Nieuw produkt en website introduceren: vijvervistoren.nl

1
Hoi,

momenteel zijn wij druk bezig een mede-ondernemer te helpen zijn site online te brengen.
De beste man is 63 en heeft 2 jaar geleden zijn bedrijf (Brandhof Veevoeders) verkocht. Stil zitten past nu eenmaal niet bij een ondernemer en zodoende heeft hij een leuk produkt uitgewerkt voor zijn en jou vijver: de vijvervistoren.

De site is dan ook http://www.vijvervistoren.nl
Hij heeft er nu ongeveer 20 verkocht en wil toch eens eea goed online brengen.

De doelgroep is niet scherp; uiteraard vijverbezitters (joh ;) ) Leeftijden zijn zeer wisselend. Zowel jonge gezinnen als ouderen.
Ik ben het proces gestart door het nadenken over hoe de site gevonden moet worden; key-words bepaald.
Aandacht voor zowel mensen die bezig zijn met aanleg/renovatie van een tuin/vijver als mede de gevorderde vijver-liefhebber.


Mijn grootste uitdaging nu is hoe bekendheid te krijgen. Als je een bekend produkt heb (bv houten speelgoed) is het een kunst je de markt in te 'vechten'.
Dit is een onbekend produkt; dat moet ik juist verkondigen.
Linkbuilding is in mijn optiek de komende periode van belang. Online door slim bij forums het produkt te introduceren als off-line met een leuke A5 folder regionaal reclame te maken.

Voor nu: zowel de site beoordelen alsmede hoe een onbekend produkt introduceren.
Afbeelding


Hieronder een todo-lijstje; aanvullen mag ;)
1: foto's nalopen; bijknippen. ALT-code's zitten nog niet fijn erin. Met wat knuselwerk in Biedmeer recht te zetten.
2: Ideal inrichten.
3: plaatsing uitwerken.
4:
5:
6:
7:
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Nieuw produkt en website introduceren: vijvervistoren.nl

3
Zeer leuke niche wat mij betreft. Je hebt een goede domeinnaam voor je product, nu nog meer verkopen. Je hebt het over flyers in de buurt... Is het de bedoeling dat de beste man zoveel mogelijk van deze vistorens gaat verkopen of is het meer hobby? Wellicht kun je bij diverse tuincentra wat van deze torens plaatsen?
Wat betreft de website: Zoals eerder al genoemd is, de kleuren... De kleuren combinatie komt mij een beetje grauw over. Wat frisse kleuren voor de website zou niet verkeerd zijn. De toren aan de linkerzijde heeft niet echt toegevoegde waarde (het zou maar zou een vissenkom kunnen zijn) en is slordig uitgeknipt. De 1e overzichtsfoto meteen op de homepage daarentegen vind ik erg mooi en laat duidelijk je product zien.

Succes met de webshop!
http://www.jeanscentrale.nl - http://www.matrasvliegerkopen.nl

Re: Nieuw produkt en website introduceren: vijvervistoren.nl

4
bedankt voor de eerste reactie's alvast.

Dit weekend pakken we een aantal punten op; waaronder die van jullie.
De linker afbeelding moet er inderdaad uit.

De kleuren, tja.
Dat blauwe moet er in ieder geval in. Glas fotograferen is erg lastig, beter dan dit wordt het niet.
Wat ik wil doen is bovenin het witte gedeelte wat leuke gekleurde visjes plaatsen, fleurt eea op.

Dat gaat lukken; blijft de vraag staan:
hoe introduceer ik iets totaal nieuws?
Ik pak steekwoorden als:
- aanleggen tuin
- ontwerpen tuin en vijver
- ziekte herkenning vissen
- onderhoud vijver
- aanleggen vijver

Nog meer commentaar?

Enkele vragen:
navigeer je handig genoeg?
wil je meer bij 'over ons' of voegt dit voor jou niets toe?
welke redenen heb jij om dit niet te kopen?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuw produkt en website introduceren: vijvervistoren.nl

5
Je hebt hier te maken met twee uitdagingen.
1) Bekendheid met je product
2) Verkoop van je producten via de webshop

1. Bekendheid met het product
Je wilt dat de vijvervistoren bekend wordt. Doe dat bijvoorbeeld door tijdschriften, fora, winkels, etc te benaderen en met het product bekend te maken. Op vijver startpagina vind je al een aantal bedrijven in je doelgroep. En, zoals jeanscentrale al vermeld, benader eveneens tuincentra en bouwmarkten.

Daarnaast kun je proberen tuinarchitecten te benaderen om via die route eveneens torens te verkopen. Ik verwacht dat daar interesse voor een dergelijk opvallend product is.

