[http://www.mevrouwmoos.com] ik lijd aan tunnelvisie HELP

1
ik heb me reeds voorgesteld in het daarvoor bestemde topic. Ook heb ik een middagje op dit forum rondgekeken en ik denk dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben, vind ik zelf een superleuke actie begonnen en daaraan gekoppeld een website gestart. Mijn winkeltje draait, de eerste bestellingen zijn verwerkt en afgeleverd. Het is leuk! Leuk om de reacties te lezen en te horen. Maar ook leuk om orders af te handelen en te zien hoe mijn netwerk werkt. Eerst de vrienden, dan relaties van vrienden . Maar goed mijn netwerk is voorzien van kaarten. Nu wil ik natuurlijk de onbekende klant bereiken. Hoe doe je dat??? IK ben een Adword campagne gestart, dit genereerd wel bezoekers maar geen kopers. Dit kan liggen aan mijn website, mijn producten, de prijs, het doel, wat zie ik nog meer over het hoofd?
Zouden jullie eens naar mijn website willen kijken. Ik lijd nogal aan tunnelvisie, ik ben heel enthousiast over mijn site en product, maar kijk denk zelf niet kritisch genoeg.
Dan de meta-informatie, ik heb er goed over nagedacht, zie ik daar nog belangrijke zaken over het hoofd.
http://www.mevrouwmoos.com
Alle tips zijn welkom en alvast bedankt voor het meedenken.
superleuke kaarten vind je op http://www.mevrouwmoos.com

Re: ik lijd aan tunnelvisie HELP

2
Allereerst: Wat fantastisch om je opbrengst aan het goede doel te geven! Respect dat je dit ondanks je persoonlijke situatie doet!

Heb even gekeken op de site, komt ie:

- op de startpagina is het niet helemaal duidelijk wat de bedoeling is. Wellicht kun je wat duidelijker aangeven hoe het werkt met de setjes. Ik kwam er in eerste instantatie ook niet uit.
Pas toen ik ging kijken bij 'bestel' werd het duidelijk.
- Je hebt geen bankgegevens op de site staan. Geen kvk of btwnummer. (vanwege het doel van de shop, weet niet of dit bij dit geval verplicht is)
Persoonlijk haak ik af als deze gegevens er niet bij staan.
- Er is geen aparte contactpagina met een contactformulier, maak het de klant makkelijk!
- Je algemene voorwaarden zijn wel heel beknopt.

Ik denk dat het gebrek aan informatie de klanten enigszins afschrikt.

Wel hele leuke kaarten. :wink:


Succes.

Re: ik lijd aan tunnelvisie HELP

3
in cursief lettertype is mijn reaktie
Ilonajoy schreef:Allereerst: Wat fantastisch om je opbrengst aan het goede doel te geven! Respect dat je dit ondanks je persoonlijke situatie doet!

De opbrengst is natuurlijk voor de opleiding van Moos, mijn hond, ik probeer voor zijn Zilvervloot rekening te werven. Ik streef geen groter geheel na. Heb wel dromen gehad, dat als mevr. Moos echt gaat lopen dat ik het bedrag aan stichting assistentiehond doneer.

Heb even gekeken op de site, komt ie:

- op de startpagina is het niet helemaal duidelijk wat de bedoeling is. Wellicht kun je wat duidelijker aangeven hoe het werkt met de setjes. Ik kwam er in eerste instantatie ook niet uit.
Pas toen ik ging kijken bij 'bestel' werd het duidelijk. ik ben geen schrijver en om het overzichtelijk te maken heb ik bewust weinig content op de site gezet. Ik heb geen behoefte om hele lappen tekst te lezen als ik op via webwinkel bestel. Op de homepagina probeer ik beknopt te verwoorden hoe het werkt met de setjes. Is het na het lezen van deze tekst niet duidelijk? ik kan bij de 5 verschillende setjes, tekst plaatsen bv deze set van 8 hippe kaarten kost 6,00 euro incl verzendkosten
- Je hebt geen bankgegevens op de site staan. Geen kvk of btwnummer. (vanwege het doel van de shop, weet niet of dit bij dit geval verplicht is)
Persoonlijk haak ik af als deze gegevens er niet bij staan.
Ik heb geprobeerd om zo transparant mogelijk te zijn. Bankgegevens worden in het bestelproces gegeven. Het klopt dat ik geen kvk en btw nummer heb. Een stichting oprichten is een ingewikkelde bestuursvorm. In overleg met de accountant: zolang er geen opbrengsten zijn valt dit onder hobbymatige activiteiten en hoeft er geen inschrijving te zijn. Maar goed ik wil natuurlijk wel een betrouwbare indruk maken. Zijn er meer mensen die om deze redenen afhaken?
- Er is geen aparte contactpagina met een contactformulier, maak het de klant makkelijk!
goede tip
- Je algemene voorwaarden zijn wel heel beknopt.
ik zal is bij de concurenten gaan kijken, ik kan zelf niets meer verzinnen

