isabella schreef:
[...]
De F door Ecom pro genoemd: waar kan ik het beste de bestelknop plaatsen.
Bezoekers verwachten bepaalde elementen op bepaalde locaties. Bezoekers verwachten in het algemeen de shopping cart rechts boven te vinden.
De F-patroon is in het geval van een shopping cart niet van belang. De bezoeker zit later in het proces. In de F plaats je die content die de aandacht van de bezoeker direct moet trekken of die het overzicht bevorderen.
De foto’s lichten op when mouseover, tevens komt er dan een tekst zichtbaar: INFO, OVER MEVR. MOOS, CONTACT, SET 1, SET 2 etc. Is het een idee om al verspringend de vakken te laten oplichten?
Dit kan ik alleen maar afraden. Het maakt je site minder overzichtelijk en werkt vertragend. Hoe trager de site hoe eerder de bezoeker afhaakt.
Verder wil ik een intro video van minder dan een minuut, daarin gaat Moos een pakketje met kaarten uit de brievenbus halen, klepje open, pakketje eruit, klepje dicht, rood vlaggetje (americaanse bb) omhoog zetten, pakketje aanreiken, unboxing pakket. Deze video heeft twee doelen, zichtbaar maken wat een hulphond allemaal kan, zichtbaar maken hoe een setje eruit ziet en hoe het verpakt is.
Video moet je enkel dan inzetten wanneer het toegevoegde waarde voor het product, service of bedrijf heeft. Uitleggen wat het product allemaal kan, instructies voor de montage, USP's van het product, service of bedrijf uitlichten, etc. Mijns inziens voegt de voorgestelde video weinig tot niets toe. Het zal de conversie niet verhogen.
Op de contactpagina, vakje met visitekaartje komt tevens een contactformulier.
Doen.

De bezoeker verwacht daar inderdaad ook de mogelijkheid om contavt op te nemen.
[...]
kleurstelling: laat productfoto’s maken door bevriende fotograaf. Animatie met turn, zodat de achterkant zichtbaar wordt.
Trekt de aandacht en verduidelijkt het product. Doen dus.
Ik wil niet meer werken met images voor knoppen en andere dingen, maar echte tekst, welk lettertype is mooi en wordt goed ondersteund.
Call-to-Actions zijn over het algemeen plaatjes. (a) Omdat deze links voor de searchbots niet interessant zijn (b) Een plaatje is duidelijker, opvallender voor de bezoeker.
Wanneer kan ik het beste de prijs noemen, ik wil dat mensen eerst zin krijgen om te kopen, enthousiast gemaakt worden, voordat ik ze ga lastigvallen met de prijs.
Prijs weglaten werkt conversie verlagend. Kopers willen vanaf het begin de prijs inclusief verzendkosten zien. Potentiële kopers achteraf lastigvallen met prijzen zorgt ervoor dat deze later bij het bestelproces massaal afhaken. Ervaring heeft geleerd dat shops die dit deden als niet betrouwbaar overkomen. Online kopers willen meteen een duidelijk transparant verhaal, daar hoort de prijs ook bij.
Die DIV’s moet ik me nog eens in verdiepen, bedankt voor het voorbeeld.
Een hoop vragen, ik hoop dat jullie mee willen denken. Alvast bedankt!