Promotie op het internet kun je doen via een weblog en video's. Een blog zet je eenvoudig op via bijvoorbeeld Wordpress.

Promotie via video's is eveneens een goed werkende methode, die eveneens wanneer goed ingezet je vindbaarheid sterk verbeterd. Kopers reageren beter op video's dan op alleen tekst. Wanneer je daarnaast Youtube gebruikt verbeter je eveneens je SEO. Hoe je Youtube als promotie en SEO middel kunt inzetten lees je o.a. hier.
Ik zou sfeer video's (laten) maken bijvoorbeeld in de avond, een installatie video, waarin je uitlegt hoe eenvoudig de vijvervistoren te plaatsen is, hoe makkelijk het onderhoud is, etc. De op Youtube geplaatste video's zet je natuurlijk in op je webshop en blog.

2. Verkoop van je producten via de webshop
Als eerste zou ik de kleurstelling veranderen. Wit met een uitvergrote onduidelijke foto van een vijvervistoren ziet er onprofessioneel en hobbyachtig uit. Gebruik frisse kleuren die aansluiten op je team water / vissen. Ik zou als hoofdkleur voor blauw gaan en de call-to-actions oranje maken. Bijvoorbeeld deze range

Je foto's, je mist goede hoge resolutie foto's. De foto's die je nu gebruikt geven geen goede indruk van de toren. Zorg daarom voor betere foto's. Zeker met een moeilijk te fotograferen object als een glazen vijvervistoren is het aan te raden om een professionele product fotograaf in te huren. Deze kunnen betere foto's leveren dan de kleine laag resolutie foto's die je nu gebruikt. Ook hier is het van belang dat je zowel strakke product foto's toont als sfeer foto's. Probeer in te spelen op de emoties van de koper. Die wil zien hoe de toren in zijn tuin staat. Dus foto's van de toren in een strakke design tuin, in een 'wilde' bloemen tuin, etc.

Voor een goede vindbaarheid in Google en andere zoekmachines moet je al je foto's taggen.

Je logo, een eenvoudige, hoe lastig te maken dan ook, zwart / wit tekening van een toren geeft de verkeerde uitstraling. Je wilt professioneel over komen. Niet als een slecht haastig in elkaar gezette hobby site.
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: Nieuw produkt en website introduceren: vijvervistoren.nl

6
Wat een grappig product! Omdat het een nieuw product is, zou ik zelf qua promotie denken aan samenwerking/sponsoring van bijvoorbeeld een televisieprogramma met Martijn Krabbé of Natasja Froger, waar mensen een huis of tuin make-over krijgen. Vaak 'wil iedereen het' als het op TV is geweest ;) .
Misschien een idee?

Re: Nieuw produkt en website introduceren: vijvervistoren.nl

8
Zo dan, ben ik weer.
Deze week de 1e week gemaakt bij een schrijf&vertaalbureau. Drukjes dus.

Inhoudelijk nu.
@eCom:
Inderdaad werken aan bekendheid.
Wat opvalt is tot nu toe dat mensen vooral twijfels hebben over het aanleggen/plaatsen van de torens. Op dit moment zijn we die weerstand aan het uitzoeken en hebben we bijna een oplossing voor.
Je kunt dan aangeven of een toren geplaatst moet worden door een professional.

Bekendheid: via de bestaande kanalen aanhaken is inderdaad het plan. Vandaar dat ik gevonden wil worden op bekende kreten.
Verder goede tips van je.

Foto's; daar is vaak nog wel eea in te verbeteren, klopt. Leuke tips verder tussendoor. :)

Al met al is het gewoon een proces; en wat vooral voorop moet staan is bekendheid.
Je kunt je site nog zo mooi hebben; prachtige foto's en weet ik al wat maar als er niemand komt dan helpt het niets.
Daar ligt de focus de komende periode. En ondertussen werken aan foto's.

@tanya.
Grappig dat je hetzelfde noemt als waar we zelf ook een plan voor hebben, leuk :)

@be-slank.
Een enkeling heeft al zoiets. Grootste drempel tot nu toe lijkt dus het plaatsen te zijn. Vandaar dat er druk gewerkt wordt om die weerstand te kunnen wegnemen.

Overall: ook nu valt het mij op dat er mensen zijn die denken dat je een webshop even in elkaar zet en dat dan de orders binnen stromen, niet dus.
Blijvend werken en innoveren, met regelmaat teksten updaten; foto's taggen en nieuwe foto's plaatsen. Lijkt bijna op echt werken ;)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Nieuw produkt en website introduceren: vijvervistoren.nl

9
Ondertussen zijn er off-line wel een aantal verkocht. Wel veel vragen.

Om nu alvast wat meer de beleving te laten ervaren een video gemaakt met uitleg en wat je ermee kunt bereiken.

