Wij willen graag naast onze fysieke winkel ook diepvriesproducten gaan bezorgen bij de klant. Tot zo ver geen probleem, maar de vraag is, stel dat de klant het wil retourneren? Omdat ze bv het verkeerde product heeft besteld?
Wil nu in de condities zetten, dat er niet geruild of geretourneerd kan worden, maar mag dit wettelijk gezien?
Re: Diepvries producten
2Als het voedingsmiddelen zijn mocht het 5 jaar terug iig geweigerd worden. Hoe dat nu zit weet ik zo niet meer. Dit kun je uitzoeken natuurlijk. Genoeg te vinden hierover.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Re: Diepvries producten
3https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-aankopen
Je hebt geen bedenktijd bij:
-> Producten die snel kunnen bederven of een beperkte houdbaarheid hebben, zoals eten of bloemen.
Denk niet dat diepvries producten daar onder vallen, wegens de lange houdbaarheidsdatum, van soms enkele jaren.
Ik heb zojuist eens bij enkele concurrenten gekeken en heb niet direct één gevonden die geen producten terugneemt.
Je hebt geen bedenktijd bij:
-> Producten die snel kunnen bederven of een beperkte houdbaarheid hebben, zoals eten of bloemen.
Denk niet dat diepvries producten daar onder vallen, wegens de lange houdbaarheidsdatum, van soms enkele jaren.
Ik heb zojuist eens bij enkele concurrenten gekeken en heb niet direct één gevonden die geen producten terugneemt.
Re: Diepvries producten
4Mits op de juiste temperatuur opgeslagen....Stekske schreef: 06 december 2017 Denk niet dat diepvries producten daar onder vallen, wegens de lange houdbaarheidsdatum, van soms enkele jaren.
Juist omdat je niet weet of een product ontdooit is (geweest) lijkt me dit een legitieme reden om het retourneren uit te mogen sluiten op basis van houdbaarheid.
Bovendien zal het voor een consument lastiger zijn om bevroren producten te retourneren. Is volgens mij nog geen standaard dienst van PostNL

- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
Re: Diepvries producten
5Die reden zou je inderdaad kunnen aanhalen.
Naar mijn gevoel is het een twijfelgeval.
Naar mijn gevoel is het een twijfelgeval.
Re: Diepvries producten
6Een diepvriespizza die buiten de vriezer ligt bederft vrij vlotStekske schreef: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-aankopen
Je hebt geen bedenktijd bij:
-> Producten die snel kunnen bederven

Volgens mij kan je diepvriesproducten prima uitsluiten van de zichttermijn.
Re: Diepvries producten
7Uiteraard wel heel belangrijk om dit bij alle diepvriesproducten duidelijk te vermelden.
Maak er geen geheim van, dan zullen je klanten hier ook niet over vallen.
Hoe zorg je er zelf trouwens voor dat je het product gegarandeerd bevroren levert? Van welke dienst maak je gebruik?
Maak er geen geheim van, dan zullen je klanten hier ook niet over vallen.
Hoe zorg je er zelf trouwens voor dat je het product gegarandeerd bevroren levert? Van welke dienst maak je gebruik?
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Diepvries producten
8Wij gaan aan huis bezorgen, met een auto met koeling.
Daarnaast zijn we aan het kijken of we gebruik kunnen maken van dozen met daar in koudijs.
Iedereen bedankt voor de reacties!
Daarnaast zijn we aan het kijken of we gebruik kunnen maken van dozen met daar in koudijs.
Iedereen bedankt voor de reacties!
Re: Diepvries producten
9Zie overigens bij een grotere leverancier ook een uitzondering, denk dat ik het maar gewoon over ga nemen.
Retourneren:
Omdat de producten van TinLo BV bederfelijk zijn, is het niet mogelijk om producten terug te sturen. Het is belangrijk dat diepvriesproducten zo snel mogelijk na ontvangst in de diepvries worden gelegd.
Retourneren:
Omdat de producten van TinLo BV bederfelijk zijn, is het niet mogelijk om producten terug te sturen. Het is belangrijk dat diepvriesproducten zo snel mogelijk na ontvangst in de diepvries worden gelegd.
Re: Diepvries producten
10Diepvries producten kunnen weldegelijk snel bederven en hebben een beperkte houdbaarheid. De voornaamste weigeringsgrond zou echter (kunnen) zijn om hygiënische redenen.Stekske schreef: Je hebt geen bedenktijd bij:
-> Producten die snel kunnen bederven of een beperkte houdbaarheid hebben, zoals eten of bloemen.
Denk niet dat diepvries producten daar onder vallen, wegens de lange houdbaarheidsdatum, van soms enkele jaren.
Wijzelf nemen als bedrijf in diepvriesproducten overigens wel producten, of restanten daarvan, retour met terugbetaling van het volledig aankoopbedrag. Dit komt misschien twee keer voor per 125 bestellingen. Hoewel we ons hiertoe niet (bijzonder) verplicht voelen, denk ik dat het wel zinvol is om over na te denken of je voedings- en levensmiddelen wilt verkopen, die niet aan de (kennelijke) verwachting van de klant voldoen.