Een nieuw projectje van mij, Webwinkel.FM.
Het idee is om regelmatig podcasts uit te brengen met nieuws, tips, discussies, interviews en reportages over de webwinkelbranche.
Beluister het eerste probeersel op Webwinkel.FM
Graag hoor ik wat jullie er van vinden. Zouden jullie er naar gaan luisteren? Welke onderwerpen willen jullie besproken horen? Heb je misschien zelf wat leuks te vertellen voor in een uitzending?
To do list;
Galm wegwerken
Vormgeving (Jingles etc.) maken
Huisstijl voor op de website, twitter en facebook
Stemtraining (?)
Re: Webwinkel.FM - Podcasts/radio voor de webwinkelier
2Ik zou luisteren als de volgende dingen aanbod zouden komen
Verhalen van E-ondernemers zelf. Vooral van zolderkamer tot miljoenen bedrijf ( waarom ging het goed)
, maar ook van miljoenen bedrijf naar faillissement, wat ging er mis.
Interactie met de luisteraar lijkt mij ook ideaal, maar daarvoor zou je wel life moeten of een andere manier vinden
Interviews en geen verkapte promo praatjes.
Ik zou er ook een soort van programma van maken.
nieuws
intervieuw
verhaal
tips & tricks
ofzo
Denk dat het met je stem vanzelf goed komt, als je het vaker doet
Verhalen van E-ondernemers zelf. Vooral van zolderkamer tot miljoenen bedrijf ( waarom ging het goed)
, maar ook van miljoenen bedrijf naar faillissement, wat ging er mis.
Interactie met de luisteraar lijkt mij ook ideaal, maar daarvoor zou je wel life moeten of een andere manier vinden
Interviews en geen verkapte promo praatjes.
Ik zou er ook een soort van programma van maken.
nieuws
intervieuw
verhaal
tips & tricks
ofzo

Denk dat het met je stem vanzelf goed komt, als je het vaker doet
3Interactie met de luisteraar is er wel, maar dan in de vorm van 'De stelling van deze week is XXX, twitter wat jij er van vindt.' en dan behandelen we dat in de volgende uitzending.
Promopraatjes zal ik voorlopig nog niet toelaten. Het is nu nog een hobbie van mij. Mocht ik serieuze kosten gaan maken voor bijv. streaming, servers etc. dan zal er wel een verdienmodel moeten komen. Een manier is mensen laten betalen om in de uitzending te komen.
Promopraatjes zal ik voorlopig nog niet toelaten. Het is nu nog een hobbie van mij. Mocht ik serieuze kosten gaan maken voor bijv. streaming, servers etc. dan zal er wel een verdienmodel moeten komen. Een manier is mensen laten betalen om in de uitzending te komen.
4Misschien een soort van gastenboek op de site plaatsen waar men allerlei vragen kan posten en dat men kan stemmen welke vraag zij het liefst zouden zien behandeld worden in je eerstvolgende uitzending door middel van + en -'en.Meld je aan of word lid van Tumblr om een vraag te stellen
Ik heb geen Tumblr, eerlijk gezegd ook werkelijk geen idee wat het is, en ook niet van plan om er aan te beginnen. Dus dat kan wel een drempel zijn voor wat mensen.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Ik zou via sponsoring of reclame geld proberen op te halen.
Dat programma van Harry mens, neem je ook niet meer serieus, omdat de mensen er voor betalen om er te mogen zitten.
Dat programma van Harry mens, neem je ook niet meer serieus, omdat de mensen er voor betalen om er te mogen zitten.
6Tumblr is een blogplatform, simpel en gratis. Ik zal even een koppeling met een open gastenboek installeren. Het meeste contact wil ik via twitter en facebook laten verlopen, want dan verspreidt dat een stuk makkelijker naar mensen die WebwinkelFM nog niet kennen.RicardoV schreef: Misschien een soort van gastenboek op de site plaatsen waar men allerlei vragen kan posten en dat men kan stemmen welke vraag zij het liefst zouden zien behandeld worden in je eerstvolgende uitzending door middel van + en -'en.
Ik heb geen Tumblr, eerlijk gezegd ook werkelijk geen idee wat het is, en ook niet van plan om er aan te beginnen. Dus dat kan wel een drempel zijn voor wat mensen.
Als de site drukker bezocht zal worden dan zal ik even een knappe site laten maken, maar voor nu is Tumblr denk ik wel goed genoeg.
Ja maar daar mag degene die langs komt ook precies bepalen hoe of wat er verteld en gevraagd wordt. Dat zal sowieso niet het geval zijn bij ons. Ik ga niet mijn naam te grabbel gooien door maar mee te knikken met de gast als de gast onzin verkondigdvampirelord schreef:Ik zou via sponsoring of reclame geld proberen op te halen.

7De tweede uitzending staat online. Kom maar met die kritiek!
8Hey Wouter,
Hier onder een paar tips
Begin met een tune of jingle. Net als bij een radio station
Die beginnen ook niet zo maar.
Het stukje over mijnwebwinkel was een beetje rommelig en had eigenlijk opnieuw gemoeten. Te veel euhm en emm, maar ook eeh
Met Tunes en Jingles kun je jou uitzending in stukjes knippen, waardoor je stukjes die iets minder zijn makkelijk over kunt doen.
En gebruik niet 12 keer het woord saai, want dan ga ik je geloven
Ik zou ook wat vaker de namen van mijn websites noemen, dat is goed voor de luisteraars
Hier onder een paar tips
Begin met een tune of jingle. Net als bij een radio station

Het stukje over mijnwebwinkel was een beetje rommelig en had eigenlijk opnieuw gemoeten. Te veel euhm en emm, maar ook eeh
Met Tunes en Jingles kun je jou uitzending in stukjes knippen, waardoor je stukjes die iets minder zijn makkelijk over kunt doen.
En gebruik niet 12 keer het woord saai, want dan ga ik je geloven

Ik zou ook wat vaker de namen van mijn websites noemen, dat is goed voor de luisteraars

9De vormgeving moet inderdaad nog gemaakt worden. Er zijn al wel een paar jingles maar daarvan gaan je oren bloeden dus die heb ik maar niet gebruikt. Met een beetje geluk heb ik nog dit jaar wat bruikbaars aan jingles. Dat zou wel zo leuk zijn voor de Serious Request actie.
Ik heb nu dit stuk gewoon gemaakt en direct online geknald. Vorige week heb ik een avond lang gezeten met ze tweeen en vonden we het telkens niet goed genoeg. Maar dat moeten we dus los laten want anders komt er niets online, zoals ik vertelde
Ik heb nu dit stuk gewoon gemaakt en direct online geknald. Vorige week heb ik een avond lang gezeten met ze tweeen en vonden we het telkens niet goed genoeg. Maar dat moeten we dus los laten want anders komt er niets online, zoals ik vertelde

10En de derde pilot is er! Ik ben er zelf al wel blij mee eigenlijk. Er moet alleen nog interactie in de vorm van een tweede (en derde?) persoon in de studio of wat bellers er bij. Het bellen is technisch nog niet mogelijk, maar langs komen in de studio kan al wel 