Video is bewerkt met Pinnacle.

Ik ben benieuwd of dit goed overkomt en of je een idee/beeld krijgt bij wat zo'n vijvertoren is.
:)

http://youtu.be/w4mZNCdMxfE
[Youtube]http://youtu.be/w4mZNCdMxfE[/Youtube]

[Youtube]<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/w4mZNCdMxfE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/Youtube]

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/w4mZNCdMxfE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Waarom werkt dit niet :evil:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=w4mZNCdMxfE[/youtube]

EDIT:
Tnx @ ward, veels te warm ook. Nu van ellende binnen bij de plafondwaaier gaan zitten, 25graden en een beetje wind is dan een heerlijke verkoeling :)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Nieuw produkt en website introduceren: vijvervistoren.nl

11
Hallo,

Leuk idee zeg, maar in chrome en firefox werken de links niet helemaal goed.
Je moet helemaal onder de knop staan voor dat je er op kan klikken.

Ik dacht eerst dat de links niet werkte, ben er een paar minuten mee bezig geweest om uit te vinden dat je muis aanwijzer er onder moest plaatsen.
Groet Rob,

Re: Nieuw produkt en website introduceren: vijvervistoren.nl

14
Ik moet Peter gelijk geven, de stem komt niet zo goed over (te trage/monotone/lage stem).

Ik snap eigenlijk nog altijd niet hoe het kan dat het water hoger staat per toren, dacht dat met de "Wet van de communicerende vaten" alles op 1 lijn zou gaan staan.
Maar fysica/natuurkunde is nooit mijn sterkste kant geweest :P

Hoe zit het met deze dagen van hittegolf, komen ze dan er ook nog in?

Misschien nog een idee om ook vierkante versies uit te brengen ipv. ronde (voor meer strakke/moderne vijvers)

Re: Nieuw produkt en website introduceren: vijvervistoren.nl

15
veke schreef:Ik snap eigenlijk nog altijd niet hoe het kan dat het water hoger staat per toren, dacht dat met de "Wet van de communicerende vaten" alles op 1 lijn zou gaan staan.
Het is geen open vat, dus de vaten communiceren niet volledig. Dan krijg je het effect van een barometer:

Afbeelding


Zie nu trouwens dat dit een ronder ontwerp is voor wie de ronde nog niet rond genoeg vindt :wink:
StoreCore.io

Re: Nieuw produkt en website introduceren: vijvervistoren.nl

16
veke schreef:Ik moet Peter gelijk geven, de stem komt niet zo goed over (te trage/monotone/lage stem).

Ik snap eigenlijk nog altijd niet hoe het kan dat het water hoger staat per toren, dacht dat met de "Wet van de communicerende vaten" alles op 1 lijn zou gaan staan.
Maar fysica/natuurkunde is nooit mijn sterkste kant geweest :P

Hoe zit het met deze dagen van hittegolf, komen ze dan er ook nog in?

Misschien nog een idee om ook vierkante versies uit te brengen ipv. ronde (voor meer strakke/moderne vijvers)
Zo depri ben ik nou toch ook weer niet :?:
Maar het zijn losstaande torens, neem een fles onder water en de rest volgt.
TIP: gewoon 1 bestellen en dan krijg jij de uitleg ! :D
Ze zwemmen eigenlijk altijd wel d'rin, merkwaardig genoeg herkennen ze op een gegeven moment de bewoners en gaan naar beneden bij ' vreemd'

Vierkant kan later; eerst maar eens zorgen dat we zoveel mogelijk bezwaren wegnemen :)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Nieuw produkt en website introduceren: vijvervistoren.nl

17
Jan Speelgoedboer schreef:Vierkant kan later; eerst maar eens zorgen dat we zoveel mogelijk bezwaren wegnemen :)
Ik heb altijd meegekregen dat een ronde vissenkom niet goed is voor vissen. Op google tref je wel wat links daarover.

Om die reden zou ik zelf geen ronde kopen (ook al ben ik niet helemaal up-to-date).

Re: Nieuw produkt en website introduceren: vijvervistoren.nl

18
Grappig dat het stukje 'hoe kan het' zo leeft. :) Ga ik wel wat mee doen.

Als benoemd is er vooral aandacht in deze fase waarom je dit niet zo kopen als je een vijver heb.
Dit omdat er vooral off-line bij de winkel veel animo is maar mensen om een reden toch weer afhaken.
Als je IRL je klant spreekt kun je luisteren naar bezwaren; bij online valt dit niet mee.
Hoe zou je dan nog kunnen achterhalen waarom mensen niet bestellen?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren