Hoi allemaal,
Ik ben van plan om producten naar het buitenland te gaan exporteren. Het grootste deel hiervan zal naar de VS gaan. De waarde van de producten ligt in 90% van de gevallen onder de €100.
Ik snap alleen de regelgeving niet helemaal. Wat ik wel snap is dat je bij een brief een CN22 documentje erop moet plakken en bij een pakket, of een brief met een waarde hoger dan €420, een CN23 documentje.
Wat ik alleen niet helemaal snap is of je een uitvoerverklaring nodig hebt of nog veel meer papierwerk.
Bij DPD lees ik dat dit alleen het geval is als de waarde meer dan €1000 is, maar daar lees ik bij de Douane en KVK niet van terug.
Bij de KVK kom ik deze waslijst tegen.
En bij de douane kom ik dit weer tegen.
En bij de belasting dienst lees ik hier dat er bij brieven en pakketen met een waarde onder de €10 geen aangifte gedaan hoeft te worden.
Heeft iemand hier enige ervaring of kennis bettreffende het exporteren van producten tussen de 5 en 50 euro naar buiten de EU, die hier zijn/haar licht op kan laten schijnen?
En dan met name wat je moet doen om geen last te krijgen van de belasting dienst (als je geen BTW rekent) of douane (omdat je een bepaalt formuliertje had moeten invullen).
Ik heb namelijk het idee dat ik het allemaal veel te ingewikkeld maak dan het is.
Ben benieuwd naar de antwoorden.
Guus
Webshops te koop
Te Koop: Webshop en eigen merk in voedingssupplementen te koop
Te koop: Een gerenommeerde speler in de voedingssupplementenmarkt met een breed assortiment en eigen merk. Zeer lange orderhistorie en hoge klanttevredenheid.
Statistieken
1 bericht
1 bericht
Plaats reactie