Ik denk dat het gebrek aan informatie de klanten enigszins afschrikt.

Wel hele leuke kaarten. :wink:
thanks


Succes.
bedankt voor je reaktie!
superleuke kaarten vind je op http://www.mevrouwmoos.com

Re: ik lijd aan tunnelvisie HELP

4
Zijn er meer mensen die om deze redenen afhaken?
Ik denk dat dat voor 6 euro wel meevalt. Die gok nemen ze nog wel.

Ik zat zelf een tijdje te kijken wat voor kaarten het waren. Enkel of dubbel, met of zonder enveloppe.
Begrijp dat ze enkel zijn zonder enveloppe? Hoe ziet de achterkant eruit? Niet vol reclame ;-)
5 sets is goedkoper. Maar alleen alle 5 de sets apart, waarom ook niet als ik set 1,3,4,5,5 doe? Ik vind zelf set 2 een stuk minder dan de andere.
Is er geen optie mogelijk dat ze losse kaarten bestellen (euro per stuk bijv.) en minimaal 8 ivm verzendkosten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: ik lijd aan tunnelvisie HELP

5
beste paul, prima feedback, zie je is toch die tunnelvisie. Ik vind jullie aanwijzingen zeer waardevol!

Achterkanten, zijn super leuk, met kleuren en elke kaart heeft een unieke achterkant. Ik dacht is leuk als ze thuis de kaartjes uitpakken, een verrassing, een extraatje. Maar schijnbaar houden mensen niet van verassingen.
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

De rekenmodus ga ik zeker aanpassen, weer een goede tip!

Ik ga de tip om zelf een setje samen te stellen overwegen voor de toekomst, thans is dat (nog) niet mogelijk i.v.m. aanpassing bestelproces en onvolledige setjes in mijn voorraad. En er zitten nog meer haken en ogen aan maar daar ga ik je niet mee lastigvallen.
superleuke kaarten vind je op http://www.mevrouwmoos.com

Re: ik lijd aan tunnelvisie HELP

6
Dat lijkt mij inderdaad geen slimme verassing..

Wat nou als men denkt dat er wellicht een hoop reclame o.i.d. op de achterkant staat zoals bij vele kaarten het geval is?
Door die onzekerheid haken ze wellicht af. Neem dit weg door de achterkanten gewoon te laten zien. :)

Re: [http://www.mevrouwmoos.com] ik lijd aan tunnelvisie HEL

8
Naast hetgeen al door Ilonajoy is vermeld een aantal puntjes.

Kleurstelling
Je producten vallen weg in de kleurstelling van je site. Je 'verkoopt' visuele producten, die moeten als het ware uit de site springen. Haal bijvoorbeeld de witte rondjes rond de ansichtkaarten weg. Werk net als bij fotoboeken site's met een donkere achtergrond.

Call-to-Action
Oh, wacht je kunt ook bestellen! Zorg ervoor dat je bij al je producten een opvallende Call-to-Action naar je bestel pagina hebt.

Overzichtelijk
Dat je setjes aanbied is niet duidelijk, Zorg voor aparte pagina's waar je de setjes duidelijk toont en verwijs vanaf de homepage naar die setjes ipv een draaien van diverse product-carrousels.

Geef ook duidelijk op je homepage aan wat je verkoopt. Dat je ansichtkaarten verkoopt wordt pas bij het bestellen duidelijk.

