wesite maken om tegen elkaar te concurreren

1
Beste WebWinkelForum lezer.

Ik kijk al een tijdje rond in de business van de webwinkels.
ik ben vooral geïnteresseerd in het kopen van al bestaande webshops.

Maar al langere tijd valt me op dat mensen webshops aan bieden waarvan ze er 5 maken.
ik bedoel van ik snap het dat het redelijk snel wat verdienen is.
maar ze zijn gewoon concurrenten van elkaar aan het creëren.
dit snap ik niet het moet toch een passie zijn om iets moois uit de grond te stampen
ook al is het voor de verkoop.
ik denk als ze originele ideeën creëren dat je zo veel meer geld kan verdienen ipv die 350 euro, die ze per website uiteindelijk vangen.

Ciao.

Re: wesite maken om tegen elkaar te concurreren

2
Als jij momenteel studeert of minderjarig bent, kun je achter de kassa zitten, maar ook een open source shop installeren, twee avondjes aan sleutelen en proberen te verkopen. 350 euro voor een complete webshop klinkt vrij goedkoop dus vaak lukt het ook nog.

Twee avondjes sleutelen voor 350 euro is geen passie. Dat is gewoon een bijbaantje. Het zal die studenten een zorg zijn of een markt dankzij hun kapot gaat. Als je je er niet prettig bij voelt zit er maar een ding op, die shops niet kopen.
Nu op mijn weblogs:

3
Mensen die shops maken puur om hem weer door te verkopen maken per definitie altijd kopieën van bestaande shops.

Stel dat zo iemand inderdaad veel tijd steekt in het maken van een unieke shop en hem doorverkoopt. Waarom zou je dat dan niet nog een keer doen met een kopie die je iets wijzigt qua naam en uiterlijk? Commercieel gezien zou het op de korte termijn een heel slechte keus zijn om niet enkele kopieën er van te maken. Ja, op de lange termijn verzadig je alleen maar de markt en kom je uiteindelijk zonder werk te zitten. Maar mensen die dit doen die denken niet na over de lange termijn. Dan hadden ze wel ander werk gevonden ;)

En aan de andere kant; Een unieke shop is veel duurder want het kost de maker meer tijd om hem te maken. Hoe kan je aantonen dat een unieke shop echt zijn geld waard is? Waarom zou iemand niet gewoon een goedkopere shop van 350 euro kopen in plaats van de duurdere, unieke shop? Hoe leg je dat uit aan een potentiële koper? Iemand die op zoek is naar een kant en klare shop om over te nemen die ziet dat verschil echt niet.

Als je echt een unieke shop wilt, dan bedenk en maak je die zelf in plaats van dat je het idee van iemand anders over wilt nemen.

4
Anders dan Dirkjan denkt/hoopt, bedienen ook personen die zich "online marketeer" noemen en voor een of andere webbureau-BV werken zich inmiddels van deze praktijken. Aan de lopende band webwinkels "ontworpen voor verkoop" opleveren is niet langer een bijverdienste voor studenten of hobbyisten, maar "serious business".

Uiteindelijk beseft de koper van zo'n webwinkel overigens meestal wel dat hij een kat in de zak heeft. Aangenomen dat hij zijn huiswerk maakt...
StoreCore.io
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Ward schreef:Anders dan Dirkjan denkt/hoopt, bedienen ook personen die zich "online marketeer" noemen en voor een of andere webbureau-BV werken zich inmiddels van deze praktijken.
Tsja. In crisis doen mensen gekke dingen. Alhoewel, ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel gedaan heb. Tussen 2002 en 2005 had ik ook niet altijd opdrachten en deed ik het ook wel eens, via Marktplaats of Sitedeals. Niet onder mijn eigen naam natuurlijk.

Vertelde altijd netjes dat de hele shop open source en gratis was maar ik alleen de layout had gemaakt. Was ongeveer 20 uur werk, verkocht het voor 500, of 750 als ik een logo op maat erbij moest leveren en dagje langs moest komen om de software uit te leggen.

Het heeft me een aardig startkapitaal en php-kennis opgeleverd. Zie dus ook niet precies wat er echt mis mee is, wel waarom ik zelf nooit aan die kopende kant zou zitten. Want voor zover ik kan zien is niet een van de mensen aan wie ik die dingen toen verkocht heb, werkelijk doorgebroken.
Nu op mijn weblogs:

6
Dirkjan schreef:Het heeft me een aardig startkapitaal en php-kennis opgeleverd. Zie dus ook niet precies wat er echt mis mee is, wel waarom ik zelf nooit aan die kopende kant zou zitten. Want voor zover ik kan zien is niet een van de mensen aan wie ik die dingen toen verkocht heb, werkelijk doorgebroken.
Er is op zich ook niets mis mee, maar de verkopers van dergelijke webwinkels zijn tegenwoordig helaas zelden helemaal eerlijk. Jammer dat ik e-mail niet mag publiceren, maar het begint vaak al met de valse voorwendselen waaronder ze zich naar binnen kletsen bij een dropshipping-leverancier...

En meer concreet: de afgelopen maanden heb ik drie keer zo'n teleurgestelde koper aan de telefoon gehad. Dan moet ik helaas nog uitleggen hoe de hazen lopen. Wat voor ons gesneden koek is, is dat helaas niet voor aspirant-webwinkeliers die erin tuinen. Bedrog is het niet, maar het neigt wel naar misleiding.
StoreCore.io