[fietsonderdeelxl.nl] winkel voor fietsonderdelen: feedback

1
De webwinkel http://www.fietsonderdeelxl.nl is met ECManager gebouwd en nu bijna 1 jaar live. We richten ons op de zelfsleutelaar en mainstream fietser. Dus geen nichemarkten. We hebben als USP o.a. een zeer groot artikelbestand en streven ernaar de laagste prijzen in de branche te hebben. Daarnaast denken we een overzichtelijke categorie indeling te hebben en een heldere informatievoorziening etc. Graag uw mening en opbouwende kritiek hierover.

Webmarketing gaat via MP en Adwords en een ingebouwde SEO module. Daarnaast natuurlijk de nodige linkbuilding. (be my guest zou ik zeggen) Eerst via een in-house buro maar dat bleek niet rendabel en bovendien VEEL te duur. ( + 100.- ex per uur) Nu ben ik als part-timer aangetrokken om fietonderdeel op de kaart te zetten en bovenaan in Google te krijgen.

We krijgen regelmatig klachten over de winkelmand functie. Deze springt van stap 5 naar 1 terug bij een aantal klanten per week. De leverancier vraagt minstens 1000.- euro om dit op te lossen.
Een ander probleem is de mogelijkheid om een kortingcode te verzilveren. Dit moet bij stap 1 in de winkelmand door ALT + Q te toetsen dan verschijnt pas het veld waar de code ingevuld kan worden. Wat vinden jullie hiervan? En van het feit dat ze hier een halve dag werk voor rekenen om dit ongedaan te maken terwijl ze het zelf aangeraden hebben zo te bouwen!?!?

Graag input en ervaringen van gebruikers van deze en andere software pakketten.

Ter info. FietsonderdeelXL is onderdeel van BicatoXL en heeft een aantal webshops die er qua looks en techniek hetzelfde uitzien. Maar ik denk dat bij fietsen de meeste mensen een 'gevoel' hebben. Vandaar de keuze om deze voor het voetlicht te halen.
1999 eerste webshop met 2000 artikelen - 2012 5 webshops met meer dan 30.000 artikelen.

Re: [fietsonderdeelxl.nl] winkel voor fietsonderdelen: feedb

2
BicatoXL schreef:De webwinkel http://www.fietsonderdeelxl.nl is met ECManager gebouwd en nu bijna 1 jaar live. We richten ...
Webmarketing gaat via MP en Adwords en een ingebouwde SEO module. Daarnaast natuurlijk de nodige linkbuilding. (be my guest zou ik zeggen) Eerst via een in-house buro maar dat bleek niet rendabel en bovendien VEEL te duur. ( + 100.- ex per uur) Nu ben ik als part-timer aangetrokken om fietonderdeel op de kaart te zetten en bovenaan in Google te krijgen.

We krijgen regelmatig klachten over de winkelmand functie. Deze springt van stap 5 naar 1 terug bij een aantal klanten per week. De leverancier vraagt minstens 1000.- euro om dit op te lossen....
Het stukje omtrent de klachten snap ik niet helemaal; waarom moet je die 1000,- betalen?
Is het maatwerk?
Willen jullie een special?
OF is het dat de mag verwachten dat de standaard functionaliteit naar behoren werkt?

Maar goed; ik ben nu een klant (werkelijk) want de verlichting van de fiets van de oudste werkt niet fijn.
Pagina ziet er professioneel uit; geeft een goed gevoel.
De dynamo is in mijn geval kloterig; de bedrading wil er niet meer in blijven en valt eruit. Dus ik kom ff een andere bestellen bij je.
Duh.. 80 artikelen? Ik wil 1 dynamo
Kijk; type 'links' dat komt beter; hij zit inderdaad links.
Nog 25 stuks? En hoe weet ik nou of de bevestiging gaat passen? En de bedrading; past dat maar zo?
:?
ik weet het niet meer; toch maar naar de lokale fietsenHarry ..

Zo dan :wink:

Wat ik bedoel te zeggen dat ik geen techneut ben; al lang blij dat ik weet waarom de verlichting niet werkt. Vervolgens het aansluiten is een no-go.
Zou het een idee te zijn om een digitale fiets neer te zetten waarbij je kunt inzoomen op ieder onderdeel en dat daar dan extra uitleg; filmpje oid bij komt?
Bestaat op zich wel; in Prezi kun je dit wellicht mogelijk maken en heb je een geweldig USP.

Zo; nu de eer aan de mensen die oa je Algemene Voorwaarden afbranden ;)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

3
Jan Speelgoedboer schreef:Het stukje omtrent de klachten snap ik niet helemaal; waarom moet je die 1000,- betalen?
Is het maatwerk?
Willen jullie een special?
OF is het dat de mag verwachten dat de standaard functionaliteit naar behoren werkt?
1) Omdat men geen eindeloze 'garantie' geeft. De garantie termijn is afgelopen en nu is het dus een soort van pech voro mij en moet ik het oplossen van dit soort 'bugs' maar zelf betalen.

2) Nee. Gewoon dat wat ze gebouwd hebben werkt.

3) Jep, inderdaad. Denken jullie er ook zo over?
Jan Speelgoedboer schreef: ik weet het niet meer; toch maar naar de lokale fietsenHarry ..
Voor zulke a-technische klanten hebben we in de eerste plaats foto's erbij gezet dan de technische info bij de producten gezet (kan altijd beter ik weet het) als je het dan nog niet snapt is er de e-mail en telefoon functie :idea:

Maar als je lui bent en geld genoeg hebt ga je naar de lokale fietsenmaker. :P
1999 eerste webshop met 2000 artikelen - 2012 5 webshops met meer dan 30.000 artikelen.

4
BicatoXL schreef:Maar als je lui bent en geld genoeg hebt ga je naar de lokale fietsenmaker. :P
Off topic: "lui en geld genoeg" zijn negativismen en je wordt daarop keihard rechts ingehaald. Onze lokale fietsenmaker repareert, herstelt en vervangt alles voor een bewonderenswaardig laag tarief voor uren en onderdelen. En ze hebben ook een buitengewoon klantvriendelijke haal-en-breng-service, erg handig voor als je fiets niet meer fietst...
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Ward schreef:
BicatoXL schreef:Maar als je lui bent en geld genoeg hebt ga je naar de lokale fietsenmaker. :P
Off topic: "lui en geld genoeg" zijn negativismen en je wordt daarop keihard rechts ingehaald. Onze lokale fietsenmaker repareert, herstelt en vervangt alles voor een bewonderenswaardig laag tarief voor uren en onderdelen. En ze hebben ook een buitengewoon klantvriendelijke haal-en-breng-service, erg handig voor als je fiets niet meer fietst...
Dit herken ik inderdaad ook zo. 'K vraag me af of de klantcase die ik beschreef dan ook je doelgroep zal zijn.

Heb je zelf trouwens je doelgroep(en) uitgewerkt? Welke behoefte van die groep(en) kun je in voorzien?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

6
Jan Speelgoedboer schreef:Dit herken ik inderdaad ook zo. 'K vraag me af of de klantcase die ik beschreef dan ook je doelgroep zal zijn.

Heb je zelf trouwens je doelgroep(en) uitgewerkt? Welke behoefte van die groep(en) kun je in voorzien?
Je kunt het vergelijken met het klassieke verschil tussen marketing en sales. In theorie is dat verschil er namelijk niet: marketing moet sales bevorderen en vice versa. In de praktijk is het er echter wel vaak: we willen nu direct iets verkopen, hoe dat dan moet met klantenservice en klantenbinding of wat het doet met onze reputatie, kan niet boeien.

Ik vind dat laatste slecht, maar dozenschuivers die alleen denken aan de bottom line in spreadsheets denken daar anders over. Het dubbele argument "lui en geld genoeg" begrijp ik dan ook niet. Juist kopers van onderdelen van fietsen of scooters gaan héél doelgericht uit op oplossingen. Ze hebben immers geen hele fiets of complete scooter nodig, maar een specifiek onderdeel. Als je dat "lui" noemt, ben je niet goed wijs of betuig je op zijn minst nauwelijks respect voor je klanten.

8
Ik denk wel dat ze weten wat :P betekend... helaas slaat jou opmerking totaal de plank mis, iemand geeft je opbouwende kritiek. Een duidelijk voorbeeld waar hij tegenaan loopt als klant.

Ik wil een dynamo, ik ga naar jullie site, ziet er betrouwbaar uit alleen ik zie door de bomen het bos niet meer. Met andere woorden is het mogelijk meer filteropties te hebben. Of een toevoeging past op Loekie fiets, Sparta fiets etc. (zoals bijvoorbeeld bij auto-onderdelen).

Wat betreft de kortingscode... tja als deze geaccordeerd is door de opdrachtgever is het logisch dat er voor betaald moet worden om dit weer te veranderen. Dat het lastig is voor de klant die met kortingscode wil bestellen ben ik helemaal met je eens.

De bug in de winkelwagen van stap 5 naar stap 1 zouden ze mijns inziens kostenloos moeten verhelpen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

9
Juist in tijden van crisis zullen veel meer mensen proberen zelf een kapotte fiets te repareren. Ook mensen die technisch wat minder kennis hebben. Als nu aangegeven wordt dat men door de bomen het bos niet meer ziet, is dat toch juist fijn! Dan kun je er wat mee. Ik snap de reactie niet helemaal.

Overigens kom ik dat bij iets simpels als broekklemmen ook tegen, 5 soorten maar liefst. Welke moet ik dan kiezen, want behalve het materiaal waarvan de dingen gemaakt zijn, vind ik weinig informatie. Is er verschil in maat, kwaliteit? Dat zou ik dan willen weten.

Wat me ook opvalt, is dat alles in de aanbieding lijkt te zijn. Is er een speciale actie, of is dat altijd zo? Want dan zie ik het nut er niet zo van in. In de categorie opruiming verwacht ik dan wat grotere kortingen, maar die lijken niets te verschillen van de andere van-voor prijzen. Het nut van die categorie snap ik dan niet zo.

Verder een mooie, overzichtelijke site. Misschien de informatie onder het kopje Techinfo uitbreiden. Ik denk dat je daar best nog wat meer handige tips zou kunnen plaatsen.