Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

4
Ik ben momenteel met dezelfde template aan het werken :-)

*Ik zou toch grotere en duidelijkere foto's gebruiken. (ook al bij de eerste fotoal en als je verder klikt, zou je best ook eerst een grotere foto zetten en daarna de lightbox eronder)

* misschien een mooiere header maken, ziet er uit als een header van 10 jaar geleden.

* ik zie niets over transportkosten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

8
Allemaal dank voor de reacties, ideal komt er ook nog op en inderdaad, het programma waar ik mee werk ga ik uiteindelijk wel upgraden, maar ik begin net eigenlijk.
Met deze informatie zal ik kijken wat ik er aan kan veranderen. Op dit moment werk ik met mijnwebwinkel 5, de gewone versie. Wanneer ik grote foto's gebruik zal ook de tekst over de afbeelding gaan vrees ik, maar ik werk zelf in IE8 dus zie alles goed. ik kan zelf ook nog even in firefox proberen maar daar was ik nog niet aan toe gekomen. de skin is inderdaad wat "kalm" om het maar zo te zeggen, maar uiteindelijk zal ik toch upgraden naar de pro versie ook om registreren met gebruikersnaam en wachtwoord te kunnen gebruiken.
Dus de skin, die kan wat mager ogen.
Wanneer je op bestelpagina 1 komt zie je informatie tarieven,
http://www.digiknal.nl/index.php?action ... en&lang=NL
hier kom je dan uit.
http://www.digiknal.nl/ http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

10
Digiknal schreef:Allemaal dank voor de reacties, ideal komt er ook nog op en inderdaad, het programma waar ik mee werk ga ik uiteindelijk wel upgraden, maar ik begin net eigenlijk.
Met deze informatie zal ik kijken wat ik er aan kan veranderen. Op dit moment werk ik met mijnwebwinkel 5, de gewone versie. Wanneer ik grote foto's gebruik zal ook de tekst over de afbeelding gaan vrees ik, maar ik werk zelf in IE8 dus zie alles goed. ik kan zelf ook nog even in firefox proberen maar daar was ik nog niet aan toe gekomen. de skin is inderdaad wat "kalm" om het maar zo te zeggen, maar uiteindelijk zal ik toch upgraden naar de pro versie ook om registreren met gebruikersnaam en wachtwoord te kunnen gebruiken.
Dus de skin, die kan wat mager ogen.
Wanneer je op bestelpagina 1 komt zie je informatie tarieven,
http://www.digiknal.nl/index.php?action ... en&lang=NL
hier kom je dan uit.
Dat de tekst over het plaatje gaat heeft ermee te maken dat de hoogte van de blokken niet goed ingesteld is. Kijk bij eigenschappen 2/6 en dan instellingen :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

13
PeterPastoor schreef:Zal het bij Firefox ook wel goed zijn.
Ziet er nu in Firefox inderdaad beter uit.

Kijk echter nog eens goed naar je propositie. Onder de naam Digiknal.nl breng je vooral een ‘knalkorting’ onder de aandacht ... van maar 7%. Is dat nu wel zo'n goede insteek? Prijsvechters stunten vrijwel altijd met kortingen van tientallen procenten. Of ze doen tijdelijk de btw cadeau, maar dan is dat nog steeds een bijna drie keer zo hoge korting.

Daarnaast geef je één koper per week 5% extra korting. Ook wat magertjes.
StoreCore.io

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

14
Ik denk dat de hele insteek verkeerd is, maar dat is bij 150.000 andere shops ook zo. 'Ik ga een shop beginnen, maar het mag niks kosten, dus dan maar geen mooie site en functionaliteit.' Pas als er geld binnen komt: 'Nu maar eens wat verbeteren'.
Het effect is dan wel dat mensen die in het begin eens op je site zijn geweest wellicht dus nooit meer terug komen. Ik zelf heb dat heel sterk, als ik ergens een flut site zie zal ik die in andere zoektochten nooit meer aanklikken.

