Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

31
Ja, AV zijn de Algemene Voorwaarden. Gister zat ik achter mijn laptop, vandaag achter een pc (IE 8). Nu zie ik inderdaad wel alle producten. Zal wel een foutje bij mij zijn.

Een van de grootste drempels die je van een potentiële klant moet winnen is vertrouwen. Daarom zijn je adresgegevens zo belangrijk. Ik zou zelf nooit zo snel iets kopen bij een webwinkel waar ik geen gegevens kan vinden.....

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

32
Cactus77 schreef:Ja, AV zijn de Algemene Voorwaarden. Gister zat ik achter mijn laptop, vandaag achter een pc (IE 8). Nu zie ik inderdaad wel alle producten. Zal wel een foutje bij mij zijn.

Een van de grootste drempels die je van een potentiële klant moet winnen is vertrouwen. Daarom zijn je adresgegevens zo belangrijk. Ik zou zelf nooit zo snel iets kopen bij een webwinkel waar ik geen gegevens kan vinden.....
Dat is inderdaad waar, en ik denk ook dat ik de AV die nu in de voet staat binnenkort naar het menu aan de zijkant verplaats, dan valt dat meer in het oog.
Ik ben ook nog aan het sleutelen in het css bestand en dat is ook nog wel wat werk.
Mijn css bestanden kan ik gemakkelijk bewerken in frontpage alleen als ik een voorbeeld wil zien moet ik in mw5pro wel opnieuw de layout instellen en een publicatievoorbeeld openen om de resultaten te kunnen zien van wijzigingen.
Maar uiteindelijk met de grootte van afbeeldingen en tekst is het toch afhankelijk van beeldschermresoluties die degene gebruikt die aan het surfen is.
De huidige websites vallen allemaal al buiten het 600x800 scherm en die lage resoluties zijn niet meer echt van deze tijd.
Maar uiteraard kunnen mensen met zoomen in browsers en beeldschermresoluties aanpassingen dat zelf instellen.
http://www.digiknal.nl/ http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

34
Wordt steeds mooier :)

Wel is het zo dat de site op een 1024 monitor gecrunched wordt en bijvoorbeeld de 'Meer info' knoppen niet meer in 1 lijn staan.

Wellicht ook een idee om de site gewoon standaard in het midden uit te lijnen, dat past ook beter met de header.

Je header is ook niet aanklikbaar.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

36
Meesleepbeest schreef:Wordt steeds mooier :)

Wel is het zo dat de site op een 1024 monitor gecrunched wordt en bijvoorbeeld de 'Meer info' knoppen niet meer in 1 lijn staan.

Wellicht ook een idee om de site gewoon standaard in het midden uit te lijnen, dat past ook beter met de header.

Je header is ook niet aanklikbaar.
Ik heb zelf geen 1024 monitors, maar ik begrijp is dat dus niet om aan te zien lijkt me op een 1024 monitor.
Mijn moeder zit zelfs nog op 600x800, daar valt gewoon een deel van de site buiten beeld maar wordt niks "gecrunched", wel heb ik dat ook als ik het scherm van mijn browser in de breedte kleiner maak, ik zie dan ook de knoppen in het menu een beetje raar staan, dat is denk ik hetzelfde effect dan.
Maar daar heb ik in het programma waar ik de winkel in maak niet zoveel invloed op.
Maar wat gebeurt er als je op zo'n monitor je browser op 75% zet?
Naar ik aanneem dat op 100% weergave alles wel groot in beeld is op een 1024 beeldscherm resolutie. Mijn header is denk ik ook niet aanklikbaar te krijgen, maar ik zal eens kijken of daar een mogelijkheid voor is.
Ik zou dat misschien in het CSS bestand kunnen doen.
Ward schreef:Misschien een beetje té mooi zelfs: de omlijsting glimt en glittert nu zó hard, dat de producten daarbij in negatieve zin afsteken als mat, saai, smakeloos, onaantrekkelijk, geef het maar een naam.
En inderdaad ward, ik ben nog bezig om een achtergrond afbeelding te gaan gebruiken.
Inderdaad om dat grote witte vlak te doorbreken. wel hoop ik dat dan de inlaad tijd voor de site niet al te traag wordt.
Dus verder vinden jullie het wel mooi, dat is leuk om te lezen.
Uiteraard kunnen smaken daar in altijd wel verschillend zijn, ik zal dat witte vlak eens aanpakken, dank voor de feedback.
http://www.digiknal.nl/ http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