Werk aan een duidelijke simpele layout. Bezoekers moeten meteen zien wat je aanbied en niet pas als ze bestellen
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: [http://www.mevrouwmoos.com] ik lijd aan tunnelvisie HEL

9
beste eCom Pro,

Bedankt voor je tijd en moeite om mijn website te scannen.
kleurstelling
Werken met een donkere kleurstelling vind ik minder mooi. Ik heb het even geprobeerd in Illustrator, maar daar wordt de website somber van. Terwijl ik een vrolijke, frisse uitstraling beoog. Ook is het jammer dat de schaduw onder de kaartjes dan wegvalt. Indien je de kaarten aan klikt worden ze vergroot en wordt de achtergrond vaag en donker. Voor de presentatie van het geheel, vind ik wit mooier.

call-to-action
ik kan de bestel button, dezelfde kleur rood geven als de logokleur, om uniformiteit te bewaren. Heb echter op het forum ergens gelezen dat rood geen juiste kleur is ivm signaal stop, angst...
Omdat ik werk met de tabjes boven alle pagina's. Is ook op de produktsites de bestelknop steeds zichtbaar. Staat deze nu op de verkeerde plek. Ik vond het zo leuk die tabjes.

overzichtelijk
De setjes opmerking heb ik al eerder gehoord en wordt aangepast! Wat betreft de aparte pagina's is er reeds, dmv de knoppen 1 2 3 4 5 ga je naar de vijf verschillende setjes. Maar dit is dus niet duidelijk. Hoe ga ik dit oplossen...daar moet ik nog eens goed over nadenken.
Op de home pagina wordt vet gedrukt getoond dat ik wenskaarten (synoniem voor ansichtkaarten) verkoop. Ik ga de achterkanten ook tonen, waardoor ook zichtbaar wordt dat ik ansichtkaarten verkoop. Is mijn home pagina te druk? Ik weet niet zo goed wat ik kan weglaten. De beestjes in de tabjes.

bedankt voor je reactie.
superleuke kaarten vind je op http://www.mevrouwmoos.com

Re: [http://www.mevrouwmoos.com] ik lijd aan tunnelvisie HEL

11
isabella schreef:beste eCom Pro,

Bedankt voor je tijd en moeite om mijn website te scannen.
kleurstelling
Werken met een donkere kleurstelling vind ik minder mooi. Ik heb het even geprobeerd in Illustrator, maar daar wordt de website somber van. Terwijl ik een vrolijke, frisse uitstraling beoog. Ook is het jammer dat de schaduw onder de kaartjes dan wegvalt. Indien je de kaarten aan klikt worden ze vergroot en wordt de achtergrond vaag en donker. Voor de presentatie van het geheel, vind ik wit mooier.
Klopt, dat kun je echter vermijden door een goede heldere kleur contrast te kiezen. Wil je dat niet dan kun je ook met een witte achtergrond werken. Bij de plaatjes carrousel dan wel met een donkere achtergrond werken.
call-to-action
ik kan de bestel button, dezelfde kleur rood geven als de logokleur, om uniformiteit te bewaren. Heb echter op het forum ergens gelezen dat rood geen juiste kleur is ivm signaal stop, angst...
Omdat ik werk met de tabjes boven alle pagina's. Is ook op de produktsites de bestelknop steeds zichtbaar. Staat deze nu op de verkeerde plek. Ik vond het zo leuk die tabjes.
Rood is emotioneel gezien een verkeerde kleur. Waarschuwingskleur. Oranje is, wanneer we naar de conversie kijken, de beste kleur op de voet gevolgd door (helder) groen. Kies daarom eerst voor je Call-to-Action kleur en daarna naar de hoofdkleur van de site. Het probleem met de door je gekozen kleur zie je meteen wanneer je deze in Color Scheme Designer bekijkt. Het wordt moeilijk een goede opvallende contrasterende te kiezen.
overzichtelijk
De setjes opmerking heb ik al eerder gehoord en wordt aangepast! Wat betreft de aparte pagina's is er reeds, dmv de knoppen 1 2 3 4 5 ga je naar de vijf verschillende setjes. Maar dit is dus niet duidelijk. Hoe ga ik dit oplossen...daar moet ik nog eens goed over nadenken.
Op de home pagina wordt vet gedrukt getoond dat ik wenskaarten (synoniem voor ansichtkaarten) verkoop. Ik ga de achterkanten ook tonen, waardoor ook zichtbaar wordt dat ik ansichtkaarten verkoop. Is mijn home pagina te druk? Ik weet niet zo goed wat ik kan weglaten. De beestjes in de tabjes.
Je home page is inderdaad te druk. Dat ligt vooral aan de vele elementen. De uit het veld stekende nummers, de tab aan de rechterkant en de hond. Dit zorgt ervoor dat de bezoeker de hele pagina moet bekijken om de de juiste informatie te vinden. Blijf dus binnen het F-patroon waar de bezoeker automatisch kijkt. Werk met bredere tabs in plaats van nummers namen en zorg ervoor dat de blik van de consument gefocust blijft op je producten.