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

15
Max24 schreef:Lelijke webwinkel, geen uitnodigende header, kaal en komt totaal niet professioneel over. Klinkt misschien hard wat ik zeg, maar ik baal ervan dat mensen halve webshops opzetten ;)

Een van de beste tips die ik kan geven is; Kijk naar GROTE webwinkels qua design/styling etc
Aangezien ik er net mee begin en geen bodemloos budget heb ben ik dus begonnen in inderdaad niet zulke dure software zoals dreamwaever, misschien in de toekomst.
Meesleepbeest schreef:Ik denk dat de hele insteek verkeerd is, maar dat is bij 150.000 andere shops ook zo. 'Ik ga een shop beginnen, maar het mag niks kosten, dus dan maar geen mooie site en functionaliteit.' Pas als er geld binnen komt: 'Nu maar eens wat verbeteren'.
Het effect is dan wel dat mensen die in het begin eens op je site zijn geweest wellicht dus nooit meer terug komen. Ik zelf heb dat heel sterk, als ik ergens een flut site zie zal ik die in andere zoektochten nooit meer aanklikken.
Dus bij de eerste blik noem je het een flutsite omdat ik geen dure software tot mijn beschikking heb.
En dat je er waarschijnlijk in de toekomst nooit meer heen zal surfen.
Dat is wel hard inderdaad, omdat het verder helemaal werkt.
Mijn producten zijn ook niet zo duur, en geld kan je uitgeven wanneer je dat er mee verdient hebt.
Maar als ik jou woorden zo zie dan zal dat nooit gebeuren, ik zal uiteraard wat proberen zover het in mijn mogelijkheden ligt om het te verbeteren, maar alles werkt wel goed.
Ward schreef:
PeterPastoor schreef:Zal het bij Firefox ook wel goed zijn.
Ziet er nu in Firefox inderdaad beter uit.

Kijk echter nog eens goed naar je propositie. Onder de naam Digiknal.nl breng je vooral een ‘knalkorting’ onder de aandacht ... van maar 7%. Is dat nu wel zo'n goede insteek? Prijsvechters stunten vrijwel altijd met kortingen van tientallen procenten. Of ze doen tijdelijk de btw cadeau, maar dan is dat nog steeds een bijna drie keer zo hoge korting.

Daarnaast geef je één koper per week 5% extra korting. Ook wat magertjes.
De kortingen van 30% die je bedrijven ziet geven is niet doorlopend.
En op bepaalde producten waar je zulke kortingen krijgt is op die voorraad al goed verdient.
mijn korting van 7% is standaard op alle producten en niet tijdsgebonden.
Dus wanneer jij een folder ontvangt en op de voorkant 30% korting ziet is dat niet op alle producten altijd.
Dus reken dan maar uit.
Wel is inderdaad alles blauw wit en zou ik wat aan dat beeld kunnen doen, en dure software kopen is toch echt iets voor de toekomst, je moet toch ergens beginnen nietwaar?
Maar ik krijg van kennissen wel positieve reacties ook al is de software waar de webwinkel in is gemaakt niet zo duur en flitsend.
Maar toch bedankt voor de reacties, ik kan er wel weer wat mee doen.
Binnenkort trouwens een keurmerk en ideal die er aankomende weken bij komen.
En alle gegevens worden https versleutelt verstuurd met een beveiligingscertificaat.
http://www.digiknal.nl/ http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

16
Digiknal schreef:Dus bij de eerste blik noem je het een flutsite omdat ik geen dure software tot mijn beschikking heb.
En dat je er waarschijnlijk in de toekomst nooit meer heen zal surfen.
Dat is wel hard inderdaad, omdat het verder helemaal werkt.
Mijn producten zijn ook niet zo duur, en geld kan je uitgeven wanneer je dat er mee verdient hebt.
Maar als ik jou woorden zo zie dan zal dat nooit gebeuren, ik zal uiteraard wat proberen zover het in mijn mogelijkheden ligt om het te verbeteren, maar alles werkt wel goed.
Ten eerste heb ik niet gezegd dat jouw site een flut site is, maar dat dit effect wel bij mensen optreed. En of een site er goed of niet goed uit ziet beslissen mensen binnen de 5 seconden. Of je site nu goed werkt of niet, de mensen zijn dan al weg! De werking is dus irrelevant, dat speelt pas als je de aandacht van je bezoeker hebt.
En aangezien er, uit mijn hoofd, meer dan 22.000 webshops zijn in ons kleine landje, je makkelijker potentiële klanten verlies dan erbij krijgt als het er niet goed uit ziet. En als een klant elders tevreden is zal die eerder daar terug keren dan weer jouw shop bezoeken om te kijken of het nu wel wat is. Dat is gewoon realiteit. Je kan het niet vergelijken met een winkelstraat, omdat je dan vanzelf ziet dat iets verandert omdat je er langs loopt. Met een webshop moet iemand eerst klikken, en als ze al weten wat er achter de klik zit en dat bevalt ze niet dan zullen ze niet nogmaals klikken.
Verder ben ik hier om je op weg te helpen, en zoals al vaker vermeld, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Dus ja, ik kan hard overkomen.
Ook heb je helemaal geen dure software nodig om een mooie site te maken, je kan gewoon gebruik maken van een huurschop en een bewerkingsprogramma, etc. Een mooi feedback voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de MyShabby shop. Gewoon een huurshop, maar met oog voor detail en sfeer. Maar dat is gewoon met goedkope en gratis programma's te maken.
En je moet, denk ik zo, ook in je achterhoofd houden dat het soms ook helemaal niet uit maakt wat jij of ik mooi vinden en verwachten van jouw shop maar wat jouw klant mooi vind en verwacht van jouw shop. Als je die verwachtingen waar maakt verkoop je vanzelf wel.

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

17
digiknal, ik ben toevallig met dezelfde template bezig.
Misschien zou het beter zij als je max 3 artikelen langs elkaar zet en dan deze wat groter maakt.
Nu heb je er 4 langs elkaar en deze zijn dan wel echt heel klein.
Mensen kopen meestal niets, als ze geen details op de foto kunnen zien.

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

18
veke schreef:digiknal, ik ben toevallig met dezelfde template bezig.
Misschien zou het beter zij als je max 3 artikelen langs elkaar zet en dan deze wat groter maakt.
Nu heb je er 4 langs elkaar en deze zijn dan wel echt heel klein.
Mensen kopen meestal niets, als ze geen details op de foto kunnen zien.
Dank je veke voor de tip. Ik heb zelf grote monitors maar goed dat je het zegt.
ben je met dezelfde bezig? wat leuk. amerikaansewinkel ook zag ik, die heeft de pro versie.
Ik ga nog wel over op de pro versie maar dat is een tweede proriteit, eerst moet het begin er zijn, en dat is er sinds afgelopen week.
Als ik ergens op internet ga winkelen is voor mij het belangrijkste of het betrouwbaar is, maar zo te lezen willen sommige mensen ook mooi in het oog springend beeld.
Ik koop iets als ik iets nodig heb en kijk dan naar https en keurmerken.
In bepaalde velden in het programma kan je ook html code's invoeren, maar dat is wel aardig wat werk, ook omdat er in het programma zelf geen html editor aanwezig is.
Ik gebruik de gewone versie van mijnwebwinkel5.
http://www.digiknal.nl/ http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

21
Digiknal schreef:
PeterPastoor schreef:Hij is bezig met dezelfde template. Ook mww maar ook zelfde template. Wij hebben andere template :)
Kan je onderbouwen wat je precies bedoelt?
Er werd gezegd dat jij en iemand anders met dezelfde template bezig was en toen zei je dat ik dat ook was. Maar ik ben met een andere template bezig. :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

22
Digiknal schreef:maar zo te lezen willen sommige mensen ook mooi in het oog springend beeld.
Het is niet zo dat ik dat zelf bedacht heb ofzo, maar het is een algemeen gegeven dat mensen binnen 3-5 seconden beslissen of ze je site wat vinden of niet. Oftewel het uiterlijk is het eerste wat telt. Later speelt de techniek pas.