37
Er zitten in de winkelwagen nog wel wat verbeterpuntjes:
Bezorging €4.50 vanaf €100,- geen bezorgkosten


Betaalmethode:
1 Vooruitbetaling via bank (geen betalingskosten)
2 iDEAL (geen betalingskosten)
Ik zou die 'geen bezorgkosten boven de 100 euro' niet daar neerzetten, dat kan verwarring veroorzaken. EN ten tweede vinden klanten het logisch dat er 'geen betalingskosten' zijn voor IDEAL en overmaken. Dus dat lijkt me nogal vanzelfsprekend.

Wat ik wel mis is een manier om achteraf te betalen, dat is toch wettelijk verplicht..!? er is daar volgens mij een heel groot topic over bij 'Veiligheid & Betalen'

Misschien herhaal ik wel dingen, heb niet heel je topic gelezen.
http://www.seebuyplay.nl

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

38
Ruudd schreef:Er zitten in de winkelwagen nog wel wat verbeterpuntjes:
Bezorging €4.50 vanaf €100,- geen bezorgkosten


Betaalmethode:
1 Vooruitbetaling via bank (geen betalingskosten)
2 iDEAL (geen betalingskosten)
Ik zou die 'geen bezorgkosten boven de 100 euro' niet daar neerzetten, dat kan verwarring veroorzaken. EN ten tweede vinden klanten het logisch dat er 'geen betalingskosten' zijn voor IDEAL en overmaken. Dus dat lijkt me nogal vanzelfsprekend.

Wat ik wel mis is een manier om achteraf te betalen, dat is toch wettelijk verplicht..!? er is daar volgens mij een heel groot topic over bij 'Veiligheid & Betalen'

Misschien herhaal ik wel dingen, heb niet heel je topic gelezen.
Dank je voor je feedback,
Ik zal deze zaken wat er nu staat even aanpassen, dank je.
En over achteraf betalen lees ik ook dat er vele kleine beginnende webwinkels kapot gaan aan wanbetalers die kopen terwijl ze in de schuldsanering zitten, en ik zie meer webwinkels die dat niet gebruiken.
Mocht ik me niet aan mijn afspraken van de overeenkomst houden hebben consumenten veel middelen om het via keurmerk en consuwijzer aan te kaarten, maar als iemand die niet betaald en het niet kan betalen bij mij besteld via achteraf betalen en een deurwaarder moet er uiteindelijk een rechtzaak van maken, dan moet ik de kosten betalen in eerste instantie (griffierechten)
Uiteraard beschermt de wet op die manier consumenten tegen louche webwinkels.
Maar veel bij veel webwinkels is het zo dat ze die mogelijkheid bieden, maar niet reageren daarop (slechte ervaringen) dus ze zetten het als betaalmogelijkheid op hun site maar doen niks als iemand op die manier besteld.
en kijk maar naar bol.com, die leveren ook alleen bij vooruitbetaling.
Ik hoorde onlangs dat er een bank is in zweden of noorwegen die betaling achteraf regelen, en dan de hele incasso voor hun rekening nemen, maar die schijnen nogal agressief achter het geld aan te gaan bij wanbetalers.
en ik ben maar een klein webwinkeltje, en geniet verder weinig bescherming tegen het soort mensen die in schuldsaneringen zitten en op die manier spullen betsellen waar je uiteindelijk naar je centen kan fluiten.
En zo'n rechtsbijstandsverzekering is me op het moment ook nog te prijzig.
Ik bied de consument alle mogelijkheden over mij te klagen mocht ik me niet aan de afspraak houden. en op gebied van veiligheid heb ik alles voor elkaar.
Aangezien ik niet aan dat soort lieden al op voorhand wil sneuvelen heb ik het zo gedaan.
Want van kale kippen kan je niet plukken, en dat er op die manier van mij gestolen wordt, ik kan het er wel neerzetten en dan gewoon niet leveren zoals veel webwinkels dat doen, dat doe ik wanneer men mij er op aanspreekt, dan willen ze het zo.
Dus vandaar dat ik het zo doe.

