Rolcontainers versturen

1
Voor een bedrijf ben ik een webwinkel aan het opzetten (Live eind dit jaar). Echter komen er de komende 5 jaar 3 filialen bij volgens de planning.

De leveringen van de webwinkel gebeuren vanuit het eerste filiaal, maar de klanten kunnen ook hun bestellingen ophalen op een van de andere filialen. Of juist daar kopen vanuit de lokale voorraad. Nu was er dus de vraag of we op een makkelijke manier rolcontainers naar deze filialen kunnen vervoeren.

Weet iemand een vervoerder welke dit kan doen? Het mooiste zou zijn is dat de rolcontainers 's avonds opgehaald worden en 's ochtends vroeg weer geleverd worden. Weet iemand een vervoerder welke dit gewoon kan?

Denk hierbij aan max. 4 rolcontainers per dag naar de verschillende filialen. Iemand anders had mij enkele bedrijven aangeraden, maar die rijden liever met volle trailers rond dan met dergelijke aantallen.

Re: Rolcontainers versturen

2
Als het voor vervoer tussen vier filialen onderling is, dan is het denk ik nog het goedkoopst om zelf een chauffeur in dienst te nemen en die elke dag langs alle vier de fillialen te laten rijden.

Tenzij het uiteindelijk om transport van enkele pakketten gaat, dan is gewoon versturen via de post goedkoper.

3
Hoi Wouter,

Bedankt voor je antwoord.

Het aannemen van een chauffeur hiervoor is denk ik nog duurder. We hebben al een chauffeur in dienst, maar we hebben alleen een open vrachtwagen. Of bussen zonder laadklep, dus daar gaat ook nog eens een investering aan vooraf.

Qua volume hebben we 3-5 dozen per dag per filiaal berekend , welke afgehaald worden door klanten. Dan zal het voor de rest nog met gewone artikelen worden aangevuld. In totaal zal 3/4 van de rolcontainer in gebruik zijn naar verwachting.

4
Als het interfiliaal ritten gaan worden kun je het beste overwegen een bakwagen met laadklep te kopen/leasen. Dit is de goedkoopste oplossing. Ook als je door gaat groeien heeft dit vele voordelen. Als je bijvoorbeeld een filiaal hebt met weinig voorraad terwijl het artikel opeens goed verkoopt, kun je het sneller aanvullen.

Ik heb zelf voor een groothandel gewerkt met 14 filialen in Limburg, 8 in het noorden, 4 logisitieke hallen en 4 webshops. Met eigen wagens heb je alles volledig onder controle en nooit afhankelijk van vervoerders. Bij topdrukte in de zomer draaide de zwembadwebshop alleen al 800 orders per dag. Met eigen vervoer kun je ook overwegen om grote palletorders te leveren met je eigen wagens. De firma heeft ook een tijdje met een transportbedrijf gewerkt maar dat is gewoon een drama.
Actief in webshopontwikkeling
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Dat wordt doorrekenen dan.

Echte topdrukte verwachten we overigens ook weer niet. Het zijn voornamelijk artikelen die we verkopen bij wat het bedrijf normaal doet. (Meer info geef ik nog niet om concurrentie voor te zijn)

We verwachten overigens rond de 15-20 verkopen per dag per filiaal, en 30-50 verkopen online. Niet echt het aantal om naast de verkoopmedewerker ook nog een chauffeur + voertuig aan te schaffen.

Doorrekenen gaat sowieso lastig zonder alle feiten. Alsnog de vraag. Wie weet er vervoerders welke deze dienst kunnen leveren?

6
Koeriers zoals TNT express kunnen dit maar dat zal echt buiten je budget gaan vallen. Je betaalt dan per kilometer.
Ik denk dat elke lokale transporteur dit ook zal kunnen. Vraag daar eens een offerte op.

Ik zou in elk geval de orders opsparen totdat je een volle bus kan laten rijden. Dat scheelt enorm in de kosten. Of als tussenoplossing de pakketten los per post versturen.