Wie weet waar Google de Nederlandstalige reviews voor Google Shopping precies vandaan haalt?
Ik kom voorlopig tot de volgende lijst, maar misschien mis ik nog wat?
Re: Verkopersbeoordelingen in Google Shopping
3Weet je dat zeker? Ik zie mijn Ekomi reviews nog niet terug in Google Shopping, in Adwords overigens ook niet.Wouter Hol schreef:Sinds een dag of wat ook eindelijk Ekomi.
4Ik weet het zeker. Dit is de mijne: http://www.google.nl/products/seller?zm ... d=0CA4QwQY
Zie rechts, 11k+ reviews van Ekomi
Zie rechts, 11k+ reviews van Ekomi

- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5opscheppert...Zie rechts, 11k+ reviews van Ekomi

I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
6Klopt, bij mij sinds vandaag ook zichtbaar. Wel iets minder reviews dan bij jullie... Hoe lang ben je al lid bij Ekomi met ruim 11.000 reviews?Wouter Hol schreef:Ik weet het zeker. Dit is de mijne: http://www.google.nl/products/seller?zm ... d=0CA4QwQY
7Iemand enig idee of en zo ja hoe lang het duurt voordat de reviews van Ekomi bij een adwords advertentie worden vertoond?
8Nog enkele weken volgens de vertegenwoordiger van Google.
9http://www.partytentenshop.nl
http://www.kinderkamer-shop.nl
www.kliklijstshop.nl
English Man - Nederlands als 2e taal!
http://www.kinderkamer-shop.nl
www.kliklijstshop.nl
English Man - Nederlands als 2e taal!
10Onze reviews bij beslist.nl en vergelijk.nl worden niet (meer) meegenomen bij google shopping. Iemand enig idee hoe dat kan en hoe we dat kunnen oplossen?
11Lijkt na steekproeven een algemeen probleem: ook de reviews bij beslist.nl en vergelijk.nl van bekende webwinkels worden niet meer getoond in Google Shopping. Hebben anderen hier ook last van?fariaans schreef:Onze reviews bij beslist.nl en vergelijk.nl worden niet (meer) meegenomen bij google shopping. Iemand enig idee hoe dat kan en hoe we dat kunnen oplossen?
12Ook wij hebben hier last van. Iemand een oplossing?Ward schreef:Lijkt na steekproeven een algemeen probleem: ook de reviews bij beslist.nl en vergelijk.nl van bekende webwinkels worden niet meer getoond in Google Shopping. Hebben anderen hier ook last van?fariaans schreef:Onze reviews bij beslist.nl en vergelijk.nl worden niet (meer) meegenomen bij google shopping. Iemand enig idee hoe dat kan en hoe we dat kunnen oplossen?
13Ik heb het even aan Beslist.nl gevraagd. Dit is de reactie:
Het klopt dat de reviews van Beslist.nl niet zichtbaar zijn op Google Shopping.
Ons online marketingteam heeft de keuze gemaakt om alleen de hoofdpagina’s van de webwinkels te indexeren. Op deze pagina’s zijn de shopreviews niet zichtbaar. De reviewpagina’s zouden dan mogelijk nog zichtbaar kunnen zijn door Beslist.nl aan te sluiten op Google Shopping. Echter dit staat Google niet toe.
Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Het klopt dat de reviews van Beslist.nl niet zichtbaar zijn op Google Shopping.
Ons online marketingteam heeft de keuze gemaakt om alleen de hoofdpagina’s van de webwinkels te indexeren. Op deze pagina’s zijn de shopreviews niet zichtbaar. De reviewpagina’s zouden dan mogelijk nog zichtbaar kunnen zijn door Beslist.nl aan te sluiten op Google Shopping. Echter dit staat Google niet toe.
Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten
14De reviews van Beslist.nl worden nu wel weergegeven.
Nu is het niet meer nodig om over te stappen naar een andere prijsvergelijkingssite.

Nu is het niet meer nodig om over te stappen naar een andere prijsvergelijkingssite.
15Thefeedbackcompany.nl geeft ook de beoordelingen weer via bgoogle shopping.
16Krijg je dan ook van die sterretjes in de zoekresultaten van Google op basis van je score bij beslist.nl? Dat was voor mij eigenlijk de enige reden om er ooit mee te beginnen. Ben inmiddels bijna 500 reviews verder, maar heb nog steeds geen sterretjes 

17Heb je je adwords id gekoppeld aan de merchants account?Banaan schreef:Krijg je dan ook van die sterretjes in de zoekresultaten van Google op basis van je score bij beslist.nl? Dat was voor mij eigenlijk de enige reden om er ooit mee te beginnen. Ben inmiddels bijna 500 reviews verder, maar heb nog steeds geen sterretjes
18Voor KiyOh-klantbeoordelingen lijkt te gelden dat Google Shopping alleen de reviews met tekst meetelt, niet de reviews waarbij klanten uitsluitend cijfers hebben gegeven.Banaan schreef:Krijg je dan ook van die sterretjes in de zoekresultaten van Google op basis van je score bij beslist.nl? Dat was voor mij eigenlijk de enige reden om er ooit mee te beginnen. Ben inmiddels bijna 500 reviews verder, maar heb nog steeds geen sterretjes
Niet slim van Google, want daardoor krijg je een vertekend beeld. Klanten die hoge cijfers geven en (dus) geen reden hebben om daar nog iets aan toe te voegen, tellen in Google Shopping niet mee. #fail
19Ja, die is gewoon ingevuld.RicardoV schreef:Heb je je adwords id gekoppeld aan de merchants account?Banaan schreef:Krijg je dan ook van die sterretjes in de zoekresultaten van Google op basis van je score bij beslist.nl? Dat was voor mij eigenlijk de enige reden om er ooit mee te beginnen. Ben inmiddels bijna 500 reviews verder, maar heb nog steeds geen sterretjes
20Vreemd. Nja bij mij staan ze er ook nog niet tussen, vandaag gekoppeld. Even afwachten.
las ook iets met minimaal 30 beoordelingen, maar dan zie je bij een andere webwinkel 15 beoordelingen, toch een beetje tegenstrijdig.
las ook iets met minimaal 30 beoordelingen, maar dan zie je bij een andere webwinkel 15 beoordelingen, toch een beetje tegenstrijdig.
21500 reviews is voldoende, maar er zijn nog meer eisen. De gemiddelde score moet ook hoog genoeg zijn.Banaan schreef:Krijg je dan ook van die sterretjes in de zoekresultaten van Google op basis van je score bij beslist.nl? Dat was voor mij eigenlijk de enige reden om er ooit mee te beginnen. Ben inmiddels bijna 500 reviews verder, maar heb nog steeds geen sterretjes
Mijn webshop heeft nog niet genoeg reviews.
22Kleine update: een van mijn webshops heeft net vijf sterren in Google Shopping gekregen 

23Gefeliciteerd! Dat is zeker wel mooi denk ik in de resultaten!Ward schreef:Kleine update: een van mijn webshops heeft net vijf sterren in Google Shopping gekregen
Als je via kiyoh werkt moet je geloof ik minimaal 30 reviews hebben.
24De verhoudingen liggen wel vreemd: dat is op basis van 23 beoordelingen bij KiyOh, waarvan Google Shopping er maar 13 overneemt. Geen idee waarom die andere 10 klanten niet meetellen. Ik probeer altijd elke klant zonder aanzien des persoons respectvol te behandelen, maar Google denkt daar kennelijk anders over.Wouterjan schreef:Gefeliciteerd! Dat is zeker wel mooi denk ik in de resultaten!
Als je via kiyoh werkt moet je geloof ik minimaal 30 reviews hebben.
25Op http://www.karelgeenen.nl/09/10-tips-om ... -te-halen/ kun je meer te weten komen.
Code: Selecteer alles
3. Verzamel externe reviews
Net als citations voor Google Places of backlinks voor webpagina's, hebben externe reviews voor Google Shopping hetzelfde effect. Vaak zie je namelijk dat er niet direct vanuit de zoekresultaten gelinkt wordt naar een productpagina op een andere website, maar dat Google verschillende aanbieders aggregeert en een vergelijking maakt.
Zo'n vergelijking is feitelijk hetzelfde als Beslist of Kieskeurig ook doet. In deze vergelijking wil je natuurlijk ook als een van de eerste getoond worden. Standaard worden deze resultaten gesorteerd op 'relevantie'. Deze sortering is voor een groot deel gebaseerd op het aantal en de gemiddelde score van reviews van een winkel. Google verzamelt de reviews op basis van partijen als Beslist of Vergelijk, extern dus.
Daarom is het verstandig je productfeed ook bij bijvoorbeeld Beslist te uploaden en daar reviews te verzamelen. Maak het verzamelen van reviews onderdeel van je bestelproces. Vraag je klanten na een bestelling per e-mail of ze tevreden zijn en een review achter willen laten. Stuur dan ook meteen de link mee, waar ze de review achter kunnen laten. Korting geven bij een volgende bestelling na het invullen van een review beïnvloedt dit proces vaak positief.
26De reviews van Beslist.nl zijn nu ineens niet meer zichtbaar.Jeroen__ schreef:De reviews van Beslist.nl worden nu wel weergegeven.![]()
Ik heb vandaag Beslist.nl hierover gebeld. Misschien worden de reviews in de toekomst wel weer weergegeven. Ik kreeg niet echt een duidelijk antwoord. Volgens Beslist.nl zou de spider van Google ook de oorzaak kunnen zijn.
27We zijn recent online gegaan en ons aan het orienteren op review-sites. Onze beste opties lijken Kiyoh.nl en Beslist.nl. Wat zijn jullie ervaringen? Google Shopping is ook iets waar we in willen duiken, dus reviews verzamelen die we later bij Google Shopping kunnen gaan gebruiken is iets wat we erg belangrijk vinden.
Beheerder van LoveCraft.nl - lingerie, sextoys, en meer. Snel en discreet verzonden.