Afbeelding

bedankt voor je reactie.
yw :)
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: [http://www.mevrouwmoos.com] ik lijd aan tunnelvisie HEL

12
Ik vind het een leuk en sympathiek initiatief. Wat de kaartjes betreft, ik behoor overigens niet echt tot de doelgroep, vind ik de kwaliteit wat wisselend. Ik vind setjes 1 en 3 best aardig, maar setjes 2 en 4 toch wat minder.

Je lay-out voelt eerlijk gezegd wat gedateerd aan. Niet alleen in ontwerp (schaduwen, algehele lompheid, kaartjes opgeslagen als .gif met daarbij een hoop ruis en patronen, menuknoppen) maar ook in code (tabellen!?!?!?!, p-tag voor één woordje). De lompheid begrijp ik nu overigens wel omdat Illustrator niet het meest ideale programma is om websites in te ontwerpen.

Het bestellen is inderdaad wat onduidelijk. Wat je kan doen is in de lightbox een kleine button maken met de tekst "Bestel deze set". Voor een klant heb ik dit laatst ook gedaan en dat heeft ontzettend goed geholpen. Je zou zo'n knop ook op de pagina zelf kunnen zetten.

Wat het bestelformulier betreft:
- Grotere marge (padding-left:) tussen "aantal set 1" en de linkerrand.
- In het formulier zelf zou ik huisnummer, toevoeging en woonplaats op een aparte regel zetten.
- Waarom heb je de hond en zijn spreekballon in tweeën geknipt? In het bestelformulier zie je dat als de pagina te lang wordt de hond te ver van de spreekballon komt te staan. Waarom heb je die hond niet op gewoon op de achtergrond (backgroundwitgroen.png) geplakt?

Succes en hopelijk kan je er wat mee.

Re: [http://www.mevrouwmoos.com] ik lijd aan tunnelvisie HEL

13
Beste Nescio,
Natuurlijk behoor je tot mijn doelgroep, iedereen met een warm hart, dus ook jij behoort tot mijn doelgroep. Maar je bedoelde iets anders: de kwaliteit wisselend, ja nu ik de kaartjes al zo vaak heb gezien ben ik het met je eens. Ik baal dat ik grote oplagen heb laten drukken. En nu met de voorraad zit, terwijl ik eigenlijk nieuwe kaarten wil ontwerpen. Het hele proces een webwinkel, is een grote leerschool!

Gedateerde lay-out, en ik maar denken dat ik iets hips heb gecreëerd...grrrr. Het gif, jpeg en png verhaal heb ik bestudeerd. Heb een cursus Dreamweaver gevolgd en vervolgens met tabellen aan de slag gegaan. Begreep dat frames niet meer mocht. Wat is het alternatief? Illustrator gebruik ik alleen voor de look and feel, programmeren dus in Dreamweaver. Algehele lompheid, bedoel je de punten die je hebt aangekaart of lomp in de zin van ontwerp?

Ik ga al jullie punten uitprinten en in het weekend aan de slag. In mijn hoofd zitten al een aantal ideeën.

Nescio bedankt voor je feedback!

