[keeperstore.nl] Onbekende merken en webwinkel promoten

1
Beste forumlezers,

Sinds een week of 8 heb ik een webwinkel online. Eind oktober kwamen de eerste bestellingen binnen en het totaal staat nu op 17. Laatste dagen is het echter vrij rustig. Ik heb elke dag rond de 40-50 bezoekers.

In mijn winkel http://www.keeperstore.nl verkoop ik keepershandschoenen voor voetbal keepers. Ik heb twee, in Nederland vrij onbekende, keepersmerken in mijn winkel. De grotere keepersmerken leveren momenteel alleen aan 'stenen' winkels. De merken die ik heb hebben echter wel een zeer goede value for money, eigenlijk veel beter dan bij de grote merken het geval is. Hier probeer ik in de marketing de nadruk op te leggen. Hebben jullie nog tips om nieuwe, onbekende merken te promoten? Tips, kritiek en feedback over website zijn ook welkom.

Alvast bedankt,

Jurrian

Re: Onbekende merken en webwinkel promoten

2
Tja, geen flauw idee hoeveel keepers er in Nederland zijn en hoelang de handschoenen mee gaan?
Denk daarbij dat de meeste mensen graag eerst willen passen maar dat zou ook gewoon mijn persoonlijke voorkeur kunnen zijn als ik keeper was.

17 bestellingen is niet eens zo slecht lijkt mij, helemaal omdat je maar weinig bezoekers per dag hebt. Ben je ook actief met Adwords?

Ik vind het kleurgebruik niet mooi, maar ik ben zelf kleurenblind.
Wellicht je shop ter keuring opgeven in een ander gedeelte van dit forum?

Re: Onbekende merken en webwinkel promoten

3
Bedankt voor de reactie!

Keepershandschoenen slijten snel. Helemaal nu er tegenwoordig veel kunstgrasvelden zijn, dit is net schuurpapier voor de handschoenen.

Ik maak sinds 2 weken gebruik van adwords, maar ben tot nu toe nog niet erg onder de indruk van de resultaten.

De grootste uitdaging is om keepers zover te krijgen dat ze eens een nieuw merk uit proberen, en dat ze daardoor overtuigd raken van de kwaliteit.

Re: [keeperstore.nl] Onbekende merken en webwinkel promoten

4
Als je niet één maar twéé marktleiders hebt, kun je slechts twee strategieën volgen: een flankeer-strategie of een guerilla-strategie. Kwaliteit helpt je dan niet automatisch: dat is een frontale aanval op hetgeen waarin de twee marktleiders uitblinken.

Je zult een substantieel hogere kwaliteit moeten bieden dan de twee marktleiders. "Even goed maar goedkoper" is geen goede keuze, omdat de marktleiders nu juist een prijs-premium kunnen vragen vanwege de kwaliteit-perceptie bij kopers.

Iets unieks bieden in een guerilla-strategie is beter. De marktleiders op hun zwakke punten pakken met een flankeer-strategie is ook beter. Kun je zoiets vinden?
StoreCore.io
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!