Ik ben een 20-jarige jongeman uit Drenthe, die afgelopen oudejaarsavond opeens een idee kreeg. Eigenlijk ben ik nog wat huiverig om dat idee te delen, dus daar wacht ik nog even mee. Maar het is een in Nederland gloednieuwe markt die pas binnenkort opent wegens een wetswijziging, en ik wil daar op inspringen door één van de eerste, zoniet dé eerste, webshop te zijn die de bijbehorende artikelen levert.
Probleem is, ik heb 0,0 ervaring in de eCommerce en een heel klein startkapitaal. De spullen moeten allemaal uit het buitenland komen omdat er in NL dus geen leveranciers zitten. Dat betekent dat dropshipping binnenlands geen optie is, en internationale dropshipping zit je met verzendtijden van 3 decennia of gigantische verzendkosten lijkt me

Voordeel is wel dat een vriend van me ervaring heeft met webshops bouwen en dat wel wil regelen. En als ik zijn vorige werk zo zie kan ik een gelikte lay-out en goed functionerende site verwachten. Maar goed, het is een kersvers idee waar ik nu twee daagjes mee bezig ben, en ik kwam dit forum meermaals tegen bij mijn zoektocht naar informatie. Dus ik besloot maar te registeren om mogelijk zelf nog hier en daar een vraag te stellen.