(We verkopen speelgoed; zowel houten speelgoed als Boerderij-Speelgoed.
Feitelijk een complete lijn van 0 tot 14 jaar.)
Dit brengt mij bij de vraag of je als webwinkel hier bij wil staan; kleine opsomming:
+ relatief goedkoop; 10M voor 140,- 3 dagen van 18 tot 22 uur en zaterdag van 12 tot 18 uur.
+ voldoende ondersteuning van mede-ondernemers hoe je een stand nou moet opbouwen.
- kost veel tijd om op een beurs te staan.
- geen materiaal in huis voor stand aankleding.
- geen beeld nu bij het type publiek.
? Zit ik wel bij dé doelgroep? Wij verkopen Boerderij Speelgoed vaak aan burgers&buitenlui.
? jou vragen

Vooral na 22 uur populaire stand.

Webwinkel marketing aldus Kees.
Probleem/vraagstelling: is een beursbezoek voor een webwinkelier interessant? Past het in een/je Marketingplan?
Je kunt je marketing budget maar één keer uitgeven, wij tenminste wel. We kunnen ook lokaal gaan adverteren. Wat doe je dan?
Kosten beurs zal een 1000,- zijn. Met 30% marge zal ik voor iets van 3300,- moeten verkopen. Gemiddelde verkoopwaarde online is 54,- per order. Dan dus 61 verkopen over 3 dagen; 20 per dag/avond... indien de orderwaarde gelijk is.. als dat halveert kom je op 40 benodigde conversie's uit.
Kosten advertentie: voor 450,- staan we een jaar lang 25 keer in de lokale krant ( 1/4 pagina)
Wat zou jij doen? Zoals ik het nu zie kost 3 dagen beurs me net zoveel als 25 reclame uitingen aan een groep van 4500 mensen waarvan misschien 15% relevant is? Volgens m'n partner ben ik zo te theoretisch aan het denken in ieder geval, ik moet vooral meer denken aan naamsbekendheid die we zo opbouwen.
PS1: eerste keer om eens een Peilingsvraag toe te voegen; kijken hoe dat werkt

PS2: uiteraard meer dan welkom om de discussie breder te trekken dan alleen dit gebied