12Dat kan niet zomaar. Het is een technisch dingetje;
Het is de bedoeling dat de beller het geluid van de studio hoort. Echter, de beller moet al het geluid, behalve dat van zijn eigen stem, horen. Als je ook het geluid van de beller zelf terug stuurt naar hem, dan krijg je dat hij zichzelf met vertraging terug hoort of dat het geluid gaat rondzingen, wat nog irritanter is voor de beller.
Er is wel software voor om dit op te lossen. Of je kan een wat ingewikkelde en onhandige constructie met mengpanelen, geluidskaarten en kabeltjes maken. Of ik kan even sparen voor een hybride, een apparaatje dat er voor zorgt dat de beller al het geluid, behalve dat van zichzelf, hoort. Nu heb ik nog geen van dat maar ik denk dat ik met een maandje ofzo wel kan bellen tijdens een uitzending.
Het is de bedoeling dat de beller het geluid van de studio hoort. Echter, de beller moet al het geluid, behalve dat van zijn eigen stem, horen. Als je ook het geluid van de beller zelf terug stuurt naar hem, dan krijg je dat hij zichzelf met vertraging terug hoort of dat het geluid gaat rondzingen, wat nog irritanter is voor de beller.
Er is wel software voor om dit op te lossen. Of je kan een wat ingewikkelde en onhandige constructie met mengpanelen, geluidskaarten en kabeltjes maken. Of ik kan even sparen voor een hybride, een apparaatje dat er voor zorgt dat de beller al het geluid, behalve dat van zichzelf, hoort. Nu heb ik nog geen van dat maar ik denk dat ik met een maandje ofzo wel kan bellen tijdens een uitzending.
13zojuist de laatste Podcast geluisterd.
Je 'straalt' enorm veel kennis uit, goed werk.
Wel zou ik er goed op letten om je stukken uitleg wat meer op te knippen.
Als je een type heb benoemd (hoofdsstuk) sluit dit af in 1 - 2 zinnen met een korte conclusie. Als je dat bij ieder hoofdstuk doet is het denk ik wat beter te volgen en onthouden.
In z'n totaliteit zou ik dat ook doen, duidelijke intro en outtro.
( ik hoop dat je tegen wat kritiek kunt
)
Verders; waarom geen cam d'rbij? Net als Kees van Dijk? Je kunt dan je boodschap en verhaal visueel ondersteunen.
Volgende aflevering ben ik in ieder geval weer van de partij
Je 'straalt' enorm veel kennis uit, goed werk.
Wel zou ik er goed op letten om je stukken uitleg wat meer op te knippen.
Als je een type heb benoemd (hoofdsstuk) sluit dit af in 1 - 2 zinnen met een korte conclusie. Als je dat bij ieder hoofdstuk doet is het denk ik wat beter te volgen en onthouden.
In z'n totaliteit zou ik dat ook doen, duidelijke intro en outtro.
( ik hoop dat je tegen wat kritiek kunt

Verders; waarom geen cam d'rbij? Net als Kees van Dijk? Je kunt dan je boodschap en verhaal visueel ondersteunen.
Volgende aflevering ben ik in ieder geval weer van de partij

