verzend stickers

1
nu mijn webshop zo goed als klaar is moet ik nog verzend stickers hebben. waar kan ik het beste voor kiezen?
mijn pakketjes zijn klein en zullen er vaak maar 1 per klant zijn.
ik wil het wel professioneel aanpakken dus niet een a4 printen en dat op het doosje plakken.

ik zag bv een dymo labelwriter, maar jee, die kost ruim 100 Euri!
kan dit niet goedkoper? zijn er tips?

2
Stickervel kopen (a4 formaat, meestal +-12 stickers) bij de kantoorwinkel en gewoon uitprinten met je normale printer.

Zo'n vel is goedkoop en staat netjes.

Gr.

3
Hoi Ilona,

Zelf schrijf ik gewoon netjes met de hand op de enveloppen de adres gegevens van de klant. De enveloppe plak ik vervolgens op het pakket.
Ik vind dit veel persoonlijker dan een uitgedraaide sticker o.i.d.

Zo'n laberwriter is inderdaad best duur, en dan nog elke x die rolletjes die erin moeten.

Kijk, heb je gelijk 30 bestellingen op een dag kan je natuurlijk niet gaan zitten schrijven, maar voor mij (ook net gestart) een prima oplossing!

Succes
Diversitijd
Vintage, retro & Eigentijds!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: verzend stickers

5
Wij gebruiken altijd de vellen van ons eigen bedrijf!!

Zij bieden A4 papier met 1 of 2 etiketten er in verwerkt.

Zo kan je in 1 print het factuur als adres etiket afdrukken.

Moeite waard om eens te kijken, ziet er echt professioneel uit als er zo'n factuur bij zit.

Vaak al besteld, altijd netjes op tijd geleverd en goede geholpen.
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 06 juni 2011, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nick, welkom op ons forum. Graag niet doen alsof je klant bent bij een bedrijf die toevallig ook van jou is.

Re: verzend stickers

6
Ik gebruik wel een dymo label writer.

In het begin draaide ik de labels uit met de printer, maar nu zijn het er teveel geworden om met de printer uit te printen, het duurt te lang. Ok, de dymo is niet goedkoop, maar levert veel tijdswinst op.

De dymo is echt heel snel. En je kan adressen opslaan, als klanten weer terug komen is het alleen een kwestie van de naam opzoeken en klaar.

Maar, om mee te starten is een printer met labelvellen prima!

Succes.

Re:

7
Webshop_middelgroot schreef:Stickervel kopen (a4 formaat, meestal +-12 stickers) bij de kantoorwinkel en gewoon uitprinten met je normale printer.

Zo'n vel is goedkoop en staat netjes.

Gr.
Precies, dat is de beste en goedkoopste optie, je kan het gewoon thuis vanaf je inktjet printen!
http://www.stickerwinkel.com

Re: Re:

8
mderbane schreef:Precies, dat is de beste en goedkoopste optie, je kan het gewoon thuis vanaf je inktjet printen!
Wel de goedkoopste oplossing misschien, maar niet de beste. Op het gladde papier van een etiket gaat inkjet sneller smeren. En moet de postbode of pakketbezorger een paar meter door de regen, dan loopt de inkt bij inkjet eerder uit. Een goedkope zwart/wit-laserprinter klaart de klus sneller en beter.
StoreCore.io

Re: verzend stickers

9
En aangezien zwart/wit laser printers erg goedkoop zijn, en dat het printen ermee erg goedkoop is zou ik sowieso een zwart/wit laser printer aanschaffen. Mijn zwart/wit laser printer is bijna de beste aanschaf ooit :).

Ik merk dat veel webwinkeliers voor hun direct mailing en etiketten gebruik maken van onze gratis dienst http://www.etikettenprinten.nl. Misschien iets voor jou?

Re: verzend stickers

12
Hoi, nee, ik zie stiekeme ook niet zo....

Was bedoeld als tip, maar als mensen er aanstoot aan nemen zal ik deze niet meer geven. Oprechte excuses, verdien er niets aan, zelfs geen reclame inkomsten, en het is echt nooit mijn bedoeling om de grens op te zoeken van wat wel en niet mag op een forum.

Re: Re:

13
Ward schreef:
mderbane schreef:Precies, dat is de beste en goedkoopste optie, je kan het gewoon thuis vanaf je inktjet printen!
Wel de goedkoopste oplossing misschien, maar niet de beste. Op het gladde papier van een etiket gaat inkjet sneller smeren. En moet de postbode of pakketbezorger een paar meter door de regen, dan loopt de inkt bij inkjet eerder uit. Een goedkope zwart/wit-laserprinter klaart de klus sneller en beter.
Ik gebruik een zwart/wit-laserprinter om etiketten op een stickervel te printen, maar bij mij komen er grijze strepen op na meer dan 2 keer printen. Hierdoor moet ik na 2 keer printen het stickervel weggooien en na de 2e keer printen is het ook nodig om eerst een leeg a4 te printen om te voorkomen dat er strepen op de facturen komen.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: verzend stickers

14
Hoi,

Welk merk laserprinter en hoe oud is ie? Ik heb daar zelf geen last van. Heb zelf een Brother HL 2035.