ECom Prol bedankt dat je een reactie op mijn reactie geeft. Dit maakt een hoop duidelijk!
superleuke kaarten vind je op http://www.mevrouwmoos.com

Re: [http://www.mevrouwmoos.com] ik lijd aan tunnelvisie HEL

15
isabella schreef:Beste Nescio,
Natuurlijk behoor je tot mijn doelgroep, iedereen met een warm hart, dus ook jij behoort tot mijn doelgroep. Maar je bedoelde iets anders: de kwaliteit wisselend, ja nu ik de kaartjes al zo vaak heb gezien ben ik het met je eens. Ik baal dat ik grote oplagen heb laten drukken. En nu met de voorraad zit, terwijl ik eigenlijk nieuwe kaarten wil ontwerpen. Het hele proces een webwinkel, is een grote leerschool!

Gedateerde lay-out, en ik maar denken dat ik iets hips heb gecreëerd...grrrr. Het gif, jpeg en png verhaal heb ik bestudeerd. Heb een cursus Dreamweaver gevolgd en vervolgens met tabellen aan de slag gegaan. Begreep dat frames niet meer mocht. Wat is het alternatief? Illustrator gebruik ik alleen voor de look and feel, programmeren dus in Dreamweaver. Algehele lompheid, bedoel je de punten die je hebt aangekaart of lomp in de zin van ontwerp?

Ik ga al jullie punten uitprinten en in het weekend aan de slag. In mijn hoofd zitten al een aantal ideeën.

Nescio bedankt voor je feedback!

ECom Prol bedankt dat je een reactie op mijn reactie geeft. Dit maakt een hoop duidelijk!
Hallo Isabella,

Met gedateerd en lomp bedoel ik vooral de te scherpe schaduwen, de border radius van 300 (?) pixels, het effect op de hover knop, de gifs die ervoor zorgen dat je kaarten er niet zo heel goed uitkomen (je had ze beter als PNG-24 op kunnen slaan). Maar goed dit is misschien ook wel heel persoonlijk, en bovendien is Dutch Design natuurlijk altijd wel lomp :) (zie bijv. Thonik).

In plaats van tabellen kan je zoals eentje al zegt de volgende keer beter voor divs gaan. Je hebt het jezelf nu namelijk echt ontzettend lastig gemaakt. Ik denk dat je divs het beste kunt beschouwen als heel flexibele 'dozen'. Deze dozen kan je in je css-bestand vervolgens op allerlei manieren aanpassen. Het is misschien makkelijker te begrijpen als je het zelf ziet: Ik heb de basis van je website in 10 minuten met behulp van divs nagebouwd, je kan het resultaat hier zien.

Ik weet niet hoe lang je er nu over gedaan hebt, maar met een beetje ervaring kan je het hele zooitje in 2 á 3 uur omzetten. Het is niet alleen veel makkelijker maar het werkt ook veel stabieler en beter in een webbrowser. Mijn eerste websites maakte ik elf jaar geleden ook compleet met tabellen en het enige wat ik er mij nog nog van herinner was hoe ontzettend frustrerend het was. Bij de kleinste wijzigingen klopte er helemaal niks meer van en het was ook erg lastig om alles nauwkeurig op elkaar afgesteld te krijgen. Mocht je trouwens ooit nog een website gaan maken dan kan ik je CSS: The Missing Manual aanraden.

Los daarvan is het lovenswaardig dat je helemaal from scratch bent begonnen. Veruit de meeste mensen downloaden tegenwoordig gewoon een standaard template en passen vervolgens het logo aan. Dit geeft veel meer voldoening en maakt je webwinkel ook een stuk bijzonderder.

Re: [http://www.mevrouwmoos.com] ik lijd aan tunnelvisie HEL

16
Beste Nescio,

Wat ontzettend fijn dat je zo uitvoerig reageert. Het is me helemaal duidelijk.. En heb echt zin om het weekend aan de slag te gaan met de website.

Het van scratch af aan opbouwen is zeker leuk en uitdagend, er gaat wel heel veel tijd in zitten. Alleen al bijvoorbeeld een facebookknopje inbouwen, daar doe ik een halve dag over.

Bedankt voor de boekentip, staat op mijn lijstje.

