Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verkopersbeoordelingen in Google Shopping

11
fariaans schreef:Onze reviews bij beslist.nl en vergelijk.nl worden niet (meer) meegenomen bij google shopping. Iemand enig idee hoe dat kan en hoe we dat kunnen oplossen?
Lijkt na steekproeven een algemeen probleem: ook de reviews bij beslist.nl en vergelijk.nl van bekende webwinkels worden niet meer getoond in Google Shopping. Hebben anderen hier ook last van?

12
Ward schreef:
fariaans schreef:Onze reviews bij beslist.nl en vergelijk.nl worden niet (meer) meegenomen bij google shopping. Iemand enig idee hoe dat kan en hoe we dat kunnen oplossen?
Lijkt na steekproeven een algemeen probleem: ook de reviews bij beslist.nl en vergelijk.nl van bekende webwinkels worden niet meer getoond in Google Shopping. Hebben anderen hier ook last van?
Ook wij hebben hier last van. Iemand een oplossing?

13
Ik heb het even aan Beslist.nl gevraagd. Dit is de reactie:

Het klopt dat de reviews van Beslist.nl niet zichtbaar zijn op Google Shopping.

Ons online marketingteam heeft de keuze gemaakt om alleen de hoofdpagina’s van de webwinkels te indexeren. Op deze pagina’s zijn de shopreviews niet zichtbaar. De reviewpagina’s zouden dan mogelijk nog zichtbaar kunnen zijn door Beslist.nl aan te sluiten op Google Shopping. Echter dit staat Google niet toe.

Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

16
Krijg je dan ook van die sterretjes in de zoekresultaten van Google op basis van je score bij beslist.nl? Dat was voor mij eigenlijk de enige reden om er ooit mee te beginnen. Ben inmiddels bijna 500 reviews verder, maar heb nog steeds geen sterretjes :?

17
Banaan schreef:Krijg je dan ook van die sterretjes in de zoekresultaten van Google op basis van je score bij beslist.nl? Dat was voor mij eigenlijk de enige reden om er ooit mee te beginnen. Ben inmiddels bijna 500 reviews verder, maar heb nog steeds geen sterretjes :?
Heb je je adwords id gekoppeld aan de merchants account?

18
Banaan schreef:Krijg je dan ook van die sterretjes in de zoekresultaten van Google op basis van je score bij beslist.nl? Dat was voor mij eigenlijk de enige reden om er ooit mee te beginnen. Ben inmiddels bijna 500 reviews verder, maar heb nog steeds geen sterretjes :?
Voor KiyOh-klantbeoordelingen lijkt te gelden dat Google Shopping alleen de reviews met tekst meetelt, niet de reviews waarbij klanten uitsluitend cijfers hebben gegeven.

Niet slim van Google, want daardoor krijg je een vertekend beeld. Klanten die hoge cijfers geven en (dus) geen reden hebben om daar nog iets aan toe te voegen, tellen in Google Shopping niet mee. #fail
StoreCore.io

19
RicardoV schreef:
Heb je je adwords id gekoppeld aan de merchants account?
Ja, die is gewoon ingevuld.

21
500 reviews is voldoende, maar er zijn nog meer eisen. De gemiddelde score moet ook hoog genoeg zijn.

Mijn webshop heeft nog niet genoeg reviews.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

24
Wouterjan schreef:Gefeliciteerd! Dat is zeker wel mooi denk ik in de resultaten!
Als je via kiyoh werkt moet je geloof ik minimaal 30 reviews hebben.
De verhoudingen liggen wel vreemd: dat is op basis van 23 beoordelingen bij KiyOh, waarvan Google Shopping er maar 13 overneemt. Geen idee waarom die andere 10 klanten niet meetellen. Ik probeer altijd elke klant zonder aanzien des persoons respectvol te behandelen, maar Google denkt daar kennelijk anders over.
StoreCore.io

25
Op http://www.karelgeenen.nl/09/10-tips-om ... -te-halen/ kun je meer te weten komen.

Code: Selecteer alles

3. Verzamel externe reviews

Net als citations voor Google Places of backlinks voor webpagina's, hebben externe reviews voor Google Shopping hetzelfde effect. Vaak zie je namelijk dat er niet direct vanuit de zoekresultaten gelinkt wordt naar een productpagina op een andere website, maar dat Google verschillende aanbieders aggregeert en een vergelijking maakt.
Zo'n vergelijking is feitelijk hetzelfde als Beslist of Kieskeurig ook doet. In deze vergelijking wil je natuurlijk ook als een van de eerste getoond worden. Standaard worden deze resultaten gesorteerd op 'relevantie'. Deze sortering is voor een groot deel gebaseerd op het aantal en de gemiddelde score van reviews van een winkel. Google verzamelt de reviews op basis van partijen als Beslist of Vergelijk, extern dus.

Daarom is het verstandig je productfeed ook bij bijvoorbeeld Beslist te uploaden en daar reviews te verzamelen. Maak het verzamelen van reviews onderdeel van je bestelproces. Vraag je klanten na een bestelling per e-mail of ze tevreden zijn en een review achter willen laten. Stuur dan ook meteen de link mee, waar ze de review achter kunnen laten. Korting geven bij een volgende bestelling na het invullen van een review beïnvloedt dit proces vaak positief.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

27
We zijn recent online gegaan en ons aan het orienteren op review-sites. Onze beste opties lijken Kiyoh.nl en Beslist.nl. Wat zijn jullie ervaringen? Google Shopping is ook iets waar we in willen duiken, dus reviews verzamelen die we later bij Google Shopping kunnen gaan gebruiken is iets wat we erg belangrijk vinden.
Beheerder van LoveCraft.nl - lingerie, sextoys, en meer. Snel en discreet verzonden.