'Light' shop, eenvoudige software voor eenvoudige shop?

1
Hallo iedereen,

Voor een paar van mijn websites wil ik enkele hele kleine webshopjes opzetten. Deze zullen per website max. 10 verschillende producten verkopen. (Promotie producten voornamelijk)

Ik verwacht hierbij niet veel bestellingen. De meeste bestellingen zullen ook gratis zijn, omdat deze via een actie code gratis zullen worden weggegeven.

Is er een soort van hele kleine webshop, welke makkelijk in te richten is voor een klein aantal artikelen. Enige wat er in hoeft te zitten is eigenlijk:

- Klein aantal producten, wel verdeelt in enkele categorieën.
- Makkelijk aan te passen qua design.
- Actie codes voor gratis bestellingen
- Snelle bestelmogelijkheden
- Betalen via iDeal of overschrijving
- Er is maar 1 verzendmogelijkheid nodig

Mocht er een bestelling geplaatst worden, zal ik er zelf voor zorgen dat deze geautomatiseerd in mijn eigen centrale systeem terecht komt. Uitgebreide admin of multishop ondersteuning is dus niet nodig.

Weet iemand toevallig een licht systeem om dit op te zetten, voor ik naar software ala Magento, Zencart o.i.d. ga kijken? (Geen software onder licentie, ik wil er zelf aan kunnen knutselen)

Re: 'Light' shop, eenvoudige software voor eenvoudige shop?

2
Enige dat in mij opkomt is Wordpress, met een ecommerce module. Er zijn er verschillende, vandaar dat ik even naar een blogberichtje verwijs. Zelf goede ervaringen met die eerste, WP E-Commerce.

Wordpress is makkelijk te installeren en stylen en licht genoeg ondanks dat het alles kan wat je beschrijft, en meer.
Nu op mijn weblogs:

Re: 'Light' shop, eenvoudige software voor eenvoudige shop?

3
Ik zou een multishop-omgeving, bijvoorbeeld in Zen Cart, niet bij voorbaat uitsluiten. Je kunt dan verschillende voorkanten met een eigen look & feel en een eigen assortiment combineren met één centrale backoffice en admin. Waar nodig kun je de shops ook onderdelen laten delen, bijvoorbeeld met één gemeenschappelijk winkelwagentje en één betaalsysteem op één SSL-certificaat.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: 'Light' shop, eenvoudige software voor eenvoudige shop?

5
Ward schreef:Ik zou een multishop-omgeving, bijvoorbeeld in Zen Cart, niet bij voorbaat uitsluiten. Je kunt dan verschillende voorkanten met een eigen look & feel en een eigen assortiment combineren met één centrale backoffice en admin. Waar nodig kun je de shops ook onderdelen laten delen, bijvoorbeeld met één gemeenschappelijk winkelwagentje en één betaalsysteem op één SSL-certificaat.
Nu je het erover hebt, is het inderdaad wel makkelijk om o.a. een gemeenschappelijke winkelwagen te hebben.

Even ter achtergrond informatie, het gaat om 8 websites, met elk een "fan shop". Deze 8 websites moeten elkaar versterken. Daarom is het inderdaad wel handig als ook de shops elkaar kunnen versterken.

Wat ik nog wel steeds belangrijk vind is dat het een lichte shop is. Met de grote pakketten ben ik wel bekend. Mochten jullie tips hebben voor lichtere open source shop, graag.