Webwinkel vanuit huis

1
Persoonlijk vind ik een webshop die daadwerkelijk vanuit huis verkoopt ook storend.

Als je drop shipping doet, dan doe je in principe geen detailhandel vanuit huis. Dan ben je meer een vorm van marketing bedrijf. Je verkoopt namelijk andermans producten tegen een vergoeding op dat moment. Niet anders. Dus dat lijkt me nogal makkelijk.

Waarom ik verkoop vanuit huis storend vind is. Als ik het op mezelf betrek. Toen ik een half jaar bezig was, had ik al een omzet, dat ik 3 keer per week een pallet vracht binnen kreeg. Ik had toen dus ook al een zakelijk pand gehuurd.

Als mijn buurman 3 keer per week een vrachtwagen hier in de woonwijk laat komen voor zijn webshop, ga ik ook klagen bij de gemeente. Nu weet ik natuurlijk niet hoe jullie allemaal wonen, maar ik woon in een rustige wijk, waar veel kinderen op straat spelen. Daar horen geen vrachtwagens!

Van de gemeente hier begreep ik ook, dat dit een van de redenen is, dat ze het niet willen.
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 22 januari 2013, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Weggeknipt van topic waar het niks mee te maken had.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Webwinkel en de overheid; welke verplichtingen?

2
@ NOP Webdesign
Hangt dat niet van je producten af? Ik moet toegeven dat mijn voorraad eigenlijk niet meer in huis past (tenminste zonder de leefbaarheid voor de rest van het gezin aan te tasten), dus ik ben al wel op zoek naar andere mogelijkheden. Maar qua drukte in de straat valt het wel mee, af en toe een busje van DHL of een andere pakketdienst, maar dat is hoogstens twee, drie keer per maand.
Hier tegenover woont een pedicure met praktijk aan huis, als je ziet wat daar allemaal bezorgd wordt. Ik zie dat probleem dus ook niet zo. Een webwinkel geeft overlast, maar een praktijk aan huis, met de hele dag aanloop, niet?

4
Wat betreft Pedicure aan huis. Dat vind ik inderdaad ook niet alles. Echter mag een Pedicure niet op een industrie terrein zitten of in een kantoorpand. Meteen een winkel moeten huren is vaak wel een erg grote stap. Dus is de vrijwel enige resterende optie aan huis. Dat is voor een webshop anders.

Als webshop kan je veelal al een kleine bedrijfsruimte voor rond de 300,- per maand huren. Je mag immers jezelf onder de noemer 'overslag bedrijf' vestigen op het industrie terrein. Of als je kleinere goederen hebt als 'internet onderneming' in een kantoor pand. Dat is de vrijheid, die je op dit moment hebt, omdat de bestemmingsplannen de term 'webshop' (nog) niet kennen.

En de koelkast met vrachtwagen bezorgen. Hoe vaak doe je dat? Vracht bezorgen aan een webshop is als het goed is wel vaker dan dat je koelkasten koopt.

Ik durf rustig met zekerheid te zeggen, dat een beetje serieuze webshop, vaker vracht laat bezorgen, dan de hele straat bij elkaar witgoed laat bezorgen.

Zelf ben ik overduidelijk ook webshop eigenaar, daarom zit ik hier ook. Echter ben ik het wel volledig er mee eens, dat een webshop in een woonwijk niet wenselijk is. Dat is ook, waarom ik toen ik van dropshipping af stapte, meteen een pand ben gaan huren.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Webwinkel vanuit huis

5
Ik denk dat in 9 van de tien keer het zo is dat wanneer je inderdaad zoveel verkeer krijgt dat je overduidelijk overlast veroorzaakt, je waarschijnlijk ook in staat bent een webwinkel-lokatie te huren en daar, hoogst waarschijnlijk, ook behoefte aan hebt.

Maar er zullen genoeg "kleinere" webwinkeliers zijn waarbij dit nog niet rendabel is. Vaak betekent dat dan ook dat er relatief weinig overlast is. Wat ik wil zeggen is dat het probleem zichzelf vaak al oplost voor het echt aanwezig is. Dus wat mij betreft kan er gerust vanuit huis gestart worden.

6
Toch wel jammer dat je hierin de kant van de stenen-winkel-lobby kiest. Laten we vooral onszelf als webwinkelier geen onnodige regels gaan opleggen. Veel webwinkeliers, maar ook andere ondernemers, zijn vanuit huis begonnen en verhuizen vanzelf naar een bedrijfsruimte als het een succes wordt. Werken vanuit huis is ook ideaal als je jonge kinderen hebt.