Hier 1 van de vele site die daar over gaan: http://www.webwinkelblog.nl/terugdringe ... ouncerate/

Wat je hier verder voor conclusie uit trekt mag je zelf weten, maar ik blijf bij mijn standpunt in ieder geval.

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

23
Wel is het natuurlijk zo dat je als prijsvechter misschien beter af bent met de look and feel van een Aldi of Lidl dan de luxe uitstraling van een Albert Heijn. Ook het visuele ontwerp is een marketinginstrument dat je gericht inzet om een webwinkel te positioneren.
StoreCore.io

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

24
Daar ben ik het natuurlijk ook wel mee eens, Ward. Het hoeft niet te flashen of de allermooiste te zijn, maar het moet nu ook weer niet afschrikken. De huidige look past al wel veel beter dan wat er eerst op zat, vind ik. En gaat dus zeker de goede kant op. Nu nog de 'knal' korting ergens in terug laten komen 8)

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

25
Meesleepbeest schreef:Daar ben ik het natuurlijk ook wel mee eens, Ward. Het hoeft niet te flashen of de allermooiste te zijn, maar het moet nu ook weer niet afschrikken. De huidige look past al wel veel beter dan wat er eerst op zat, vind ik. En gaat dus zeker de goede kant op. Nu nog de 'knal' korting ergens in terug laten komen 8)
Ik heb de knalkorting van 7% even uitgevinkt :)
Deze look is inderdaad wat voller in aanzicht, maar wat me stoorde bij de vorige was dat het zoekvenstertje er zo onbeholpen bijstond.
Ik heb in onderdeel marketing trouwens een onderzoek als link neergezet waarin naar voren komt dat mensen die winkelen op internet toch zich meer ergeren aan andere punten. maar tuurlijk is het leuk als het er goed uitziet. Wat wel belangrijk is dat mensen niet hoeven te zoeken naar waar ze moeten klikken denk ik, want ik zie wel eens webwinkels dan moet je echt zoeken naar de knoppen.
Afbeelding
http://www.digiknal.nl/ http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

28
veke schreef:digiknal, ik zou toch betere foto's maken.
Niemand gaat 150 euro betalen voor een boodschappentas (Go Up lila) als er alleen maar 1 kleine foto van is.
Dus grote foto + detailfoto's
Ik zal eens kijken of ik meer foto's kan vinden.
Aangezien Go Up lila een dropship product is die ik bij mijn groothandel online van de site heb gehaald.
Maar ik zal er eens naar zoeken, aangezien op de website van deze groothandel alleen deze foto stond.
Ik heb even gekeken op andere webwinkels waar deze te koop is en daar staat ook 1 foto, dus is dat ook hetzelfde. Ook kan je op de kleine afbeelding klikken om de afbeelding te vergroten.
Als mensen daardoor dus het niet kopen, dan zullen ze die dus nergens online kopen.
Ik keek net op een site in duitsland die alleen maar deze producten verkopen, en met de go two 10 euro duurder is dan die van mij.
De plaatjes zijn wat mij betreft wel duidelijk, maar ik heb ook een grote monitor.
Ik werk op 26 inch en 32 inch monitors.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je op een laptop surft met een 15 inch monitor dat dan alles kleiner wordt. maar dat is niet alleen bij digiknal dan zo, maar op alle sites.
Ook kan je begrijpen dat wanneer iemand op een mobieltje dit soort sites bekijkt dat alles nog kleiner wordt. Dus die zaken moet je ook in de gaten houden veke, omdat dat niet meer te pijlen is dan.
http://www.digiknal.nl/ http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

