TNT naar Belgie duurder met parcelware dan Dig.postzegel

1
Hallo,
Miscchien dat iemand hier advies kan geven.
Wij zijn contractklant bij TNT en verzenden ongeveer 80-100 pakketten naar Belgie dit jaar.
90% van de pakketten hebben een gewicht niet zwaarder dan 2kg. Nu betaal ik met de digitale postzegel met track&trace voor een pakket van 2 kg 13eur (zonder Track&trace 8,69) Welnu wanneer ik hetzelfde pakket verwerk met parcelware betaal ik 14,46 per pakket plus een toeslag van 0,92 p/kg is dus 16,30eur (verschil van bijna 13%) Omdat ik dit een vreemde situatie vind heb ik contact gezocht met TNT zij antwoorden het volgende:
TNT Pakketservice wordt pas goedkoper indien er meer verzonden word op jaar basis. Natuurlijk is dit kanaal ingericht op grotere hoeveelheden pakketten die verzonden worden.
Het TNT Pakketservice distributie kanaal is goedkoper indien het een business klant betreft die grotere oplages verzend. TNT Pakketservice klanten hebben ook bijvoorbeeld een accountmanager vanaf 100 pakketten op jaar basis.
Deze kosten komen er uit indien er meer verzonden wordt en de prijs daardoor verlaagd kan worden.
Kortom ze willen de prijs niet aanpassen.en zoeken wij een alternatief voor verzending naar Belgie.

Re: TNT naar Belgie duurder met parcelware dan Dig.postzegel

2
Je vergeet wel dat je veel meer gemak heb van die iets duurdere verzendservice. Je vergelijk nu alleen op prijs en bestemming van het pakket. Je vergelijk niet de automatische email naar jouw klant met de track & trace codes, het gemakt van direct het adres en barcode kunnen printen, mooie maandelijkse factuur, digitaal bestand met verzonden pakketten en bijbehorende traceer codes.

Of die voordelen opwegen tegen de hogere prijs, dat moet je natuurlijk voor je zelf bepalen. Maar vergeet die punten niet, want dat zijn wel zaken waar je als webwinkelier en jouw klant blij van worden!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

6
Hoi Silvester,

Wij Sira Logistics hanteren tarieven t/m 3 kg, t/m 15 kg en t/m 32 kg. Omdat veel producten van jullie t/m 2 kg zijn kunnen jullie tariefsmatig heel goedkoop naar België versturen. Omdat wij de markt niet willen bevuilen zal ik hier geen tarieven afgeven maar als er eventuele interesse is kan je contact met me opnemen of even naar de site gaan http://www.siralogistics.nl

7
Bedankt voor de input zover...
Je vergeet wel dat je veel meer gemak heb van die iets duurdere verzendservice. Je vergelijk nu alleen op prijs en bestemming van het pakket.
Veel meer gemak vind ik een beetje overdreven met de webversie van Parcelware moeten we handmatig het adres,gewicht invoeren om nog maar te zwijgen over de traagheid van de aplicatie op bepaalde tijdstippen. De digitale postzegel oogt misschien iets minder professioneel maar is minstens net zo vriendelijk in het gebruik.
Waar ik moeite mee heb is dat TNT 3 jaar geleden ons met alle geweld als klant wilde hebben (zij hebben ons benaderd) en nu vraag je simpel om hetzelfde tarief te betalen als ieder ander zonder contract, ze "niet thuis" geven. (dit terwijl we een klant zijn van +/-3000euro per jaar door de vele brievenbuspost) Jammer maar ik denk dat TNT in het algemeen veel laat liggen met de arrogante houding en de hoge tarieven. Zou het niet zo zijn dat wanneer TNT de tarieven aanscherpt ze veel meer klanten naar zich toe trekken omdat de naamsbekendheid/service over het algemeen goed is?

8
Zorg dat als je parcelware gebruikt dat je in elk geval de desktop versie heb. De webapplicatie is dramatisch.

Verder is goedkoper natuurlijk altijd beter maar je krijgt waar je voor betaald, is mijn mening. Betaal je weinig voor bijvoorbeeld DHL dan bekoop je dat met bijv. langere levertermijn of minder afhaal locaties als je klant niet thuis is. Zo zijn er nog veel meer verschillen tussen de verschillende aanbieders van pakketten. Dat is een keuze die je zelf zou moeten afwegen.