Hallo allemaal,
Ik ben Fabian Boot, productfotograaf uit Nijkerk. Ik ben hier echter niet om te spammen (daar heb ik een hekel aan) of te verkopen, maar hoop door mijn deelname aan dit forum meer inzicht te krijgen in jullie (webwinkeliers) en dingen waar jullie tegenaan lopen. Daarnaast stel ik mijn kennis van fotografie ter beschikking aan jullie.
Toch wil ik op deze plek even mijn website kwijt (verder zullen jullie hem nergens tegenkomen): http://www.fabianboot.nl
Ik hoop een gezellige tijd hier te hebben!
Groetjes Fabian
Re: Ik ben Fabian Boot!
2Hoi Fabian, de site is aan het laden als een malle. Duurde 5 seconden voordat ik iets te zien kreeg. Normaliter ben ik dan al weg. Misschien kun je er wat mee.
3Welkom op het forum.
Inderdaad, je site laad erg langzaam.
Wel erg mooie foto's!
Enige wat me opviel dat je gebruik maakt van u en je door elkaar op de site.
Is voor mij persoonlijk echt een reden om uit te wijken naar een concurrent.
Wel erg mooie foto's!
Actief in webshopontwikkeling
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Ja? Want als ik zeg dat je site langzaam laadt, maar dat u ook een langzame host heeft ga je meteen naar de concurrent?AnyWay schreef:Welkom op het forum.
Wel erg mooie foto's!
Tikkeltje overdreven als je het mij vraagt.
6Nah, ik vind dit een hele toffe portfolio en het nieuwe lid een aanwinst voor het forum. 
Als ik dan toch moet mee-miesneuzen: open niet met een foto van een malse biefstuk, want daarvan is de geen-vleesbrigade niet gecharmeerd.
Van trage laadtijden verder geen last en dat is voor je doelgroep ook niet zo relevant.

Als ik dan toch moet mee-miesneuzen: open niet met een foto van een malse biefstuk, want daarvan is de geen-vleesbrigade niet gecharmeerd.
Van trage laadtijden verder geen last en dat is voor je doelgroep ook niet zo relevant.
7Ik ben het eens met Ward, een productfotograaf hebben we nog niet op het forum, laat staan een goede productfotograaf. Dus ik ben heel blij met Fabian zijn komst en ben heel benieuwd naar zijn bijdragen!
8Precies, voor ik er erg in heb, sta ik in de keuken en ben ik, tegen de tijd dat ik uit gepeuzeld ben, nog niet eens aan jouw website toegekomen....man wat ziet dat er lekker uit...Ward schreef:Als ik dan toch moet mee-miesneuzen: open niet met een foto van een malse biefstuk,
Welkom!
9Bedankt voor jullie feedback en het warme welkom!
De trage site; daar wordt aan gewerkt. Ik hoop alleen dat het juiste publiek op dit moment blijft wachten tot de foto's... Daar doe ik het voor
Goed om te horen dat jullie de teksten zo goed hebben gelezen dat je zelfs het gebruik van u en je opvalt! Wat ik kan zien gebruik ik alleen een paar keer je op de Autofotografie-pagina (dat zou zo moeten zijn in ieder geval) omdat dat een B2C-product is... De rest allemaal B2B. De doelgroep wil in zijn vrije tijd bezig zijn met hun liefje (de auto), en niet met mensen die alleen maar u zeggen tegen ze (dat doen ze op het werk wel). Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!
Over de foto van de biefstuk; je kan ook nooit iedereen te vriend houden... Niet alleen de vegetariërs hebben een slechte aan me, ook de Mac haters, de mensen die allergisch zijn voor chocola, de mensen die zich opwinden over lesauto's en natuurlijk de mensen die niet van spaarvarkens houden... So be it... Mensen die zich daarover opwinden zullen waarschijnlijk toch nooit iets bij me kopen...
Verder heb ik heel veel zin om mijn bijdrage te leveren aan dit forum!
De trage site; daar wordt aan gewerkt. Ik hoop alleen dat het juiste publiek op dit moment blijft wachten tot de foto's... Daar doe ik het voor

Goed om te horen dat jullie de teksten zo goed hebben gelezen dat je zelfs het gebruik van u en je opvalt! Wat ik kan zien gebruik ik alleen een paar keer je op de Autofotografie-pagina (dat zou zo moeten zijn in ieder geval) omdat dat een B2C-product is... De rest allemaal B2B. De doelgroep wil in zijn vrije tijd bezig zijn met hun liefje (de auto), en niet met mensen die alleen maar u zeggen tegen ze (dat doen ze op het werk wel). Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!
Over de foto van de biefstuk; je kan ook nooit iedereen te vriend houden... Niet alleen de vegetariërs hebben een slechte aan me, ook de Mac haters, de mensen die allergisch zijn voor chocola, de mensen die zich opwinden over lesauto's en natuurlijk de mensen die niet van spaarvarkens houden... So be it... Mensen die zich daarover opwinden zullen waarschijnlijk toch nooit iets bij me kopen...
Verder heb ik heel veel zin om mijn bijdrage te leveren aan dit forum!
10Welkom fabian, ik zal ineens met de" deur in huis vallen" en iets over je vakdomein vragen.
Mijn producten veranderen constant, dus ik kan niet even een fotograaf inhuren om eens al mijn fotos voor mijn webshop te maken. Want tegen dat die gedaan heeft zijn er al 10 artikels einde voorraad en zijn er 20 bijgekomen, dus ik moet de fotografie zelf doen.
Momenteel heb ik geen fotostudio, dus bij deze de vraag. Wat voor setje gebruik je best om je fotos te maken. Het gaat hier veelal over producten die verpakt zijn in zakken (50 op 30 cm) of in kleinverpakkingen.
Ook stukken die een hoogte hebben van 30 cm, en een breedte van 50 cm.
'k heb al eens bij wouter gaan zien, en ook hier
https://www.koopgoedkoop.nl/hobby-speel ... studiosets
maar ik zie de boom niet tussen het bos.
Enige raad?
Alvast bedankt.
Mijn producten veranderen constant, dus ik kan niet even een fotograaf inhuren om eens al mijn fotos voor mijn webshop te maken. Want tegen dat die gedaan heeft zijn er al 10 artikels einde voorraad en zijn er 20 bijgekomen, dus ik moet de fotografie zelf doen.
Momenteel heb ik geen fotostudio, dus bij deze de vraag. Wat voor setje gebruik je best om je fotos te maken. Het gaat hier veelal over producten die verpakt zijn in zakken (50 op 30 cm) of in kleinverpakkingen.
Enige raad?
Alvast bedankt.
12De ideale situatie is een set waarmee je het product neutraal kan verlichten. Niet alleen verlichting vanaf links, niet alleen vanaf rechts, maar allebei. Je hebt dus sowieso twee lampen nodig om het product te belichten. Daarnaast wil je de achtergrond ook neutraal wit hebben, dus zal je daar een derde lamp (of zelfs een vierde, afhankelijk van de grootte van het product) voor nodig hebben. Die richt je (als je een achtergrondrol of doek hebt) op de achtergrond. Een voordeel van een achtergrondrol is dat ze in verschillende formaten leverbaar zijn. Van 1 meter tot 4 meter ofzo.dvannoten schreef:Welkom fabian, ik zal ineens met de" deur in huis vallen" en iets over je vakdomein vragen.
Enige raad?
Daarnaast zijn er zoals je ziet lichttenten te koop. Doordat het materiaal van zo'n lichttent het licht gelijkmatig doorlaat, krijg je een mooie zachte verlichting. Met een zachte verlichting wordt bedoeld een verlichting met weinig schaduwen (het effect wat je wil bereiken met webshopfotografie). Bij een lichttent gebruik je vaak belichting van links, rechts en het beste is ook van boven.
Naast de zachte verlichting heb je nog een voordeel; als je glimmende of reflecterende producten fotografeert, zie je alleen een mooie, neutrale reflectie.
Een nadeel van deze tentjes is echter dat ze (zoals ik ze nu kan vinden) tot 1.50 meter worden verkocht. Mocht je dus grotere producten hebben, is deze snel te klein.
Ik hoop dat ik je een klein beetje heb kunnen helpen. Mochten jullie advies willen hebben als jullie willen aanschaffen, of andere specifieke vragen, wil ik jullie daar graag mee helpen!