29
Een paar dingen die me opvallen:
1. Ik zie verschillende lettertypes en -groottes. Probeer 1 lettertype aan te houden, anders oogt het erg rommelig
2. Als ik je homepage bezoek, heb ik geen flauw idee wat je aanbiedt. Ik kan je assortiment niet echt plaatsen (bureaustoel naast een statief...... :S )
3. Bij contact staat een adres digiknal@live.nl. Ik neem aan dat je inmiddels wel info@digiknal.nl hebt. Zo niet, heel gauw aanvragen. digiknal@live.nl is ook geen klikbaar adres.
4. Telefonisch contact is alleen mogelijk tussen 12.00 en 16.00 uur. HHmmmm... hier zou ik als consument mijn twijfels bij hebben, maar vooruit.
5. Overal de datum en tijd weergeven vind ik persoonlijl overbodig en zelfs irritant.
6. Je bent over je hele site niet consequent met hoofdletters. Messenger, Digiknal zijn eiegen namen, dus hoofdletter. Maar het komt op mee plaatsen voor (begin van een zin, categorien)
7. Ik heb eindelijk je adres gevonden! Daarvoor moest ik wel naar je Algemene Voorwaaden gaan. Overigens staat er geen woonplaats bij (ook bij je AV weer verschillende lettertypes).
8. Het kan aan mijn browser liggen (IE 7) maar als ik op je AV klik zie ik nog maar 3 producten staan. De rest is weg...... :S

Succes verder!

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

30
Cactus77 schreef:Een paar dingen die me opvallen:
1. Ik zie verschillende lettertypes en -groottes. Probeer 1 lettertype aan te houden, anders oogt het erg rommelig
2. Als ik je homepage bezoek, heb ik geen flauw idee wat je aanbiedt. Ik kan je assortiment niet echt plaatsen (bureaustoel naast een statief...... :S )
3. Bij contact staat een adres digiknal@live.nl. Ik neem aan dat je inmiddels wel info@digiknal.nl hebt. Zo niet, heel gauw aanvragen. digiknal@live.nl is ook geen klikbaar adres.
4. Telefonisch contact is alleen mogelijk tussen 12.00 en 16.00 uur. HHmmmm... hier zou ik als consument mijn twijfels bij hebben, maar vooruit.
5. Overal de datum en tijd weergeven vind ik persoonlijl overbodig en zelfs irritant.
6. Je bent over je hele site niet consequent met hoofdletters. Messenger, Digiknal zijn eiegen namen, dus hoofdletter. Maar het komt op mee plaatsen voor (begin van een zin, categorien)
7. Ik heb eindelijk je adres gevonden! Daarvoor moest ik wel naar je Algemene Voorwaaden gaan. Overigens staat er geen woonplaats bij (ook bij je AV weer verschillende lettertypes).
8. Het kan aan mijn browser liggen (IE 7) maar als ik op je AV klik zie ik nog maar 3 producten staan. De rest is weg...... :S

Succes verder!
Dank je voor je feedback.
Dus te vaak de tijd en de datum kan wat irritant zijn, ok ik zal er rekening mee houden.
Lettertypen en de grootte er van ben ik inderdaad nog mee bezig, ik moet nog meer veranderen aan mijn css bestand, ben nog niet helemaal klaar daarmee.
Bedoel je met AV algemene voorwaarden? dat je er op klikt en dan nog maar 3 producten ziet?
Dat zie ik hier niet terug, en alle producten die ik verkoop zijn inderdaad niet allemaal aan elkaar gerelateerd, maar het is de bedoeling in de toekomst meer producten aan te gaan bieden, dus ik denk ook wel dat die structuur uiteindelijk wel gaat veranderen.
Nu heb ik deze producten uitgezocht om te beginnen zeg maar.
Over het e-mail adres, wanneer iemand iets besteld krijgen ze automatisch een bericht van het e-mail adres, maar bellen heb ik er bij staan in geval van nood. het is wel de bedoeling dat mensen via mail reageren, maar dan toch die mogelijkheid hebben, dus min of meer wou ik de mogelijkheid om telefonisch te reageren niet helemaal uitsluiten.
http://www.digiknal.nl/ http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/