Ik denk dat ik dit weekend nog wel wat vraagjes ga posten op het forum, en anders hoop ik maandag de vernieuwde website te kunnen laten zien.

Fijn weekend allemaal!
superleuke kaarten vind je op http://www.mevrouwmoos.com

Re: [http://www.mevrouwmoos.com] ik lijd aan tunnelvisie HEL

19
Ik heb besloten om mijn huidige website los te laten en helemaal opnieuw te beginnen. Het lukte niet om met jullie aanwijzingen iets moois en functioneels van de huidige website te maken. Ik ben begonnen met de look and feel.

http://www.project91.com/project91/website_nieuw.jpg
Ik heb nauwelijks content, hoop dat ik met niet in de vingers snij wat SEO betreft. Of zal ik een vierkantje reserveren voor textuele uitleg.

De F door Ecom pro genoemd: waar kan ik het beste de bestelknop plaatsen.

De foto’s lichten op when mouseover, tevens komt er dan een tekst zichtbaar: INFO, OVER MEVR. MOOS, CONTACT, SET 1, SET 2 etc. Is het een idee om al verspringend de vakken te laten oplichten?

Verder wil ik een intro video van minder dan een minuut, daarin gaat Moos een pakketje met kaarten uit de brievenbus halen, klepje open, pakketje eruit, klepje dicht, rood vlaggetje (americaanse bb) omhoog zetten, pakketje aanreiken, unboxing pakket. Deze video heeft twee doelen, zichtbaar maken wat een hulphond allemaal kan, zichtbaar maken hoe een setje eruit ziet en hoe het verpakt is.

Op de contactpagina, vakje met visitekaartje komt tevens een contactformulier.

Vanaf twee setjes geen verzendkosten.

kleurstelling: laat productfoto’s maken door bevriende fotograaf. Animatie met turn, zodat de achterkant zichtbaar wordt.

Ik wil niet meer werken met images voor knoppen en andere dingen, maar echte tekst, welk lettertype is mooi en wordt goed ondersteund.

Wanneer kan ik het beste de prijs noemen, ik wil dat mensen eerst zin krijgen om te kopen, enthousiast gemaakt worden, voordat ik ze ga lastigvallen met de prijs.
Die DIV’s moet ik me nog eens in verdiepen, bedankt voor het voorbeeld.

Een hoop vragen, ik hoop dat jullie mee willen denken. Alvast bedankt!
superleuke kaarten vind je op http://www.mevrouwmoos.com

Re: [http://www.mevrouwmoos.com] ik lijd aan tunnelvisie HEL

20
isabella schreef: [...]
De F door Ecom pro genoemd: waar kan ik het beste de bestelknop plaatsen.
Bezoekers verwachten bepaalde elementen op bepaalde locaties. Bezoekers verwachten in het algemeen de shopping cart rechts boven te vinden.

