Wie doet wat en waarom om zijn klanten te behouden?

1
Beste mede webwinkeliers,

Ik vraag mij af wie wat en waarom doet om zijn klanten te behouden?

Ik zie b.v dat:
Men vraagt reviews te schrijven (maar komt dan zelfs de meest tevreden klant terug)?
Hoe genereert men re-orders?
Welke andere methodes worden er toegepast?

Groeten,

Rob
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Wie doet wat en waarom om zijn klanten te behouden?

6
Ik heb regelmatig acties waarbij mensen een gratis product ontvangen bij hun bestelling. Dit maak ik dan bekend via de nieuwsbrief en via Adwords.

Verder heb ik ook een soort verzendabonnement. Dan 'kopen' mensen 3 maal gratis verzendkosten, maar het scheelt hen minimaal E. 3,50 aan verzendkosten bij 3 bestellingen. Tot nu toe goed resultaat.