Klantbeoordelingen : Yes or NO

1
We zijn in de gelukkige situatie dat we positieve reactie's krijgen op onze producten. We willen daar iets mee doen.

Graag verneem ik of jullie reeds gebruik maken van klantbeoordelingen op jullie site en wat jullie de nadelen en de voordelen ervan vinden.



Thanks!

Danny

edit:

zie net een heel groot topic hierover....nog niet helemaal wakker...Reactie's uiteraard welkom hier:)
http://www.feetthis.com Sokken in 28 prachtige kleuren - Gratis verzenden

Re: Klantbeoordelingen : Yes or NO

2
Ik zou niet weten waarom je dat nog niet hebt gedaan.
Tenzij je iets te verbergen hebt, dan moet je er niet aan beginnen. Maar dan moet je ook geen winkel beginnen.

Vooral met je sokken lijkt het me interessant om te lezen wat anderen van de sokken vinden. Niet zo zeer om de ervaringen met de klantenservice, want dat zal wel snor zitten. Maar meer ervaringen met de sokken.

Een andere tip overigens: je prijs valt nogal weg in het grijze vlak. Wit op grijs is niet zo'n goed idee..

Re: Klantbeoordelingen : Yes or NO

3
Ik ben overwegend positief over klantbeoordelingen, maar zie in de praktijk wel twee nadelen:

• Sommige klanten kunnen niet overweg met het verschil tussen een productbeoordeling en een verkopersbeoordeling. Vraag je naar een beoordeling van de webwinkel, krijg je een review van het gekochte product.

• Op vragen naar de prijsstelling scoor je zelden vijf sterren of een tien, ook niet als je de allergoedkoopste bent. Klanten proberen hier met hun beoordeling de prijs te drukken en geven zo meer een oordeel over wensen dan over feiten.

Als je dit geen onoverkomelijke bezwaren vindt, zou ik het zeker eens proberen. Werken de klantbeoordelingen niet, dan kun je ze gewoon weer afschaffen.
StoreCore.io

Re: Klantbeoordelingen : Yes or NO

4
Vaak heb je ook het gevoel als consument, dat hele positieve beoordelingen, gekocht of door bekenden zijn gedaan.

En zie je een paar negatieve dan ga je op zoek naar een andere shop.

Als je goede service levert dan, vertellen consumenten het van zelf graag door en heb je ook geen revieuws en dergelijke nodig.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Klantbeoordelingen : Yes or NO

5
Vaak heb je ook het gevoel als consument, dat hele positieve beoordelingen, gekocht of door bekenden zijn gedaan.

En zie je een paar negatieve dan ga je op zoek naar een andere shop.

Als je goede service levert dan, vertellen consumenten het van zelf graag door en heb je ook geen revieuws en dergelijke nodig.

Re: Klantbeoordelingen : Yes or NO

6
Welke winkels kopen dan klantbeoordelingen?

Een negatieve review is overigens geen directe afknapper. Als tegenover 1 negatieve 200 positieve staan is dat geen enkel probleem. Daarnaast is het een kans om te reageren en je aftersales te laten merken.

Re: Klantbeoordelingen : Yes or NO

7
Ik ben absoluut wel voorstander.

Het is immers aangetoond dat vele consumenten zich hierdoor alten beinvloeden. Wel moet je een betrouwbaar partner hiervoor hebben. Zelf beoordelingen op de website zetten is knap kansloos, omdat dit niet authentiek over komt.

Ik zou dus kijken bij Ekomi, Trustpilot, Kiyoh, e.d.

Een ander voordeel is dan ook, dat je bij google shopping en adwords van die mooie sterretjes onder je advertentie krijgt.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Klantbeoordelingen : Yes or NO

9
RicardoV schreef:Welke winkels kopen dan klantbeoordelingen?
Net zo als sommige mensen, likes en volgers kopen, kun je ook beoordelingen kopen.

Ik zou niet weten welke winkels dat doen, want ik verkoop geen klantbeoordelingen.

Re: Klantbeoordelingen : Yes or NO

11
Mits je al je processen op orde hebt zijn klantbeoordelingen zeker een aanrader.

Vooral in onze branche (pinautomaat verhuur) hechten klanten veel waarde aan betrouwbaarheid en transparantie. De optioneel in te stellen open vraag (Om welke reden heeft u voor Pintip gekozen?) wordt zelfs vaak beantwoord met: 'goede recensies' of iets in die richting.
Webwinkel beginnen of een pinautomaat huren?

Re: Klantbeoordelingen : Yes or NO

12
Multoweb schreef:Mits je al je processen op orde hebt zijn klantbeoordelingen zeker een aanrader.

Vooral in onze branche (pinautomaat verhuur) hechten klanten veel waarde aan betrouwbaarheid en transparantie. De optioneel in te stellen open vraag (Om welke reden heeft u voor Pintip gekozen?) wordt zelfs vaak beantwoord met: 'goede recensies' of iets in die richting.
Toch vind ik een 8.5 wel vatbaar voor verbetering. Hoe denk je daar zelf over? Ben je tevreden met een 8.5?

Re: Klantbeoordelingen : Yes or NO

13
RicardoV schreef:
Multoweb schreef:Mits je al je processen op orde hebt zijn klantbeoordelingen zeker een aanrader.

Vooral in onze branche (pinautomaat verhuur) hechten klanten veel waarde aan betrouwbaarheid en transparantie. De optioneel in te stellen open vraag (Om welke reden heeft u voor Pintip gekozen?) wordt zelfs vaak beantwoord met: 'goede recensies' of iets in die richting.
Toch vind ik een 8.5 wel vatbaar voor verbetering. Hoe denk je daar zelf over? Ben je tevreden met een 8.5?
Ik zal je vraag beantwoorden aan de hand van een vergelijking/voorbeeld. De dienst die we leveren is niet helemaal te vergelijken met het verkopen van producten in een webwinkel. Een voorbeeld. Mobiele pinautomaten werken via het mobiele GSM-netwerk. Onvoldoende bereik op de locatie van de klant is overmacht. In dit geval is er een aantal opties die we kunnen proberen, maar is er geen bereik dan houdt het echt op. Dit proberen we op te vangen door sinds kort met een simkaart te werken die automatisch het beste bereik kiest van de drie grote providers selecteert. Echter zal er ergens in Nederland een plek zijn waar geen van deze drie providers goed bereik heeft, zie in dit geval (ondanks onze bereikbaarheid en bereidheid) maar eens een positieve beoordeling te krijgen. En dan heb je nog landelijke storingen.

Om antwoord te geven op je vraag vind ik dat er altijd ruimte is voor verbetering, maar ik, kijkend naar onze bedrijfsactiviteit, niet ontevreden ben.

Hoe denk jij nu over hetgeen je stelde? :)
Webwinkel beginnen of een pinautomaat huren?

Re: Klantbeoordelingen : Yes or NO

14
Maar nu zeg je dus eigenlijk dat de reviews ook worden geschreven op basis van de ervaringen die jouw klanten hebben met de bereikbaarheid van de providers voor deze pin apparaten, wat dus totale overmacht is vanuit jouw zijde.

Als ze ook daar op beoordelen begrijp ik het. En met producten is het wellicht inderdaad iets anders. Als men niet tevreden is met een product retourneert men het en krijgt het geld terug binnen een werkdag of 2. Uiteindelijk schrijven ze een positieve beoordeling. Niet omdat het product niet deugt maar omdat de geboden service goed is.

Re: Klantbeoordelingen : Yes or NO

15
Klanten beoordelen je volgens mij altijd op basis van het gehele plaatje. Dus ook het product, maar bij een webshop vaak ook de transporteur.

Wij versturen via DPD en hebben soms negatievere beoordelingen, omdat mensen daar niet zo blij mee zijn. Terwijl anderen er weer juist heel blij mee zijn. Het verschilt altijd erg veel.

Ik vind een 8,5 erg netjes. In mijn branche is er slechts 1 webshop die het consequent beter doet. De grootste in mijn branche haalt nog niet eens een 8. Zelf schommelen we tussen de 8,4 en 8,6...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Klantbeoordelingen : Yes or NO

16
RicardoV schreef:Maar nu zeg je dus eigenlijk dat de reviews ook worden geschreven op basis van de ervaringen die jouw klanten hebben met de bereikbaarheid van de providers voor deze pin apparaten, wat dus totale overmacht is vanuit jouw zijde.

Als ze ook daar op beoordelen begrijp ik het. En met producten is het wellicht inderdaad iets anders. Als men niet tevreden is met een product retourneert men het en krijgt het geld terug binnen een werkdag of 2. Uiteindelijk schrijven ze een positieve beoordeling. Niet omdat het product niet deugt maar omdat de geboden service goed is.
Het gebeurt inderdaad en is helaas onvermijdelijk. Klanten verwachten dat het totaalplaatje klopt. Wanneer de bereikbaarheid niet altijd voldoende is geweest wordt er op kwaliteit of communicatie gauw een lager cijfer gegeven. Dat het bij communicatie niet gaat om de communicatie van de automaten maar om de communicatie van ons bedrijf gaat dan aan sommige beoordelaars voorbij.
Webwinkel beginnen of een pinautomaat huren?