Afbeelding


De F-patroon is in het geval van een shopping cart niet van belang. De bezoeker zit later in het proces. In de F plaats je die content die de aandacht van de bezoeker direct moet trekken of die het overzicht bevorderen.
De foto’s lichten op when mouseover, tevens komt er dan een tekst zichtbaar: INFO, OVER MEVR. MOOS, CONTACT, SET 1, SET 2 etc. Is het een idee om al verspringend de vakken te laten oplichten?
Dit kan ik alleen maar afraden. Het maakt je site minder overzichtelijk en werkt vertragend. Hoe trager de site hoe eerder de bezoeker afhaakt.
Verder wil ik een intro video van minder dan een minuut, daarin gaat Moos een pakketje met kaarten uit de brievenbus halen, klepje open, pakketje eruit, klepje dicht, rood vlaggetje (americaanse bb) omhoog zetten, pakketje aanreiken, unboxing pakket. Deze video heeft twee doelen, zichtbaar maken wat een hulphond allemaal kan, zichtbaar maken hoe een setje eruit ziet en hoe het verpakt is.
Video moet je enkel dan inzetten wanneer het toegevoegde waarde voor het product, service of bedrijf heeft. Uitleggen wat het product allemaal kan, instructies voor de montage, USP's van het product, service of bedrijf uitlichten, etc. Mijns inziens voegt de voorgestelde video weinig tot niets toe. Het zal de conversie niet verhogen.
Op de contactpagina, vakje met visitekaartje komt tevens een contactformulier.
Doen. :) De bezoeker verwacht daar inderdaad ook de mogelijkheid om contavt op te nemen.
[...]
kleurstelling: laat productfoto’s maken door bevriende fotograaf. Animatie met turn, zodat de achterkant zichtbaar wordt.
Trekt de aandacht en verduidelijkt het product. Doen dus. :)
Ik wil niet meer werken met images voor knoppen en andere dingen, maar echte tekst, welk lettertype is mooi en wordt goed ondersteund.
Call-to-Actions zijn over het algemeen plaatjes. (a) Omdat deze links voor de searchbots niet interessant zijn (b) Een plaatje is duidelijker, opvallender voor de bezoeker.
Wanneer kan ik het beste de prijs noemen, ik wil dat mensen eerst zin krijgen om te kopen, enthousiast gemaakt worden, voordat ik ze ga lastigvallen met de prijs.
Prijs weglaten werkt conversie verlagend. Kopers willen vanaf het begin de prijs inclusief verzendkosten zien. Potentiële kopers achteraf lastigvallen met prijzen zorgt ervoor dat deze later bij het bestelproces massaal afhaken. Ervaring heeft geleerd dat shops die dit deden als niet betrouwbaar overkomen. Online kopers willen meteen een duidelijk transparant verhaal, daar hoort de prijs ook bij.
Die DIV’s moet ik me nog eens in verdiepen, bedankt voor het voorbeeld.

Een hoop vragen, ik hoop dat jullie mee willen denken. Alvast bedankt!
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: [http://www.mevrouwmoos.com] ik lijd aan tunnelvisie HEL

21
hallo,
er wordt hard aan het verbeteren van mijn website http://www.mevrouwmoos.com gewerkt. Er zijn nu nog geen veranderingen zichtbaar, na de zomervakantie wil ik mijn nieuwe website lanceren.

Ik heb een youtube filmpje gemaakt http://www.youtube.com/watch?v=EJWz8xN9e38&feature=plcp met als doel om meer mensen naar mijn website te trekken. Ik heb het op facebook gezet. Weten jullie nog andere mogelijkheden hoe ik dit filmpje onder de aandacht kan brengen? Graag ook opmerkingen over het filmpje, spreekt het aan of juist niet en waarom?

fijne vakantie,

groet
superleuke kaarten vind je op http://www.mevrouwmoos.com

Re: [http://www.mevrouwmoos.com] ik lijd aan tunnelvisie HEL

23
hallo,

het heeft lang geduurd maar http://www.mevrouwmoos.com is geheel vernieuwd.

Er is nogal wat gebeurd, in eerste instantie ben ik deze website begonnen om geld in te zamelen voor de hulphondenopleiding van Moos. Er is echter een sponsor gevonden die het volledige opleidingsgeld voor haar rekening neemt. Dat is fantastisch maar zou ook het einde van de webwinkel betekenen. Echter de webwinkel en alles wat daar bij komt kijken geeft me ontzettend veel voldoening. Dus ben ik in een andere setting door gegaan.

Met het lijstje met punten van jullie eerdere feedback zijn we aan de slag gegaan om de website te verbeteren.

Ik heb nog steeds een aantal punten op mijn verlanglijst staan, maar ik hoop dat we op de goede weg zijn.

Alle opmerkingen groot of klein zijn van harte welkom.

groet,
Isabel
superleuke kaarten vind je op http://www.mevrouwmoos.com

Re: [http://www.mevrouwmoos.com] ik lijd aan tunnelvisie HEL

25
ja dat klopt, zit daar nog mee hoe ik dat juist ga oplossen. Tot op heden is de praktijk dat ik dezelfde of de volgende dag kan leveren. Echter omdat ik een progressieve ziekte onder de leden heb, wil ik voor mezelf een marge inbouwen als ik de ziekte opspeelt, dat ik dan een aantal dagen de tijd heb om mijn vervanger aan het werk te zetten. Ik heb dit nu bij overmacht gemeld in de algemene voorwaarden.
superleuke kaarten vind je op http://www.mevrouwmoos.com