Trouwens, bedankt voor de tip om even in die topic te kijken, ik kan onder rembours er wel op knallen, daar moeten ze dan wel het volle pond voor betalen, dan heb ik in ieder geval die verplichte mogelijkheid,
erg bedankt voor de tip.
http://www.digiknal.nl/ http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

39
Net deed die multi-kleurige achtergrond het bij mij (nog?) niet, dat is echt veel te veel.
Tevens schuift de achtergrond niet mee op een breedbeeld monitor.
Ik zou deze wit houden of een zeer zachte tint gebruiken.

Die verkleurende menu balk is ook te veel. (te snel gekeken net en was me nog niet opgevallen)

Het zware blauw over de hele site vervangen door wit maakt het geheel vast wat frisser en zoals Ward terecht opmerkte komen de producten dan meer tot hun recht.

De term K.I.S.S. toepassen is nog niet zo verkeerd in deze :wink:

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

40
Meesleepbeest schreef:Net deed die multi-kleurige achtergrond het bij mij (nog?) niet, dat is echt veel te veel.
Tevens schuift de achtergrond niet mee op een breedbeeld monitor.
Ik zou deze wit houden of een zeer zachte tint gebruiken.

Die verkleurende menu balk is ook te veel. (te snel gekeken net en was me nog niet opgevallen)

Het zware blauw over de hele site vervangen door wit maakt het geheel vast wat frisser en zoals Ward terecht opmerkte komen de producten dan meer tot hun recht.

De term K.I.S.S. toepassen is nog niet zo verkeerd in deze :wink:
Hoi meesleepbeest,
Even iets uit de wereld helpen in je termen over breedbeeld monitor en 1024 monitor,
welk besturingssysteem gebruik je?
Windows xp, vista of 7? of een andere?
en gebruik je een laptop?
Waar je het steeds over hebt is je monitor, maar het gaat er om hoe jij je beeldschermresolutie hebt ingesteld in de beeldscherminstellingen in je besturingssysteem.
Want wat voor monitor je ook hebt, als je je beeldschermresolutie hebt ingesteld op bijvoorbeeld 800x600, dan zal het er niet uitzien.
Op de onderstaande afbeelding zie je internet explorer geopend en die heb ik daar verkleint tot een breedte van 1009 pixels, en alles is dan nog te zien.
Dus het lijkt me sterk dat als jij je beeldscherm resolutie op 1024 hebt en je browser gemaximaliseerd hebt geopend je problemen ondervindt.
Afbeelding


Wel hou ik de menubalk stil haha, inderdaad een beetje te veel.
Dan inderdaad in sommige gevallen een kiss geven haha.
http://www.digiknal.nl/ http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

41
om 800x600 zou ik me ook geen zorgen maken, het percentage wat dit nog gebruikt is erg minimaal.

Ik heb even 2 screenshots gemaakt van beide monitoren. Ik heb hier meerdere pc's met
meerdere monitoren en de zoomstand is uiteraard normaal in de browser. Ik zit natuurlijk niet op
1 monitor verschillende resoluties uit te testen :lol:

In beide gevallen XP met FireFox op normale pc's.

Je ziet op het breedbeeld scherm dat de achtergrond er niet uit ziet. Je kan beter je site niet
mee laten rekken en gewoon netjes in het midden houden onder je header afbeelding. Dit is
gewoon lelijk nu. Je hebt wel de achtergrond aangepast, want gisteren zat het paarse stuk links
van de multicolor achtergrond en nu zit die dus rechts.

Op de 1024 monitor past het scherm gewoon niet, die is te breed, zie scrollbalk onderin. En het
crunch effect treed alleen hier dus op.

