De webwinkel http://www.fietsonderdeelxl.nl is met ECManager gebouwd en nu bijna 1 jaar live. We richten ons op de zelfsleutelaar en mainstream fietser. Dus geen nichemarkten. We hebben als USP o.a. een zeer groot artikelbestand en streven ernaar de laagste prijzen in de branche te hebben. Daarnaast denken we een overzichtelijke categorie indeling te hebben en een heldere informatievoorziening etc. Graag uw mening en opbouwende kritiek hierover.
Webmarketing gaat via MP en Adwords en een ingebouwde SEO module. Daarnaast natuurlijk de nodige linkbuilding. (be my guest zou ik zeggen) Eerst via een in-house buro maar dat bleek niet rendabel en bovendien VEEL te duur. ( + 100.- ex per uur) Nu ben ik als part-timer aangetrokken om fietonderdeel op de kaart te zetten en bovenaan in Google te krijgen.
We krijgen regelmatig klachten over de winkelmand functie. Deze springt van stap 5 naar 1 terug bij een aantal klanten per week. De leverancier vraagt minstens 1000.- euro om dit op te lossen.
Een ander probleem is de mogelijkheid om een kortingcode te verzilveren. Dit moet bij stap 1 in de winkelmand door ALT + Q te toetsen dan verschijnt pas het veld waar de code ingevuld kan worden. Wat vinden jullie hiervan? En van het feit dat ze hier een halve dag werk voor rekenen om dit ongedaan te maken terwijl ze het zelf aangeraden hebben zo te bouwen!?!?
Graag input en ervaringen van gebruikers van deze en andere software pakketten.
Ter info. FietsonderdeelXL is onderdeel van BicatoXL en heeft een aantal webshops die er qua looks en techniek hetzelfde uitzien. Maar ik denk dat bij fietsen de meeste mensen een 'gevoel' hebben. Vandaar de keuze om deze voor het voetlicht te halen.
[fietsonderdeelxl.nl] winkel voor fietsonderdelen: feedback
11999 eerste webshop met 2000 artikelen - 2012 5 webshops met meer dan 30.000 artikelen.