Hallo allemaal!
Ik ben Susan, 32 jaar, moeder van 2 kids en naast mijn reguliere fulltime job heb ik al een aantal jaren een webwinkel http://www.bijouxbysu.com
In 2009 ben ik de webwinkel begonnen. Ik heb toen eens een wraparmband gemaakt en vond dit zo leuk om te doen en kreeg er leuke reacties op, dat ik besloot het op verzoek ook voor anderen te gaan maken. Al gauw had ik een hyves ervoor opgericht en kreeg ik regelmatig bestellingen. Bij het zoeken naar materialen kom je natuurlijk zoveel verschillende leuke dingen tegen, dat ik al snel begon met andere sieraden maken.
Na een aantal maanden besloot ik via mijnwebwinkel.nl een shop te openen. Het stomme is dat ik nooit echt iets aan marketing heb gedaan, maar als er mensen mijn webshop en sieraden onder ogen kregen waren ze wel enthousiast. Ik gaf af en toe sieradenparty's en workshops.
Inmiddels heb ik 2 kleine kids en nog maar weinig tijd om zelf sieraden te maken. Tegenwoordig koop ik meer producten in om in mijn shop te verkopen.
Doordat ik nooit iets aan marketing deed, heb ik zo'n 10-20 bezoekers per dag, en af en toe bestellingen. Nu ben ik in augustus overgestapt naar shoppagina.nl en sindsdien ben ik niet goed vindbaar meer via google. De bestellingen zijn gestokt, en ik krijg wel bezoekers maar op een of andere manier loopt het niet.
Toen ik op zoek ging naar tips etc op internet, kwam ik op dit forum terecht. Ik hoop dat ik hierdoor wat wijzer word over hoe je een webwinkel met een laag budget toch goed kunt promoten, en of ik dingen kan verbeteren aan mijn site!
Re: Hallo allemaal!
2Hi Susan,
welkom op dit fijne forum!
Leuke opening erbij zo.
Wat betreft het feit dat zoekmachine's je niet zo goed meer kunnen vinden; da's al een hele studie op zich.
Heb je je daar al in verdiept?
welkom op dit fijne forum!
Leuke opening erbij zo.

Wat betreft het feit dat zoekmachine's je niet zo goed meer kunnen vinden; da's al een hele studie op zich.
Heb je je daar al in verdiept?
Re: Hallo allemaal!
3Hallo Jan, dank je
Heb me er enigszins in verdiept... heb wel gelezen hoe je zoekwoorden het beste kan instellen, en heb ook via de Google tool alternatieve zoekwoorden gezocht en deze in mijn shop gezet.
Maar verder........ Ik snap niet dat ik bij mijn vorige shop veel beter uit de resultaten kwam dan nu. Terwijl ik veel meer zoekwoorden heb ingesteld, en mijn www hetzelfde is gebleven....

Heb me er enigszins in verdiept... heb wel gelezen hoe je zoekwoorden het beste kan instellen, en heb ook via de Google tool alternatieve zoekwoorden gezocht en deze in mijn shop gezet.
Maar verder........ Ik snap niet dat ik bij mijn vorige shop veel beter uit de resultaten kwam dan nu. Terwijl ik veel meer zoekwoorden heb ingesteld, en mijn www hetzelfde is gebleven....