Lukt het je om adressen te verzamelen? Dus dat je aan het einde van de dag alle etiketten in 1 keer print? Hoef je misschien minder weg te gooien. Of heb je vaste klanten, dat je je lege etiketten met hun adressen opvult of met afzender adressen van je eigen bedrijf?

Tenslotte, ik vind het vlekken van inkjetprinters wel meevallen. Heb ze onder de kraan gehouden en dan vlekt het iets, maar volgens mij is dat voor de postbezorging geen probleem. Printen met inkjet duurder, maar als jij met de laser ongebruikte etiketten moet weggooien dan valt dat kostenvoordeel weg.

Succes!

Re: verzend stickers

15
Van strepen op een laserprint hadden wij ook wel eens last, maar dat heeft meestal twee oorzaken: je moet etiketten gebruiken die speciaal bedoeld zijn voor laserprinters en om de zoveel duizend prints moet je het reinigingsmechanisme in sommige laserprinters schoonmaken/vervangen. Maar inderdaad: ik heb ook wel eens een laserprinter versneld afgeschreven omdat die zijn beste tijd had gehad.

Wat ook wel wil helpen, is de papierbaan rechter maken. Klepje aan de achterzijde van de laserprinter openen, of iets vergelijkbaars, zodat de etiketten in minder bochten door de printer gaan.

Nog een optie die soms helpt: gebruik niet de handmatige invoer voor losse vellen, maar doe de etiketvellen in de papierlade. Een (netwerk)printer met twee papierlades is daarvoor ideaal.

Mijn ervaring met inkjet is dat de inkt pas na enkele dagen echt goed droog en hard is. Bij sommige inkjetprinters moet je een print 10 minuten laten drogen, maar dat is onpraktisch als je het tempo erin wilt houden.
StoreCore.io

Re: verzend stickers

16
Ik gebruik de etikketen van de HEMA. Ze verkopen 1 soort etiketten ( 21 per vel )

Dit zijn exact dezelfde als Avery type: J8160. Alleen een stuk goedkoper.

Op Avery.nl kan je een sjabloon downloaden en gebruiken voor de Hema etiketten.

Werkt op zich prima en goedkoop.

Groetjes

Re: verzend stickers

17
etikettenprinten schreef:Hoi,

Welk merk laserprinter en hoe oud is ie? Ik heb daar zelf geen last van. Heb zelf een Brother HL 2035.

Lukt het je om adressen te verzamelen? Dus dat je aan het einde van de dag alle etiketten in 1 keer print? Hoef je misschien minder weg te gooien. Of heb je vaste klanten, dat je je lege etiketten met hun adressen opvult of met afzender adressen van je eigen bedrijf?
De printer is redelijk oud, het is een HP Laserjet 1012. Ik gebruik een compatible toner, misschien gaat het met een originele toner iets beter.

Ik was al van plan om een nieuwe printer te kopen zodra de toner leeg is. Voor de HP Laserjet 1012 is namelijk geen driver voor Windows 7.

Ik kan de etiketten aan het einde van de dag printen, maar ik heb nog niet genoeg bestellingen om geen etiketten weg te hoeven gooien.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: verzend stickers

18
Jeroen__ schreef:De printer is redelijk oud, het is een HP Laserjet 1012. Ik gebruik een compatible toner, misschien gaat het met een originele toner iets beter.
We hebben hier nog het zusje HP LaserJet 1022, dat in een hoek van het magazijn staat de verstoffen als "reservespeler" voor het geval we echt niet op een andere printer meer kunnen printen. Uit ervaring daarom (want ik verkoop geen printers): je zult blij worden van een nieuwer type. :D
StoreCore.io

Re: verzend stickers

19
Ik heb even gekeken op fora van de HP Laser 1012, maar krijg de indruk dat iedereen dit toch wel een goede printer vindt. Hij is inderdaad een aantal jaar oud. De Office Centre heeft vaak inruilaanbiedingen (nee, ik heb geen aandelen van Office Centre) en ik vind dat ze goed adviseren over printers.

Ik vermoed dat je etiketten speciaal voor een laserprinter moet gebruiken. Want de kans is dat etiketvellen anders na twee keer printen gaan krullen en dat de printer daardoor vastloopt.

Re: verzend stickers

20
etikettenprinten schreef: Ik vermoed dat je etiketten speciaal voor een laserprinter moet gebruiken. Want de kans is dat etiketvellen anders na twee keer printen gaan krullen en dat de printer daardoor vastloopt.
Ik heb goede stickervellen die geschikt zijn voor een laserprinter. Van krullen heb ik nog nooit last gehad, ook niet na 3 keer printen. Daar ligt het dus niet aan.

Het kost overigens niet zoveel om af en toe een paar stickers weg te gooien, dus voorlopig ga ik nog maar gewoon even door met de huidige printer en stickervellen.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten