Verzending invoeren op Reeleezee

1
Dag allemaal, een tijd geleden heb ik met een vriend een webwinkel opgezet. De financiele administratie werd voorheen beheerd door de accountant, maar omdat het erg veel geld kost hebben we besloten om de financiële administratie zelf te beheren met behulp van reeleezee.

Mijn vraag ligt bij het opgeven van verkopen in Reeleeze. Zodra een klant een product afneemt wil ik verschillende kostenposten (en uiteraard ook de verkoop) in reeleeze, welke zijn;

1) de kosten van de eventuele iDEAL/PayPal betalings-gateway
2) de kosten van de verzending
3) de eventuele kosten van affiliate-systeem die de klant naar ons toe heeft gestuurd
4) de omzet van de verkoop van de bestelling

Kan ik punt 1,2 en 3 samengevoegd invoeren op Reeleeze onder Verkoopkosten als zijnde een totaalbedrag van de gespendeerde kosten? Het scheelt me namelijk werk als ik niet 3 kostenposten hoef op te geven die elk maar een paar euro zijn.

Verder ben ik niet zo bekend met Reeleezee. Kan ik aannemen dat als ik het totaalbedrag van de bestelling bij Reeleezee onder Omzet plaats, Reeleezee hier automatisch de belasting over berekent?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp :)

mvg, michiel

Re: Verzending invoeren op Reeleezee

3
michielh schreef:Dag allemaal, een tijd geleden heb ik met een vriend een webwinkel opgezet. De financiele administratie werd voorheen beheerd door de accountant, maar omdat het erg veel geld kost hebben we besloten om de financiële administratie zelf te beheren met behulp van reeleezee.

Mijn vraag ligt bij het opgeven van verkopen in Reeleeze. Zodra een klant een product afneemt wil ik verschillende kostenposten (en uiteraard ook de verkoop) in reeleeze, welke zijn;

1) de kosten van de eventuele iDEAL/PayPal betalings-gateway
2) de kosten van de verzending
3) de eventuele kosten van affiliate-systeem die de klant naar ons toe heeft gestuurd
4) de omzet van de verkoop van de bestelling

Kan ik punt 1,2 en 3 samengevoegd invoeren op Reeleeze onder Verkoopkosten als zijnde een totaalbedrag van de gespendeerde kosten? Het scheelt me namelijk werk als ik niet 3 kostenposten hoef op te geven die elk maar een paar euro zijn.

Verder ben ik niet zo bekend met Reeleezee. Kan ik aannemen dat als ik het totaalbedrag van de bestelling bij Reeleezee onder Omzet plaats, Reeleezee hier automatisch de belasting over berekent?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp :)

mvg, michiel
alle vragen die je hier stelt en die je nog meer mocht hebben t.o.v. reeleezee, kun je stellen bij de helpdesk van hun.
in je abbonement zit ook de hulp van de helpdesk. goed programma trouwens. :)
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc