Betere vindbaarheid Google via derden

1
Ik ben benaderd door een bedrijf wat, volgens hen, voor een betere vindbaarheid in Google kan zorgen.
Ze maken een extra website naar mijn eigen site (zonder dat de klant dit merkt) met veel zoekwoorden en teksten. Hierdoor zou de vindbaarheid sterkt verbeterd kunnen worden. Het is op no cure no pay basis. Pas wanneer er wordt geklikt op een vande de zoekwoorden wordt een bedrag gerekend. (met een maximum)

Hebben jullie hier ervaring mee? En zo ja, is de vindbaarheid in Google echt verbeterd?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Re: Betere vindbaarheid Google via derden

3
PaulG schreef:Dit heet een doorway pagina en als google het merkt is je website helemaal niet meer te vinden.
Niet doen dus.
Dit is niet gehaal waar, het ligt volledig aan de authority van je website.

Ja het staat in de regels van google dat je geen doorway pages mag gebruiken, maar dit houdt niet in dat ze websites hier ook daadwerkelijk voor straffen. Anders zou dat betekenen dat ik nu een doorway page voor elk van mijn competitors kan maken, volgens jou worden ze dan uit google gehaalt en sta ik vervolgens op #1. Dit werkt natuurlijk zo niet.

Het ligt volledig aan de authority van je website. Google zal veel eerder een webshop die gister gestart is straffen voor een doorway page en zal nooit een bekende webshop zoals bol.com straffen voor 1 doorway page.

Oftwel als jij al een website van +2 jaar heb, die al wat backlinks heeft en bezoekers binnenkrijgt heb je niks te vrezen en kan je best een doorway pagina laten maken om wat extra bezoekers te krijgen. Helemaal als het een no cure no pay betaling is.

Maar als je gloednieuwe website heb van net een paar maanden, waar nog niks aan gepromoot is, dan is er een kans dat google je hiervoor zult straffen.
Stuitr.nl

4
Bedankt voor jullie reacties.

De webshop heb ik bijna 2 jaar en ik adverteer ook via google adwords.

Er wordt een 2e webshop naast mijn webshop gebouwd, is dat hetzelfde als een landingpage? Of maakt dat geen verschil? Ze geven ook aan dat ze aan alle eisen van Google voldoen.

Ben echt een leek wat dat betreft. Morgen heb ik een gesprek met deze mensen, ben benieuwd wat ze zeggen van een eventuele negatieve impact van het gebruik van deze constructie.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ilonajoy schreef:Bedankt voor jullie reacties.

De webshop heb ik bijna 2 jaar en ik adverteer ook via google adwords.

Er wordt een 2e webshop naast mijn webshop gebouwd, is dat hetzelfde als een landingpage? Of maakt dat geen verschil? Ze geven ook aan dat ze aan alle eisen van Google voldoen.

Ben echt een leek wat dat betreft. Morgen heb ik een gesprek met deze mensen, ben benieuwd wat ze zeggen van een eventuele negatieve impact van het gebruik van deze constructie.
Bedoel natuurlijk doorway pagina.

7
B.Rew schreef:Ik zou de tijd/het geld wat je besteed aan het laten maken van deze tweede pagina liever investeren in het verbeteren van mijn huidige pagina. Er zijn zat alternatieven voor het behalen van een betere Google positie.
Mee eens!