[Traktatie-feest.nl] Feedback, overstappen op webwinkel?

1
Mijn naam is Mia, ik ben moeder van drie volwassen kinderen en oma van twee vrolijke kleinzonen. Ik woon in Huizen (N.H.).

Als pedagogisch medewerkster heb ik heel wat gezellige uren mogen werken als eigenaar/leidster in mijn particuliere peuteropvang en als pedagogisch medewerkster in een kinderdagverblijf.
De ontwikkeling van jonge kinderen had en heeft nog altijd mijn aandacht.
Een tijdje “meelopen” in hun leven is heel boeiend.

In al die jaren heb ik natuurlijk ook heel veel (verjaardag) feestjes mee mogen maken.
Dat was steeds weer een speciaal moment met de jarige als middelpunt.
Deze “feestjes” eindigden altijd in het uitdelen van een traktatie.

Omdat ik knutselen en creatief bezig zijn ook erg leuk vind,
heb ik een aantal traktatie ideeën uitgewerkt.

Daarom ben ik een week geleden een website begonnen voor verjaardagstraktaties:
http://www.traktatie-feest.nl

Ik hoop dat jullie eens een kijkje willen nemen, ik ontvang graag wat feedback.
Raden jullie het aan om ook hier een officiële webwinkel van te maken?

Veel kijk plezier
http://www.traktatie-feest.nl | Maak trakteren tot een feest!

Re: [Traktatie-feest.nl] Feedback, overstappen op webwinkel?

2
Raden jullie het aan om ook hier een officiële webwinkel van te maken?
Eerlijk gezegd raad ik je dat niet aan in deze 'setting'.
De site ziet er simpel uit en in vind de producten ook niet echt denderend, het zijn niet bijster originele en ingewikkelde creaties.

Als er dan ook nog kosten bijkomen voor het in elkaar plakken van de figuren én verzendkosten gaan mensen denk ik toch eerder zelf wat gekleurd papier kopen en met hun kinderen aan de slag.

Als moeder van twee jonge kinderen (en voormalig leerkracht) ben ik nogal principieel over traktaties, het kan tegenwoordig niet gek en uitbundig genoeg, maar uiteindelijk belandt het toch bij het oud papier. De ervaring van het feest en de gezelligheid vind ik veel belangrijker dan de traktatie.
Kan me aan de andere kant wel voorstellen dat je uit tijdnood iets bestelt, maar dan nog eigenlijk..Je kan de verjaardag van je kind tijdig voorbereiden. Ik lees nu trouwens ook dat je een aantal weken voor de levering moet bestellen...

Dit is mijn standpunt en laat je beslissing vooral niet afhangen van deze kritiek; als jij erin gelooft en je er plezier in hebt, zou ik een businessplan schrijven en goed uitzoeken aan welke regels een webwinkel moet voldoen.
Wanneer je de winkel online hebt zou ik nogmaals feedback vragen, dan kunnen we gerichter en concreter verbeterpunten suggereren.

Re: [Traktatie-feest.nl] Feedback, overstappen op webwinkel?

3
Bedankt voor het commentaar!
Dit is inderdaad nog even puur een opstartje van de website gericht op 1 specifiek product

Om het daadwerkelijk een webwinkel te maken zal het assortiment ook moeten worden uitgebreid.
Ik kijk het nog even aan hoe het voorlopig gaat
In de toekomst kan ik er altijd nog voor kiezen om er een webwinkel van te maken
http://www.traktatie-feest.nl | Maak trakteren tot een feest!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [Traktatie-feest.nl] Feedback, overstappen op webwinkel?

5
Volgens mij is er geen enkele reden om deze website niet om te bouwen tot een webshop, mits je de kosten daarvan binnen de perken kunt houden. Als ik het verhaal lees denk ik dat jij (Mia) het vooral heel erg leuk vindt om te doen, niet zozeer dat het business is. Degene die jouw website heeft gebouwd (jijzelf?) kan ook wel een webwinkel voor je installeren, en daar hoef je echt geen 100 producten voor te hebben. Ik heb zelf 'slechts' ervaring met Magento en WooCommerce, waarvan ik het erg prettig vond dat die laatste ook geschikt is als je bijvoorbeeld maar 8 producten hebt. Draait onder WordPress (ook heel toegankelijk voor mensen zonder verstand van techniek). Sisow heeft bijvoorbeeld een plugin voor Wordpress, daarmee heb je al een mooi beginners pakket. Zo zijn er nog meer gebruiksvriendelijke programma's. Of misschien nog makkelijker: mijnwebwinkel.nl of biedmeer.nl (ook geen ervaring mee). Dan heb je maandelijkse lasten, maar ook minder zorgen omdat alles kant en klaar ligt.
Maar mijn advies is dus: gewoon doen die webshop.

Ik zou je alleen willen meegeven om na te denken over de levertijd, dat is het enige puntje waarvan ik denk dat het niet zo past bij het online shoppen...