Mijn eerste Webshop Cheap4U.nl

1
Goedemiddag,

Graag wil ik ook mijzelf en de shop natuurlijk even voorstellen. Ik loop al wat jaartjes rond met het idee om iets voor mijzelf te beginnen. Afgelopen week eindelijk de knoop doorgehakt en het opstarten van een eigen webshop was een feit. :lol:

Maar zoals je veel leest op het internet, is het technisch zo eenvoudig, maar begint het daarna pas. Tja, het opzetten via een eenvoudige template dat stelt niet zo heel veel voor. Maar dan..... Er kwam toch meer bij kijken en die gestelde startdatum is natuurlijk iets verschoven. Op dit moment ben ik nog erg druk met alle meta's en extra content. Neem eens een kijkje op de shop http://www.cheap4U.nl , ik sta graag open voor feedback!

Graag tips hoe ik traffic kan genereren op m'n shop.
Neem eens een kijkje bij Cheap4U

Re: Mijn eerste Webshop Cheap4U.nl

2
De volgende punten kan ik zo vinden:
- Er staat dat bestellen niet mogelijk is.
Een potentiële klant keert bijna nooit meer terug als hij het product nu wilt aanschaffen.
Door alleen al dat op je shop te zetten loop je klanten mis.
- Die categorieën onderaan in je footer zou ik weghalen, heeft geen enkele meerwaarde.
- Op de contactpagina staat het telefoonnummer en de tijden wanneer je te bereiken bent.
Er staan tijden, maar geen dagen.
Kan de klant ook op zaterdag bellen?
-Je disclaimer is niet zelf geschreven, of gemaakt door een generator of gejat maar in ieder geval niet origineel.
Zorg voor een eigen geschreven disclaimer die voldoet aan de wettelijke eisen.
- Ik moest zoeken naar je KvK nummer + BTW nummer, plaats deze ook op de contactpagina & Algemene verkoopvoorwaarden samen met je adres, die ik trouwens ook niet zie.
- Je plaatst een iDEAL logo maar ik kan niet betalen met iDEAL.
- De tekst op de informatiepagina schrok ik een beetje van:

Code: Selecteer alles

Ruim 15 jaar geleden ooit een inschrijving bij de Kamer van Koophandel gedaan, maar nooit de 'stoute schoenen' aangetrokken om daadwerkelijk iets voor mijzelf te gaan beginnen.
Het lijkt alsof je maar wat gaat proberen en dat komt voor de klant een beetje vaag over.
Ben zeker van je concept en laat dat ook zien.
- Op de nieuwspagina vermeldt je dat je eerste positie op Google hebt.
Dat zou de klant zeer weinig uitmaken.
Dit zijn niet echt nieuwsitems voor klanten, want ze zijn inmiddels al op je shop terecht gekomen.
- Ook moet ik er maar achterkomen bij het uitchecken wat de verzendkosten zijn en dat jij transactiekosten doorberekend aan je klanten.
- Ik zou een aparte box maken met de pagina's zoals Bestellen, Betalen, Verzenden, retourneren en dergelijke.
Ik moest namelijk 5 minuten zoeken naar die informatie.

Zijn aardig wat puntjes die me zo opvielen, heb je besteldproces niet doorlopen.
Ik houd dit topic in de gaten, ben benieuwd hoe je de punten oppakt.

Succes!
Actief in webshopontwikkeling

3
Dank je wel, mooie feedback! Ik ga er mee aan de slag, helaas is de iDeal overeenkomst iets verlaat door de feestdagen, mar ik verwacht dat dit binnen een week geregeld is. Dat is ook de reden dat er nog niet besteld kan worden.

4
Allereerst de allerbeste wensen!

Inmiddels heb ik het e.e.a. aangepast, ik ben alleen nog niet 100% blij met de informatie pagina. Deze wil ik toch nog iets bijwerken, tips zijn welkom.

Afgelopenweek ben ik druk met het Seo gedoe geweest, meta tags e.d. Ik gebruik hiervoor de site van Lipperhey. Iemand nog een tip voor een vergelijkbare site zodat ik de resultaten naast elkaar kan leggen?

Mvg, Danny

P.S. Het nog steeds wachten op de iDeal module....
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Je hebt de volgende keywords:

Code: Selecteer alles

cheap4u, aanbiedingen, huis, webshop, biedt, uitgebreid, assortiment, elk, budget, cheap4u, aanbiedingen, huis, webshop, biedt, uitgebreid, assortiment, elk, budget, broodtrommel, muursticker, huishoudelijk, huishoudelijke, online, cheap4u, cheap 4 u, koop, kopen, speelgoed, buiten huis, tuin, webwinkel
Daar is nog heel veel mee te doen.
Lees even deze pagina door en je snapt helemaal wat ik bedoel:
http://www.metatags.nl/meta_name_keywords

Hoe minder keywords hoe beter!
Je hebt er namelijk een hoop dubbel.
Je moet even nadenken hoe een consument zoekt.
Hij/zij zal minder snel budget broodtrommel intypen, maar eerder goedkope broodtrommel.
Actief in webshopontwikkeling

6
Inmiddels bijna 2 weken verder.....bestuderen Seo, Meta en nog wat van die termen...... Aardig wat gesleuteld aan de site http://www.Cheap4U.nl , eindelijk de iDeal rond en voilà de eerste bestellingen komen binnen. Ik moet zeggen, dat gaf best een kick en smaakt naar meer.

Ooit gehoord dat een site nooit af is en dat je bezig moet blijven, nou dat klopt. Genoeg te doen, stapje voor stapje.

Het plaatsen van links naar m'n site is vooral speurwerk en ondanks een enkel verzoek van derden, schiet dat nog niet echt op. Het vreemde is dat als ik zoek op backlinks naar m'n site ik er maar een paar terug vind, ondanks dat de links wel op diverse sites staan. Graag tips......

7
Een aantal dingen vallen nog op:

- Het taalgebruik is niet op de meeste plaatsen niet correct of logisch. Bijvoorbeeld:
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Dit is niet mogelijk. Je bestelling kan alleen naar je toe worden verzonden.
Beter is: Je/Een bestelling afhalen is niet mogelijk. Alle bestellingen worden verzonden met PostNl (of DPD, weet ik het.)

en:
Wij streven ernaar om je bestelling uiterlijk binnen twee werkdagen bij je thuis te hebben
Rare zin...
Beter is: We streven ernaar je bestelling binnen 2 werkdagen leveren.

Zo staan er nog wel meer kromme zinnen. Zou ik even nakijken. Ook zijn sommige zinnen erg lang. Wat ik begrijp is het beter om korte duidelijke zinnen te maken. Zonder poespas.

- Kan geen achteraf betaalmethode vinden? ook banknummer niet vindbaar. Er zijn nog steeds klanten die liever niet electronisch bankieren of betalen met Ideal. Verstandig om ook bankoverschrijving toe te voegen bij de betaalmethode.

- Bij het kopje 'info' maak je gehakt van de concurrentie. :?: Daar ben je me effe kwijt, dat je sommige webwinkels niet zo goed vindt ok. Maar hebben klanten daar een boodschap aan...
Ook het hele verhaal over het PGB; HUH?

- Bestelknoppen zijn vrij klein.

- Wel een leuke facebook actie!

Hopelijk kun je er wat mee. Succes.