14Waarom zet je er geen nummer tussen wat iets met de uitzending te maken heeft? Maak je het iets langer enzo.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
15jou 06?PeterPastoor schreef:Waarom zet je er geen nummer tussen wat iets met de uitzending te maken heeft? Maak je het iets langer enzo.
16Wat ik nu doe is gewoon een stuk uit mijn hoofd praten.
Aan het eind van elk stuk een conclusie of samenvatting geven zou kunnen, maar dan moet ik meer een script maken van wat ik ga vertellen en dat zorgt er voor dat het meer een voorgelezen verhaaltje wordt. Dat klinkt een stuk minder boeiend voor de luisteraar.
Voor nu denk ik zelf dat een stukje van 5 minuten prima te behappen is. Eventueel kan je het natuurlijk nog een keer luisteren.
Maar ik denk dat een en ander vanzelf meer vorm krijgt naarmate er meer uitzendingen gemaakt zijn en als ik ook meer (vaste) gasten en/of (mede-) presentatoren krijg.
Met webcam er bij zie ik nog niet zitten. Misschien leuk voor later als extra. Ik wil eerst juist puur audio doen omdat ik denk dat mensen zoiets misschien graag in de trein of auto willen luisteren, of terwijl ze lekker aan het knutselen zijn aan hun eigen webwinkel. Video vraagt te veel aandacht denk ik. Zowel van de kijker als voor mij als presentator en editer; Ik moet er natuurlijk ook nog een leuk filmpje van maken.
EDIT @peter;
Je bedoelt muziek denk ik? Op het moment dat ik een liedje instart staat de buma op mijn stoep en die wilt dan anderhalve rug ontvangen. Vind ik een beetje duur liedje. Daarom kan ik geen muziek draaien. Ik denk ook niet dat de luisteraars dat willen. Als ze muziek willen horen, dan zetten ze wel hun spotify aan.
Aan het eind van elk stuk een conclusie of samenvatting geven zou kunnen, maar dan moet ik meer een script maken van wat ik ga vertellen en dat zorgt er voor dat het meer een voorgelezen verhaaltje wordt. Dat klinkt een stuk minder boeiend voor de luisteraar.
Voor nu denk ik zelf dat een stukje van 5 minuten prima te behappen is. Eventueel kan je het natuurlijk nog een keer luisteren.
Maar ik denk dat een en ander vanzelf meer vorm krijgt naarmate er meer uitzendingen gemaakt zijn en als ik ook meer (vaste) gasten en/of (mede-) presentatoren krijg.
Met webcam er bij zie ik nog niet zitten. Misschien leuk voor later als extra. Ik wil eerst juist puur audio doen omdat ik denk dat mensen zoiets misschien graag in de trein of auto willen luisteren, of terwijl ze lekker aan het knutselen zijn aan hun eigen webwinkel. Video vraagt te veel aandacht denk ik. Zowel van de kijker als voor mij als presentator en editer; Ik moet er natuurlijk ook nog een leuk filmpje van maken.
EDIT @peter;
Je bedoelt muziek denk ik? Op het moment dat ik een liedje instart staat de buma op mijn stoep en die wilt dan anderhalve rug ontvangen. Vind ik een beetje duur liedje. Daarom kan ik geen muziek draaien. Ik denk ook niet dat de luisteraars dat willen. Als ze muziek willen horen, dan zetten ze wel hun spotify aan.
17Bedoelde muziek ja.
Persoonlijk vind ik het zo eentonig klinken. Wat saaitjes en daarom dacht ik om er even een muziekje door te knallen. Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik interviewtjes nooit zo boeiend vind en dat kan hier ook meer zo zijn natuurlijk
Persoonlijk vind ik het zo eentonig klinken. Wat saaitjes en daarom dacht ik om er even een muziekje door te knallen. Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik interviewtjes nooit zo boeiend vind en dat kan hier ook meer zo zijn natuurlijk

Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
18Je ziet dat Wouter vooruitgang boekt in de 3de pilot.
Er wordt goed geluisterd naar de mening van luisteraars en is dan leuk om terug te horen dat er ook wat mee gedaan wordt.
Misschien is het wel handig om een vaste datum en tijd te prikken om het online te gooien, zodat we weten wanneer we de uitzending weer kunnen beluisteren.
Er wordt goed geluisterd naar de mening van luisteraars en is dan leuk om terug te horen dat er ook wat mee gedaan wordt.
Misschien is het wel handig om een vaste datum en tijd te prikken om het online te gooien, zodat we weten wanneer we de uitzending weer kunnen beluisteren.
Actief in webshopontwikkeling
19Wouter,
ik bedoel het echt niet lullig maar vooral ter ondersteuning; als je eens een training presentatietechnieken volgt wordt je dat soort beschreven zaken echt wel voorgehouden.
Maar goed; bij mij heb ik die trainingen gevolgd in het licht van m'n functie als accountmanager.
En daarmee kom je uiteraard bij de basisvraag; wat is je doel en wie is je doelgroep?
Dat hoef ik je verder niet uit te leggen
Succes in ieder geval
ik bedoel het echt niet lullig maar vooral ter ondersteuning; als je eens een training presentatietechnieken volgt wordt je dat soort beschreven zaken echt wel voorgehouden.
Maar goed; bij mij heb ik die trainingen gevolgd in het licht van m'n functie als accountmanager.
En daarmee kom je uiteraard bij de basisvraag; wat is je doel en wie is je doelgroep?
Dat hoef ik je verder niet uit te leggen

