USPS en PostNL- inklaring ed

1
Hai allemaal,

Ik koop regelmatig in in de USA; boeken en cd's.
Deze worden verzonden met USPS, in Nederland neemt PostNL dit over.
Het vervelende is dat ik PostNL CONTANT moet betalen aan de deur bij afgifte van de goederen (inklaring, invoerrechten en BTW).
Aangezien ik net ben overgestapt op distributie via een fulfilmentbedrijf, wil ik dit graag anders regelen. Het bedrijf heeft nl geen contant geld bij de balie, ze hebben meer dan twintig webshops waarvan pakketten binnenkomen, ook vanuit de VS, maar hoeven nooit te betalen zeggen ze.

Nu hebben telefoontjes naar de douane en PostNL opgeleverd dat ik de invoerrechten en btw kan verleggen (via artikel 23). De inklaringskosten blijven echter staan?

Op zich geen probleem als ik deze als nota ontvang en achteraf kan betalen.

Is er een andere optie als de verzender met USPS verstuurt (daar de makkelijkste en enige(?) optie), kunnen we PostNL omzeilen?

Nouja, HELP!

Re: USPS en PostNL- inklaring ed

4
USPS of te wel de United States Postal Service is de PostNL van de USA. Dus het (staats)postbedrijf.

Wil je achteraf kunnen betalen moet het verstuurd worden via een parcel service, de bekendste in de USA zijn dan inderdaad FedEx of UPS. Deze hebben meestal ook locale aannamepunten in de USA dus zal ook het minste weerstand oproepen bij de leverancier als je het probleem voorlegt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

6
PixieBell schreef:

Heb je een eori nummer? Als je dat op het pakket vermeld, krijg je meestal ook de factuur achteraf. Een enkele keer niet, maar het scheelt wel al een hoop!

Dank je Pixiebell,

Ik heb in ieder geval artikel 23, verlegging van de BTW aangevraagd. Ik hoef dan geen BTW te betalen bij binnenkomst in Nederland. De inklaringskosten van PostNL lijken echter te blijven staan en nog steeds contact te moeten worden afgerekend.

Ga nu eens zoeken naar eorinummer. En naar wat ik er nu over lees (even snel gegoogled) volledig nieuw voor me) aanvragen.

Het zou mooi zijn als PostNL facturen achteraf stuurt, maar ik betwijfel het. Iemand die daar positieve ervaring mee heeft?

Leverancier wil in ieder geval alleen met USPS verzenden 'we always do it like that, no exeptions'. Aarch...

8
Ik verzend zelden tot nooit (als ik de kans heb) met postnl. Omdat die vrij hoge inklaringskosten vragen. Op kleine pakjes is dat in verhouding vrij duur. Meestal kies ik voor DHL. Als het niet anders kan fedex. Misschien postnl zelf eens vragen? Misschien dat zij meer weten?

9
De verzender in de US wil alleen met USPS verzenden, ik heb het er maar mee te doen...

Heb nu in ieder geval eori en artikel 23 aangevraagd, maar niemand kan de vraag beantwoorden of de inklaringskosten dan ook niet meer contant hoeven worden afgerekend...

10
EORI is toch gewoon een deel van je BTW nummer? Kreeg daar verleden jaar een brief van de BD over en dat het over een aantal jaar verplicht was om op alle correspondentie te vermelden.

Bijvoorbeeld
BTW nummer NL123456789B01
EORI is dan NL123456789 (zonder de B01, B02, etc.).

11
Niemniem schreef:De verzender in de US wil alleen met USPS verzenden, ik heb het er maar mee te doen...
Dan blijft nog de optie over om het via een verzameladres in de USA te doen. Je verzamelt een aantal bestellingen die via USPS op dat adres in de USA worden afgeleverd en laat die goederen eens in de zoveel tijd met een vervoerder naar keuze die wel op factuur inklaart naar Nederland sturen. Is natuurlijk alleen een optie als je vaak bestelt en als de kosten de baten niet te boven gaan. Zelf even googelen naar organisatie die dit verzorgt.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer