Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
popjebeertje
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 oktober 2012

[Mijnwebwinkel.nl] productfeeds en url

17 december 2012

Beste allemaal,
Ik heb mijn webshop via mijnwebwinkel.nl. Nu loop ik al een tijdje tegen een probleem aan dat ik maar niet opgelost krijg: ik heb me aangemeld bij Beslist.nl. Ik moet nu productfeeds maken zodat zij gegevens hebben om mijn producten op hun site te krijgen.
Via Mijnwebwinkel.nl blijkt dit dus niet mogelijk te zijn (heb ik gevraagd). Het maken van de productfeeds zou mij misschien wel kunnen lukken, maar ik moet ook een url opgeven. Dit betekent dus dat ik mijn productfeeds ergens onder moet brengen. Hoe doe ik dit? Hebben jullie hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: productfeeds en url

17 december 2012

Je kan hem uploaden op een stukje webhosting (Of nog beter, eigen server).
 
popjebeertje
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 oktober 2012

Re: [Mijnwebwinkel.nl] productfeeds en url

17 december 2012

Bedankt voor de snelle reactie.
Hoe kom ik aan "een stukje webhosting"?
Een eigen server lijkt me ook wel een idee, maar waar moet die dan aan voldoen? En moet ik dan die server inrichten als webserver? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd? In ieder geval lijkt dit me een zinvolle investering, zeker omdat ik in de toekomst misschien meerdere webwinkels wil gaan beheren.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Mijnwebwinkel.nl] productfeeds en url

17 december 2012

Bedankt voor de snelle reactie.
Hoe kom ik aan "een stukje webhosting"?
Een eigen server lijkt me ook wel een idee, maar waar moet die dan aan voldoen? En moet ik dan die server inrichten als webserver? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd? In ieder geval lijkt dit me een zinvolle investering, zeker omdat ik in de toekomst misschien meerdere webwinkels wil gaan beheren.
Weet je zeker dat Mijnwebwinkel.nl je niet kan helpen met een productfeed?

Als je in Google webhosting intypt, kom je aardig wat aanbieders tegen. Een eigen server is voor serieuze webwinkels soms noodzakelijk vanwege veiligheid en performance, maar als je webwinkel zelf ergens anders is gehost, lijkt me dat voor nu wat overdreven.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
popjebeertje
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 oktober 2012

Re: [Mijnwebwinkel.nl] productfeeds en url

17 december 2012

Nee, zij kunnen en willen daar niet mee helpen. De vraag hiernaar loopt op het forum aldaar al een hele tijd, maar er is na anderhalf jaar dus nog geen oplossing. Nou kan ik die productfeeds best wel zelf maken, maar het gaat er om dat die via een url te verkrijgen moeten zijn en daarom moet ik die productfeeds dus ergens onderbrengen. Ik heb inderdaad wel wat aanbieders gevonden, dus ik ga daar eens informeren wat de mogelijkheden zijn.

Maar die eigen server blijf ik toch ook een interessante optie vinden. Mijn contract bij Mijnwebwinkel.nl loopt nog 9 maanden. Ik wil daarna toch mijn webwinkel in Magento laten maken en er misschien nog wel een winkel bij hebben en dan wordt zo'n eigen server toch wel interessant denk ik.

In ieder geval bedankt voor jouw goeie tips!!!
 
popjebeertje
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 oktober 2012

Re: [Mijnwebwinkel.nl] productfeeds en url

17 december 2012

Ik ben intussen aan het rondkijken geweest bij webhosting aanbieders maar krijg steeds de reactie dat zij alleen websites hosten en mij niet kunnen helpen.
Van mijnwebwinkel.nl heb ik een site opgekregen http://www.e-ss.nl, die dat wel kunnen doen, maar dit kost per site €25 per maand!!!!!!
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: [Mijnwebwinkel.nl] productfeeds en url

17 december 2012

Ik ben intussen aan het rondkijken geweest bij webhosting aanbieders maar krijg steeds de reactie dat zij alleen websites hosten en mij niet kunnen helpen.
Op zich kan je dat daar ook voor gebruiken. Of je er nu een website op zet of een productfeed, dat maakt niet uit.

25 euro per maand is inderdaad best aan de prijs als je er alleen een productfeed van misschien een paar MB kwijt wil. Misschien kan Maurice van dit forum wat voor je betekenen? Hij zit in de webhosting.
 
Heleen
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 november 2012
Contacteer:

Re: [Mijnwebwinkel.nl] productfeeds en url

01 januari 2013

Ik zat met hetzelfde probleem, weet hoe frustrerend dit is.

Ik heb de productfeed (txt bestand) online geupload bij Dropbox (even een account aanmaken). Wanneer de feed online tussen je bestanden staat, kun je hem weer downloaden naar je computer. (je klikt op het bestand en de download wordt gestart). Nu is de truc: klik hierop met je rechtermuis - link in nieuw tabblad openen. Gebruik deze link bij het invoeren van je feed bij beslist.

Hoop dat het lukt, mocht het niet lukken dan kan ik verder helpen. Wij krijgen een groot deel van onze bezoekers via Beslist, dus zeker niet opgeven!
AUkO sjaals http://www.auko.nl
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: [Mijnwebwinkel.nl] productfeeds en url

01 januari 2013

Gewoon een goedkoop pakketje nemen bij Versio.
Voor 0,50 cent per maand krijg je 1500MB waarop je je feed kwijt kan.
Neem hier maar eens een kijkje.
http://www.versio.nl/webhosting.php
Actief in webshopontwikkeling
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: [Mijnwebwinkel.nl] productfeeds en url

04 januari 2013

Een webhosting pakketje kan de oplossing zijn, maar dan zal je ook nog even domein of subdomein er aan moeten koppelen. Anders is dat pakketje niet bereikbaar.

bijvoorbeeld feed.domeinnaam.nl (je dient dan wel over dns beheer te beschikken)
de feed zelf kun je dan uploaden met ftp.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Artsmedia
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 oktober 2010
Locatie: Gemert
Contacteer:

Re: [Mijnwebwinkel.nl] productfeeds en url

16 januari 2013

Ik liep ook tegen dit probleem aan, en ben toen maar zelf aan de slag gegaan met een softwarebouwer. Ik en mijn partner hadden een oude mijnwebwinkel site naast onze magento shop http://www.horloge-bandjes.nl en die besloten we toch wat verder door te ontwikkelen, omdat die vrij goede rankings had in Google (http://www.allesvoorhorloges.nl. Maar de feeds waren een probleem. De maandkosten van diverse aanbieders vond ik veel te duur vandaar dat ik dacht dat er wellicht andere Mijnwebwinkel eigenaren waren die de kosten van de ontwikkeling uiteindelijk een beetje konden delen.

We bieden het nu aan voor andere Mijnwebwinkels voor € 50 opstartkosten en € 4,17 per maand (€ 50 per jaar). Scheelt een hoop dacht ik zo, dus als iemand nog geinteresseerd is...? :wink:
mvg. Niels Arts

http://www.nielsarts.nl - Over mijzelf