Miscchien dat iemand hier advies kan geven.
Wij zijn contractklant bij TNT en verzenden ongeveer 80-100 pakketten naar Belgie dit jaar.
90% van de pakketten hebben een gewicht niet zwaarder dan 2kg. Nu betaal ik met de digitale postzegel met track&trace voor een pakket van 2 kg 13eur (zonder Track&trace 8,69) Welnu wanneer ik hetzelfde pakket verwerk met parcelware betaal ik 14,46 per pakket plus een toeslag van 0,92 p/kg is dus 16,30eur (verschil van bijna 13%) Omdat ik dit een vreemde situatie vind heb ik contact gezocht met TNT zij antwoorden het volgende:
Kortom ze willen de prijs niet aanpassen.en zoeken wij een alternatief voor verzending naar Belgie.TNT Pakketservice wordt pas goedkoper indien er meer verzonden word op jaar basis. Natuurlijk is dit kanaal ingericht op grotere hoeveelheden pakketten die verzonden worden.
Het TNT Pakketservice distributie kanaal is goedkoper indien het een business klant betreft die grotere oplages verzend. TNT Pakketservice klanten hebben ook bijvoorbeeld een accountmanager vanaf 100 pakketten op jaar basis.
Deze kosten komen er uit indien er meer verzonden wordt en de prijs daardoor verlaagd kan worden.