In wezen is het dus gewoon een ontwerpfout? Omdat je dus uit gaat van een schermbreedte
van 1009 pixels? Je moet van de 1024pixels ongeveer 30 pixels afhalen vanwege de scrollbalk.
Dan kom je dus op iets van 994 pixels uit en niet meer. Ik kan me scherm nog wel veel kleiner
zetten en dan passen ook alle producten er nog op, maar zo werkt dat natuurlijk niet. Netjes
gezien moet je gewoon zorgen dat je op een 1024 monitor die scrollbalk niet krijgt.

XP - FireFox - 1024x768
Afbeelding


XP - FireFox - 1920x1080
Afbeelding

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

42
Ah kijk nu wordt het me het 1 en ander duidelijk.
Ik zie dat er 1 parasol bij 1024 uitsteekt.
Dank je voor die laatste afbeeldingen, en ik heb de header op center gezet nu, die stond inderdaad op left.
Het zit m in die ene parasol, de rest blijft inderdaad binnen het kader.
Ok, ik zal daar werk van maken, dank je voor de duidelijke feedback meesleepbeest.
Je bent er maar druk mee he :lol: om me het duidelijk te maken? omdat ik nu zelf ff gekeken heb door mijn resolutie op 1024 te zetten.
Het kwam denk ik door de spraak verwarring, omdat ik dan in beeldscherm resoluties praat, en jij het woord monitor gebruikte, maar dat heeft misschien te maken met het feit dat ik eigenlijk bijna alles van windows weet en dan praat in andere termen.
Bedankt dat je het geduld had om het zo uit te leggen, ik zal die parasols ff anders neerzetten, dan zal ook in de breedte met een beeldschermresolutie (1024 monitor zoals jij het beschreef) ook beter uit komen.
http://www.digiknal.nl/ http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

45
Digiknal schreef:Over het e-mail adres, wanneer iemand iets besteld krijgen ze automatisch een bericht van het e-mail adres, maar bellen heb ik er bij staan in geval van nood. het is wel de bedoeling dat mensen via mail reageren, maar dan toch die mogelijkheid hebben, dus min of meer wou ik de mogelijkheid om telefonisch te reageren niet helemaal uitsluiten.
Je onderschat de meerwaarde van direct telefonisch contact met klanten. Dat is er niet slechts voor noodgevallen: het verhoogt je serviceniveau enorm en is een waardevol verkoopinstrument.

Je kunt bijvoorbeeld tien keer in koeienletters op je site zeggen dat je iets op voorraad hebt, maar dan nog zullen kopers vaak telefonisch om een bevestiging vragen. "Hebben jullie dit artikel inderdaad nog op voorraad? Okay, dan plaats ik nu meteen een bestelling!"
StoreCore.io

Re: [www.digiknal.nl] Nieuwe webwinkel

46
OK Ward, dank je voor deze feedback, ik zal de tijden van telefonisch contact weg halen zodat ze altijd kunnen bellen. Aangezien ik de producten die buiten de dropship producten vallen zelf op voorraad heb en mijn leverancier dropship producten zeer snel levert zal het geen probleem zijn snel te leveren. Uiteraard kan het natuurlijk altijd gebeuren dat er op een dag misschien meer producten betseld worden dan er in voorraad zijn, mocht dat het geval zijn zal ik de voorraden op de site gaan tonen.
De huidige leveranciers die ik tot nu toe heb leveren zeer snel.
Ik had laatst wel een leverancier die mij te traag leverde, daar neem ik dan afstand van, daar moest ik eens 2 weken wachten op een bestelling omdat die het zelf nog moest bestellen ergens in duitsland, en op die manier zaken doen is me dan te langzaam. gelukkig koop ik daar alleen partijen van kleinere producten waarvan de voorraad niet zo heel snel slinkt.
Maar ik ben nog van plan een page te gaan wijden aan de werkwijze, die helder en transparant moet blijven wat mij betreft.
Toch zie ik hier vaak wel goeie en bruikbare feedback, fijn dat jullie er zijn :wink: .
http://www.digiknal.nl/ http://init-sturen-windowsxp.blogspot.com/