ik heb het nu ook veranderd, dus ik wacht mijn eerste e-mailtje af :P

22
Een beetje offtopic maar Indigo, ik zie toevallig op je site dat je gevestigd bent in Gerwen. Ik woon in Geldrop, grappig 8)

23
Oh, dat is inderdaad leuk! Dan wonen we heel erg dicht bij elkaar :D
Nog even en we kennen elkaar, ha,ha :shock:

24
Indigo schreef:Oh, dat is inderdaad leuk! Dan wonen we heel erg dicht bij elkaar :D
Nog even en we kennen elkaar, ha,ha :shock:
lol ;-)

25
Sorry admin voor onze off-topic.
Vrouwen he :lol: We gaan nogal snel off-topic.
Eigenlijk zou er een kletshoekje moeten zijn :roll: grapje

iDeal aanbieders vergelijking

26
Voor een overzicht van de aanbieders van iDeal kun je het volgende artikel eens lezen: http://www.internetkassa.nu/nieuws/132- ... eders.html

Ook kun je de verschillende Payment Service Providers/internetkassa's zelf nog een keer vergelijken in de prijsvergelijker op de site internetkassa.nu
Succes!
Voordeligste tarieven en de beste betaalmiddelen via de IPS consultant!
Alle vragen op het gebied van online betaalmiddelen zijn welkom.

www.ipsconsult.nl

27
ING Ideal pro werkt perfect. Op het moment dat er een betaling is krijg ik automatisch een terugkoppeling met transactie gegevens en bevestiging van de bank, mijn webshop verwerkt dit en ik weet dat de betaling gedaan is. Hoef dus zelf niks meer te controleren.

Kosten 0,75 per transactie

28
bizar hoog eigenlijk die kosten voor een ideal overboeking, het duitse Giropay wat vergelijkbaar is met Ideal rekent maar 0,25 per transactie uit mijn hoofd.

30
eentje schreef:ja maar die hebben in potentie ook 60 miljoen gebruikers... nederland maar 16 miljoen....
Dan nog is IDeal verhoudingsgewijs erg duur, de techniek kan niet veel anders zijn.

een PIN transactie kost bij elkaar niet geen € 0,15