Hallo,
ik heb sinds deze week een probleem met Magento. Ik heb niks aan mijn instellingen gewijzigd, dus daar kan het niet aan liggen.
Toen ik pas begonnen was met mijn webshop heb ik een testorder gemaakt etc. Magento stuurde geen bestel bevestiging door aan de klant (in dit geval mij) Ook als ik een factuur aan de klant stuurde, kwam deze niet aan.
Vorige week werkte ineens wel alles toen ik een testorder geplaatst had, terwijl ik niks veranderd had, aangezien ik nog druk bezig was met de site.
Nu ineens werkt het weer niet, alleen als ik iets in het contact formulier toets komt het wel aan. Dit is dus een binnenkomende mail.
Maar als ik dus een klant email wil sturen werkt het niet. Ik heb bij mijn producten ook de optie "e-mail een vriend" staan. deze optie werkt ook niet.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Re: Magento stuurt geen transactionele emails
2Heb je hem al op webruimte staan, of nog op een localhost?
3Hoe bedoel je precies?
Hij staat op de hosting van skyberate
Hij staat op de hosting van skyberate
4Heb je al eens gekeken bij systeem-configuratie-verkopen-emails voor verkoop of daar alles juist staat?
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Ja die heb ik allemaal gecontroleerd een staat goed ingesteld.
Ik vind het vreemd dat het een tijdje wel heeft gewerkt.
En nu ineens niet meer.
En nu ineens niet meer.
6Je kan hem ook op een localhost van je pc hebben staan. Om te testen zeg maar, voordat hij online gaat. Als dat zo was, kon dat de reden zijn dat de mail niet werkt. Maar dat kan het dus niet zijn. Succes met zoeken, dit zijn altijd vervelende dingen!
7Heb je intussen een oplossing gevonden of weet je de oorzaak ? Ik ben ook pas "online" aan de slag gegaan met magento en heb dezelfde ervaring ?Maverickje schreef:Ja die heb ik allemaal gecontroleerd een staat goed ingesteld.
En nu ineens niet meer.
Bvd
8Ja ik heb het probleem gevonden.
Ik kwam er later achter dat ik ook geen normale emails kon sturen via outlook.
Dit kwam doordat mijn op adres geblokt werd door spam filters. Dit kwam doordat ik op een shared hosting zit en mijn ip adres dus deelde met andere websites.
Waarschijnlijk stuurde een van die websites spam mails rond waardoor dat ip adres geblockt werd.
Ik heb nu een ssl certificaat met eigen ip adres en nu werkt alles prima.
Heb je al eens geprobeerd een normale mail te sturen?
Ik kwam er later achter dat ik ook geen normale emails kon sturen via outlook.
Dit kwam doordat mijn op adres geblokt werd door spam filters. Dit kwam doordat ik op een shared hosting zit en mijn ip adres dus deelde met andere websites.
Waarschijnlijk stuurde een van die websites spam mails rond waardoor dat ip adres geblockt werd.
Ik heb nu een ssl certificaat met eigen ip adres en nu werkt alles prima.
Heb je al eens geprobeerd een normale mail te sturen?