Re: Postzegels

3
Je hebt van die sites die van die 33 cent, 44 cent e.d. (gulden) oude postzegels verkopen. Dan moet je dus 10 zegeltjes op 1 enveloppe plakken. Het is goedkoper maar of het legaal is is een 2e. Is in het verleden een hoop ophef over geweest met dergelijke sites.

4
Ik bedoel inderdaad de nieuwe postzegels. Met een 1 en 2 erop, Europa en Wereld zegels, die je nu bij het postkantoor kunt krijgen :)

De oude gulden zegels ken ik inderdaad, maar daar ben ik niet aan :)
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
web_starter schreef:Ik bedoel inderdaad de nieuwe postzegels. Met een 1 en 2 erop, Europa en Wereld zegels, die je nu bij het postkantoor kunt krijgen :)

De oude gulden zegels ken ik inderdaad, maar daar ben ik niet aan :)
Die kun je wel kopen, voor 50 cent per zegel. ;)
Ze mogen wettelijk gezien niet eens goedkoper verkocht worden. Alleen als je meer dan 25.000 zendingen in één keer verstuurd krijg je 1% korting oid.

6
Maar als service zou ik dus postzegels kunnen inkopen, en ze voor dezelfde prijs kunnen verkopen, zonder dat ik daar problemen mee krijg?

7
web_starter schreef:Maar als service zou ik dus postzegels kunnen inkopen, en ze voor dezelfde prijs kunnen verkopen, zonder dat ik daar problemen mee krijg?
Durf ik je niet met zekerheid te zeggen, misschien kun je dat eens navragen bij PostNL zelf.

Ook slim om dan naar de btw aspecten te kijken. Mag je de postzegels btw vrij doorverkopen of moet jij dan over die 50 cent nog 21% btw afdragen? Want dan maak je alleen maar verlies.

Overigens zie ik het nut er niet van in, waarom zou men niet gewoon een pakje met 1000 postzegels halen bij de staples bijvoorbeeld. Toch net zo makkelijk als er 1000 bij jou te bestellen?

8
Wie zegt dat ze er duizend willen? :P

Klanten van ons (particulieren) die bij ons producten kopen die gaan nu naar de lokale bruna of iets dergelijks om postzegels te halen.
Aangezien het een verwant product is heb ik al een paar keer gehoord, jammer dat je geen postzegels aanbied, scheelt weer een tripje..

Ik was er inderdaad vanuit gegaan dat ik er dan geen btw over hoef af te dragen. Ik ga het Postnl inderdaad even vragen :D

9
Wat verkoop je dan dat klanten graag postzegels bij hun bestelling willen?

Ik vind het een beetje raar. Maar dat kan ook aan mij liggen. Normaal heeft ieder huishouden ook wel wat postzegels in een laatje ergens liggen lijkt mij.
Ik zou ze gewoon adviseren om een velletje te kopen en als die bijna op is en ze komen toevallig weer in de supermarkt lekker een nieuwe kopen. Efficiënter kan het haast niet.

Als je ze wilt verkopen iig even kijken of je er btw over moet betalen en rekenen bij de verkoop (vast wel).

10
Kaarten :)

Ik vind het heel normaal dat ze de vraag stellen, had het zelf ook makkelijk gevonden. Maar wellicht komt het raar over als je niet in de branche zit :)

11
Kijk dan begrijp ik het wel. Een setje van 10 kaarten kopen met 10 postzegels is natuurlijk wel handig.

Greetz geeft je volgens mij gratis postzegels per kaart. Misschien eens kijken hoe hun het precies hebben geregeld.

Re: Postzegels doorverkopen

12
Je mag gewoon postzegels doorverkopen hoor. Indirect doe je dat al als je producten verstuurt. De postzegels zijn in dat geval natuurlijk niet meer geldig, maar je mag gerust losse postzegels verkopen en die bij je kaarten leveren. Bij kantoorgroothandels met een PostNL servicepunt (vroeger business centers van PostNL, maar die zijn dicht geloof ik) kan je vaak rollen van 100 of 200 postzegels kopen.

Als je er heel veel verkoopt dan zou je kunnen overwegen om zelf postzegels te gaan doorverkopen als partner van PostNL. Je zult er niet rijk mee worden denk ik en ik weet niet wat de voorwaarden zijn, maar informeer er eens naar bij PostNL zou ik zeggen.

Re: Postzegels doorverkopen

13
Bedankt Wouter voor de reactie. Rijk hoef ik er inderdaad niet van te worden. Het zou mooi zijn als ik er een graantje van mee zou pikken, maar ik zou het invoeren als service voor de klant.

Heb Postnl via klantenservice per email (ze waren gisteravond telefonisch niet bereikbaar) een vraag gesteld, duidelijk gezegd dat het om een webwinkel ging, url erbij en alles.
Krijg ik alleen het antwoord dat ze begrijpt dat ik een postzegel verkooppunt in mijn winkel wil, en hoeveel m2 ruimte ik daar voor heb en dergelijke. En of ik alles van de winkel, locatie en openingstijden kan doorsturen naar een bepaald persoon.
Ehm, ik geloof niet dat die weet wat een webwinkel is.
Zal maar bellen dus :lol: