Adverteerders een aparte sectie aanwijzen?

1
Beste leden & Admins,

Het valt mij al enkele weken op dat er een grote toename is van leden die zich registeren met als enige doel hun producten of diensten aan te bieden. Sommigen plaatsen maar 1 of 2 berichten, anderen gaan inhoudelijk in op de gestelde vraag en mixen dit met hun reclame.

Is het misschien een idee om bedrijven die geen bannerplaats willen afnemen bij Dirkjan hun topic in een apart subforum aan te laten bieden? Nu staan die berichten in topics van anderen die vragen hebben, anderen openen een topic in "Vraag & Aanbod - Hulp & Vraag & Aanbod - Handel" waar ze thuis horen.

Alleen de laatste weken zie ik steeds meer berichten verschijnen in topics.
Is het niet een idee om hier eens over na te denken?
Veel van dit soort leden voegen weinig toe aan dit forum terwijl ze wel in topics hun diensten aanbieden, links plaatsen etc.

Dan heb ik het niet over die auto-spambots.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Adverteerders een aparte sectie aanwijzen?

2
Jordi schreef:Nu staan die berichten in topics van anderen die vragen hebben, anderen openen een topic in "Vraag & Aanbod - Hulp & Vraag & Aanbod - Handel" waar ze thuis horen.
Daar heb ik er inderdaad geen moeite mee. Tot nu toe lijken het stuk voor stuk serieuze bedrijven, die ondanks dat ze meestal hier niet actief zijn en dus alleen voor traffic posten, verder daar niemand kwaad mee doen volgens mij.

Reacties buiten dat specifieke forum die alleen het doel hebben traffic genereren, verwijder ik meestal, en soms zelfs in dat forum als het te overdreven gebeurt. Vaak met privebericht dat die ongewenst zijn. Misschien was ik de laatste dagen onvoldoende actief als moderator, je mag me altijd een privebericht sturen als je stuitende topics tegenkomt die niet duidelijke spam zijn. Die laatste kun je beter gewoon reporten (alsjeblieft niet op reageren, maakt het modden alleen maar lastiger).

PS: Ze willen soms wel adverteren, maar bannerruimte is beperkt en huidige adverteerders zijn tevreden, verlengen, en durf ik ook echt aan te bevelen. :)
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.