Voor de meeste startende webwinkeliers is een bedrijfsruimte gewoon geen optie en je kan leuk geld besparen door vanuit huis te werken. Als we in Nederland eens wat minder moeilijk doen over van alles en nog wat en ondernemerschap de ruimte geven, dan zijn we misschien wel sneller uit de crisis. Het feit dat veel Nederlanders in hun onderhoud proberen te voorzien door een webwinkel te starten in plaats van bij de overheid aan te kloppen, moeten we juist toejuichen en vooral niet als probleem gaan zien.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

7
Ik kan me er niet aan storen.
Wij wonen ook in een rustige buurt. 1 Keer per week komt de vuilnisman met een vrachtwagen de straat in. Bij ons is een gedeelte huurwoningen en een gedeelte koop. In de huurwoningen is veel verloop dus ook regelmatig verhuiswagens. Of de buren die een nieuwe keuken hebben besteld....

Nee, kan me er niet aan storen.

Het lijkt me alleen voor jezelf erg storend als er steeds vrachtwagens voor jezelf voor de deur staan.
http://www.horsetopshop.nl

9
Droomjuweeltjes schreef:@ NOP Webdesign
Hangt dat niet van je producten af? Ik moet toegeven dat mijn voorraad eigenlijk niet meer in huis past (tenminste zonder de leefbaarheid voor de rest van het gezin aan te tasten), dus ik ben al wel op zoek naar andere mogelijkheden. Maar qua drukte in de straat valt het wel mee, af en toe een busje van DHL of een andere pakketdienst, maar dat is hoogstens twee, drie keer per maand.
Hier tegenover woont een pedicure met praktijk aan huis, als je ziet wat daar allemaal bezorgd wordt. Ik zie dat probleem dus ook niet zo. Een webwinkel geeft overlast, maar een praktijk aan huis, met de hele dag aanloop, niet?

Mee eens!
Voor het starten van mijn webwinkel had ik ook pedicurepraktijk aan huis. De auto's in de straat en het aantal mensen was aanzienlijk meer dan nu. Inderdaad er komt regelmatig (meestal 1 a 2 keer per week) een busje van DHL in de straat. Buren hebben er geen moeite mee. Er komen ook geen mensen meer aan huis. Scheelt een hoop.

10
NOP Webdesign schreef:Wat betreft Pedicure aan huis. Dat vind ik inderdaad ook niet alles. Echter mag een Pedicure niet op een industrie terrein zitten of in een kantoorpand. Meteen een winkel moeten huren is vaak wel een erg grote stap. Dus is de vrijwel enige resterende optie aan huis. Dat is voor een webshop anders.
Pedicure is een vrij beroep en mag na ontheffing van de gemeente in principe altijd vanuit huis werken. 8)

11
Wij zijn ook gestart vanuit huis. Waarom niet als je er de ruimte voor hebt?
De vrachtwagens stromen hier niet aan, maar 1 a 2 bestelwagens per dag wel. Zie niet in waarom dit de buren zou storen...
Die storen zich eerder aan de kranten man die om 5u smorgens langs komt en voor elke 2 deuren stopt, de auto laat draaien met de deuren slaat om dan weer 3 huizen verder te rijden.

Waar ik me wel zelf aan stoor als thuiswerk webwinkelier is dat ik nooit gedaan heb met werken en dat het mijn persoonlijke leven voor een groot deel heeft overgenomen.
Nog snel die bestelling afwerken voor het slapen gaan, of die mailtjes beantwoorden voor het slapengaan. Dan lig je daar weer aan te denken en geraak je niet in slaap,...
En die stock die toch steeds groter en groter begint te worden en uit de garage barst.

Daarom zijn we nu op zoek naar een handelspand met magazijntje en woonst. Met de bedoeling daadwerkelijk een fysieke winkel te openen, overdag ook daar de online verkoop blijven verzorgen en s avonds toch de deur op slot te doen en thuis te kunnen binnen stappen.
Of we het dan gaan kunnen laten om die mails te beantwoorden is een andere zaak natuurlijk :lol:

12
@biancib
Daar zijn wij ook mee bezig! We hebben al een pand op het oog. Ideaal met het oog op de kinderen, mijn jongste is zes en ik heb ook nog een twaalfjarige met beperkingen. Je bent dan toch thuis, maar je hebt wel de extra ruimte en mogelijkheden.