Beste mede webwinkeliers,
Ik vraag mij af wie wat en waarom doet om zijn klanten te behouden?
Ik zie b.v dat:
Men vraagt reviews te schrijven (maar komt dan zelfs de meest tevreden klant terug)?
Hoe genereert men re-orders?
Welke andere methodes worden er toegepast?
Groeten,
Rob
Re: Wie doet wat en waarom om zijn klanten te behouden?
3Een review laten schrijven zorgt er eerder voor dat je nieuwe klanten werft, ipv. de bestaande klant houdt. Werkt overigens als een trein.
Verder kan je klanten korting geven op een tweede bestelling. Zet bijvoorbeeld een kortingscode op de pakbon, voor een tweede bestelling.
Verder kan je klanten korting geven op een tweede bestelling. Zet bijvoorbeeld een kortingscode op de pakbon, voor een tweede bestelling.
Re: Wie doet wat en waarom om zijn klanten te behouden?
4Wij geven inderdaad ook korting.
Zodra het pakket verstuurd, ontvangt de klant daar een melding over. We sturen een e-mail met het Track & Trace nummer en daarbij een kortingscode waarmee ze korting krijgen bij een volgende bestelling.
Zodra het pakket verstuurd, ontvangt de klant daar een melding over. We sturen een e-mail met het Track & Trace nummer en daarbij een kortingscode waarmee ze korting krijgen bij een volgende bestelling.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Wie doet wat en waarom om zijn klanten te behouden?
5Vaak helpt een persoonlijk geschreven kaartje bij de bestelling ook. Ze zien dit als iets persoonlijks en zullen dit erg waarderen. Gewoon een klein bedankje. Je hoeft niet direct korting te geven.
Re: Wie doet wat en waarom om zijn klanten te behouden?
6Ik heb regelmatig acties waarbij mensen een gratis product ontvangen bij hun bestelling. Dit maak ik dan bekend via de nieuwsbrief en via Adwords.
Verder heb ik ook een soort verzendabonnement. Dan 'kopen' mensen 3 maal gratis verzendkosten, maar het scheelt hen minimaal E. 3,50 aan verzendkosten bij 3 bestellingen. Tot nu toe goed resultaat.
Verder heb ik ook een soort verzendabonnement. Dan 'kopen' mensen 3 maal gratis verzendkosten, maar het scheelt hen minimaal E. 3,50 aan verzendkosten bij 3 bestellingen. Tot nu toe goed resultaat.
Re: Wie doet wat en waarom om zijn klanten te behouden?
7Regelmatig een nieuwsbrief sturen met nieuwe producten en ander leuk nieuws.
En ook inderdaad af en toe is een kortingscode toe sturen, eventueel in de nieuwsbrief.
En ook inderdaad af en toe is een kortingscode toe sturen, eventueel in de nieuwsbrief.