Succes in ieder geval

20overbodige vraag als je het mij vraagt.Jan Speelgoedboer schreef: En daarmee kom je uiteraard bij de basisvraag; wat is je doel en wie is je doelgroep?
@Wouter
Ik vind dat je een stuk voorruit bent gegaan met de uitzending. Die tunes en jingles zijn goed. Het luistert nu een stuk prettiger. Ik zou er ook een paar tussen door doen, niet luk raak, maar na huurwinkels 1 en dan na OS winkels 1 en na cs winkels 1.
Nog iets te veel euh en eeh, maar al een stuk minder als de vorige keer.
Ik denk dat het vanzelf wel eruit gaat. Ik weet ook niet of je het in blokjes opneemt of in 1 ruk, maar blokjes luisteren wat lekkerder denk ik
Succes verder
21Nieuwe uitzending over keurmerken. Al zeg ik het zelf, het lijkt al bijna echte radio.
Nog even wat meer rek en strek oefeningen met de stem doen en liefst ook een gast er bij in de studio voor wat meer interactie, maar dit is wel een beetje van ik het in gedachte heb.
Nog even wat meer rek en strek oefeningen met de stem doen en liefst ook een gast er bij in de studio voor wat meer interactie, maar dit is wel een beetje van ik het in gedachte heb.
22*eerst een ingezonden mededeling*
Stukje beter aan te horen door het op te knippen.
Nu nog wat 'adempauze's d'rin zou ik zeggen en je maakt 't jezelf een stuk makkelijker.
Inhoudelijk duidelijk verhaal; redelijk kritisch maar zo te horen wel terecht.

Stukje beter aan te horen door het op te knippen.
Nu nog wat 'adempauze's d'rin zou ik zeggen en je maakt 't jezelf een stuk makkelijker.
Inhoudelijk duidelijk verhaal; redelijk kritisch maar zo te horen wel terecht.
23Hallo Wouter,
Ik vind het een goed initiatief en zeker van toegevoegde waarde voor o.a. dit forum met haar gebruikers.
Heb niet alle uitzendingen gehoord, maar gisteravond nog wel die over keurmerken
Nog een tip; je bent echt aan het praten, mijn aandacht houd je beter vast wanneer je vertelt.
Ik vind het een goed initiatief en zeker van toegevoegde waarde voor o.a. dit forum met haar gebruikers.
Heb niet alle uitzendingen gehoord, maar gisteravond nog wel die over keurmerken

Nog een tip; je bent echt aan het praten, mijn aandacht houd je beter vast wanneer je vertelt.
24Dat hoor ik van meer mensen. Dat komt omdat ik wederom alleen zat. Dan praat ik tegen een microfoon. Ik hoop op zeer korte termijn een rits uitzendingen te maken waarbij er iemand tegenover mij zit en eventueel ook mee praat/commentaar geeft/vragen stelt. Dan komt er automatisch meer interactie en wat meer dynamiek in de stem. Nu is het vrij monotoon en saai eigenlijk, omdat ik maar gewoon opratel wat er in mij op komt.Mar schreef: Nog een tip; je bent echt aan het praten, mijn aandacht houd je beter vast wanneer je vertelt.
25Hey Wouter,
Je groeit echt per uitzending. Deze was zeker goed te beluisteren.
Persoonlijk vind ik dat de jingles of muziekjes iets korter mogen. Het lijkt nu of je steeds een solo op je keyboard doet
Misschien kun je met als bij DDWD werken met een groep tafel heren/dames, dus niet iedere uitzending de zelfde persoon erbij, maar een beetje rouleren.
Je groeit echt per uitzending. Deze was zeker goed te beluisteren.
Persoonlijk vind ik dat de jingles of muziekjes iets korter mogen. Het lijkt nu of je steeds een solo op je keyboard doet

Misschien kun je met als bij DDWD werken met een groep tafel heren/dames, dus niet iedere uitzending de zelfde persoon erbij, maar een beetje rouleren.
26Diverse bedrijven hebben al gezegd dat ze graag in de uitzending willen. Ook werd er al geopperd om debatten te voeren tussen de diverse keurmerken. Dus dat zal zeker gebeuren.
Maar het moet ook betaalbaar en leuk blijven. Ik heb ik nu 2 mics en een mengpaneel waar 2 mics op kunnen. Mics zijn best duur en een nieuw mengpaneel al helemaal. Ik ga eerst even kijken of ik het met deze hardware kan redden. Wellicht dat in de nabije toekomst bedrijven wel willen betalen om in de uitzending te komen of op een andere manier willen adverteren. Dan kan ik sneller de hardware uitbreiden. Mocht de kerstman meelezen: Deze aub!
Maar het moet ook betaalbaar en leuk blijven. Ik heb ik nu 2 mics en een mengpaneel waar 2 mics op kunnen. Mics zijn best duur en een nieuw mengpaneel al helemaal. Ik ga eerst even kijken of ik het met deze hardware kan redden. Wellicht dat in de nabije toekomst bedrijven wel willen betalen om in de uitzending te komen of op een andere manier willen adverteren. Dan kan ik sneller de hardware uitbreiden. Mocht de kerstman meelezen: Deze aub!
27Als je slim bent koop je hem dan wel hier
https://www.profmbroadcast.com/catalog/ ... ategory/6/
Dat scheelt je bijna € 150 euro
Ik denk dat je eerst zo veel mogelijk luisteraars moet zien te trekken voordat wat kunt verdienen aan advertenties enzo
https://www.profmbroadcast.com/catalog/ ... ategory/6/
Dat scheelt je bijna € 150 euro
Ik denk dat je eerst zo veel mogelijk luisteraars moet zien te trekken voordat wat kunt verdienen aan advertenties enzo
28Inderdaad, eerst maar eens flink knallen en flink wat uitzendingen maken zodat de boel wat bekender wordt, dan eens gaan kijken of we ook deze hobby kunnen omzetten naar een bedrijfje.
29Ik had vanmiddag een stuk geluisterd.
Vond het erg mooi gemaakt met de jingles e.d.
Enige wat ik wel vind - zoals andere ook aangeven - is dat je wat meer aan je stem moet werken. Luister de eerste paar secondes maar eens na. Nadat de eerste jingle is afgelopen begin jij met praten, het begint werkelijk waar - met alle respect overigens - oersaai. Met iets meer enthousiasme wordt het luisteren al een stuk aangenamer!
Vond het erg mooi gemaakt met de jingles e.d.
Enige wat ik wel vind - zoals andere ook aangeven - is dat je wat meer aan je stem moet werken. Luister de eerste paar secondes maar eens na. Nadat de eerste jingle is afgelopen begin jij met praten, het begint werkelijk waar - met alle respect overigens - oersaai. Met iets meer enthousiasme wordt het luisteren al een stuk aangenamer!
30Misschien een idee om een mailing op te zetten?
Zou fijn zijn om een mailtje ontvangen als er een nieuwe uitzending geplaatst is.
Als de mailing ook conform OPTA is, heb je in de toekomst nog mooie mogelijkheden.
Zou fijn zijn om een mailtje ontvangen als er een nieuwe uitzending geplaatst is.
Als de mailing ook conform OPTA is, heb je in de toekomst nog mooie mogelijkheden.
Actief in webshopontwikkeling