Tips gevraagd: hoe bestelling sneller klaarmaken?

1
Ik geloof dat ik hier goed zit met deze vraag?

Ik heb een kralenwebshop. Een vrij uitgebreid assortiment, heel veel kleine dingetjes, kraaltjes, lintjes, draadjes die soms per stuk of per meter gaan en soms per zakje. Een gemiddelde bestelling klaarmaken duurt zeker een half uur. Veel telwerk, soms afmeten van koord en draad. Nu red ik dat nog wel, maar mijn webshop is groeiende. Als ik 10 van die bestellingen, of meer, op een dag zou hebben, dan gaat er wel veel tijd in zitten.

Inmiddels heb ik alle zakjes in bakken of hangen op standaards. Ik heb een kast waarin mijn kralenbakken open liggen, zodat ik alleen de la open hoef te doen.

Het liefst wil ik de mogelijkheid om per stuk te bestellen zo laten, want daarin onderscheid ik me juist van een aantal andere webshops, die bijvoorbeeld alle hangertjes per 10 stuks verkopen. Je zal er tenslotte maar eentje nodig hebben.

Heeft iemand nog goede tips om bestellingen toch sneller klaar te maken?

Re: Tips gevraagd: hoe bestelling sneller klaarmaken?

2
Een goede routing kan helpen. Als de pakbon/factuur de volgorde van je magazijn aanhoudt (of omgekeerd), scheelt dat alvast heel wat heen-en-weer lopen.

Daarnaast bespaart zoveel mogelijk automatiseren natuurlijk ook mensenwerk; daarvoor is automatisering bedoeld. Met één druk op een knop pakbon en etiket kunnen printen kan enkele uren werk per week besparen.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik een leuke webwinkel in bijoux wel eens aan mijn neus voorbij heb laten gaan, juist omdat de kosten voor de fulfilment te hoog waren. Per pickplaats of grijpvak kun je een bepaald bedrag incalculeren voor de orderverwerking (vooral arbeidsloon) en die kosten vielen hoger uit dan de marge op de kleine items.
StoreCore.io

4
Misschien heb je dat al eens onderzocht maar zoek eens naar een telweegschaal. Die zijn heel nauwkeurig en zoals het woord zegt tellen die het aantal producten op basis van het gewicht per stuk. Dat scheelt je in de orderverwerking het meest tijd als je zo lees. Pakbonnen uitdraaien etc kosten het minste tijd in jouw geval.
http://www.makeorbuy.nl
Fulfilment Services. Opslag, orderpick, verzenden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

8
Wij hebben een winkel in dezelfde branche, een gemiddelde order is circa 300 kralen (soms er wat onder, andere keer erboven)

een 10 tal bestellingen kun je vrij eenvoudig in circa een uur doen. (inclu afmeten linten)

- snel printen van bonnen,
- wegen :)
- logische opbouw magazijn, topsellers in handbereik etc.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

11
Kan je dat niet in een staffelkorting verwerken?

Nu zijn het in je systeem twee verschillende artikelen. -en dus eigenlijk verschillende SKU.

Als je 1 artikel aanmaakt waarbij je korting geeft als men ze per 10 of 100 besteld, heb je je proces al weer iets verder gestroomlijnd, lijkt mij.

12
Wouter heeft daar wel een punt, maar ook om een andere reden. Je moet éérst op de bestelknop klikken om 1 kraal in de winkelwagen te plaatsen; vervolgens moet je aantallen in de winkelwagen gaan aanpassen en op Bijwerken klikken. Je kunt dat meer in Zen Cart-stijl oplossen :wink:

Misschien verkoop je meer als je bij de bestelknop een keuzelijst aanbiedt met staffels en hun korting. Moeilijk voor de vuist weg te beoordelen: het hangt nogal af van de huidige samenstelling van bestellingen.
StoreCore.io

13
Ward schreef:Misschien verkoop je meer als je bij de bestelknop een keuzelijst aanbiedt met staffels en hun korting. Moeilijk voor de vuist weg te beoordelen: het hangt nogal af van de huidige samenstelling van bestellingen.
En zo niet, geniet hij/zij gewoon van extra marge doordat men geen gebruikt maakt van de korting. In principe win/win. Men die de korting waarneemt maar eigenlijk niet zo veel kralen wilde bestellen, besteld er toch maar zoveel door de extra korting.
Men die toch wel 20 kralen wilde bestellen, besteld ze toch wel met of zonder korting blijkt. Zou je ze automatisch korting geven moet je inleveren in marge.

De vraag is inderdaad of je meer verkoopt als iedereen op de hoogte is van de korting. En of dit verhoudingsgewijs meer oplevert dan wanneer bepaald x mensen toch wel 20 kralen bestellen zonder korting.