Verzending naar U.S.A

1
Hi,
ik wil binnenkort in sieraden(vooral armbanden) gaan handelen en dat wil ik gelijk internationaal doen. Wat ik nou eigenlijk wilde weten is; als jij bijv. een armband van 120 Dollar inlevert voor een klant is VS, moet de klant dan nog wat betalen aan Douane of aan iets anders daar in VS? En verzenden, kan dat met zo een luchtenvelop of niet? Wordt het als brief beschouwd dan? en moet het op envelop geschreven zijn wat erin zit bijv.? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Fashion Jewelry

Re: Verzending naar U.S.A

2
-Gewoon goed verpakt verzenden. Tot 3.2 cm dik mag het als brief, dikker is pakket (PostNL).
-Je moet bij export (verzending buiten EU) altijd een douaneverklaring bijsluiten waarop je inhoud en waarde moet aangeven.
-Douane van land geadresseerde kan hierop een heffing voor BTW en/of invoer toepassen. Vanaf welk bedrag en hoeveel dat is verschilt per land. Hou ook rekening met invoerbeperkingen (in sommige landen is het verboden bepaalde producten in te voeren).

Succes ermee.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

3
Hoe moet je dan zo'n douane verklaring bijvoegen? Gebruik je daar zo'n documentenzakje voor? Want wanneer je een kostbaar pakketje hebt en je zet er de waarde, bereikbaar voor iedereen, gewoon bij, schat ik de kans dat zo'n pakketje aan komt redelijk laag in..

4
Voor brieven heb je de CN22 Douaneverklaring (groene sticker). Voor pakketten heb je het CN23 formulier en kun je een factuur bijvoegen. Wil je volgens de regels exporteren, dan zul je de waarde moeten vermelden. Je loopt altijd risico. Als je dit niet wilt lopen, dan moet je misschien overwegen om niet te exporteren. Overigens geldt hetzelfde voor verzekerde verzending via PostNL: ook hier moet je de waarde vermelden.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!